בגמ' ב"ב קכ"ג א'-ב' מקשה איך כתוב שצאצאי לאה 33, והלא נפרטו רק 32.
ותירצה הגמ' שיוכבד נולדה בין החומות לאשת לוי.
והכתב והקבלה כתב לתרץ את הקושיא שבסוף הענין שכתוב שכל הנפש הם שבעים, ונפרטו רק 69. [וקושיא זו פחות קשה מקושיית הגמ', כפי שמובא בהמאור הגדול מהגר"א שכן דרך התורה, כמו ארבעים יכנו, שהכוונה 39, וחמשים יום שלחלק מהראשונים הכוונה 49];
וכתב שלפי כמה מדרשים שאסנת הייתה בת של דינה משכם - א"כ היא השלימה, כי היא גם מצאצאיו של יעקב, עכ"ד.
ותירצה הגמ' שיוכבד נולדה בין החומות לאשת לוי.
והכתב והקבלה כתב לתרץ את הקושיא שבסוף הענין שכתוב שכל הנפש הם שבעים, ונפרטו רק 69. [וקושיא זו פחות קשה מקושיית הגמ', כפי שמובא בהמאור הגדול מהגר"א שכן דרך התורה, כמו ארבעים יכנו, שהכוונה 39, וחמשים יום שלחלק מהראשונים הכוונה 49];
וכתב שלפי כמה מדרשים שאסנת הייתה בת של דינה משכם - א"כ היא השלימה, כי היא גם מצאצאיו של יעקב, עכ"ד.
וזה לכאורה מתרץ גם את קושיית הגמ' כי הרי דינה הייתה בת של לאה; מיהו צריך לדחוק שבכלל של 33 נכלל גם מי שכבר הייתה במצרים.