מי חיפש לשנות?שמעתי מהרב יהודה עמית ראש ישיבת קרית מלאכי שאמר שהמנטליות של הספרדים והאשכנזים היא מושפעת מהשכנים הגויים שהם גרו איתם כך שא"א לשנות את פני הציבור
כל מה שמחפשים זה למנף את המצב הלא משתנה.
מי חיפש לשנות?שמעתי מהרב יהודה עמית ראש ישיבת קרית מלאכי שאמר שהמנטליות של הספרדים והאשכנזים היא מושפעת מהשכנים הגויים שהם גרו איתם כך שא"א לשנות את פני הציבור
אם הישיבה הספציפית מחפשת לשנות - הצדק איתך. הנקודה היא שאצל חלק מהחו"ר כאן נתפס רושם שהחוברת אריות קשורים בחוט וכן עוד דברים ציבוריים שנעשים באים לשנות מנטליות של אנשים ועוד הבלים כהנה, וע"ז כתבתי שכל העניין הוא בסה"כ להצליח לעשות מהמצב הקיים (בלי לשנות כלום) את המיטב. למשל, יותר לדאוג לעצמינו בכל מיני נושאים ופחות להיתלות בחסדי אחרים וכן ע"ז הדרך. זהו.מי שמכיר את דרכה של הישיבה שם לא שואל את זה
מה שיגוע לי אם לא השתנה שכמעט אסור להזכיר שם את מרן זיע"א ועוד דברים חמורים
כמעט בטוח שמרן שליט"א תקף בשיעור ברמז את הרבנים שם
השאלה היא רק למה בחלק נכבד מהרשימה שמנית, לא מקבלים משפחות מצויינות ושמורות (גם יותר מחלק מהמשפחות שנמצאות במוסדות אלו), רק בגלל שההורים לא נראים "מספיק" ישיבתיים?!"הרב עובדיה קטן בלב"
איזה משפט מוצלח איזה משפט מתוק, אכן כל ספרדי יש לו פינה חמה למרן גאון עוזינו רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כן, גם לרחוק מכל מיני סיבות, עדיין יש לו את מרן בליבו פנימה כעין המשפט הידוע שיש גם, להבדיל, לכל חילוני כיפה בלב, או איך שהיום יש אומרים, כיפה שקופה...
לגופו של עניין, החוברת אריות מקריאה כללית ולא בעיון כי זה ארוך מארץ מידה, נראה שבא להראות איך הציבור הספרדי נשען בחלקו על הליטאי, ועד כמה שזה היה בעבר ולא משנה למי מהציבור [רוב ככל הרבנים היו שולחים בדור האחרון את בניהם לישיבות ליטאיות ממרן ועד מרן מכל מיני סיבות, גם לא היה בציבור שלנו הרבה ישיבות], מ"מ היום כבר שניתן להיבנות בצורה עמצאית, למה לשלם מחירים כבדים מנשוא מהעול הזה להיות כפוף לליטאים
לגבי החוברת השניה של הרב עובדיה בלב, כוונתו שהוא מחפש את העוצמות שרואים אצל הליטאים שהם למדו מהחסידים, אכן, אפשר ללמוד מאחרים זה לא בושה אבל לא קשור בכלל למשפט הזה של הרב עובדיה, ואז מה עם איזה אברך אמר את זה, יש הרבה שאומרים הרבה דברים
אבל גם להם יש מה ללמוד מאיתנו, רק הם לא בדיוק בעניין, אז אנחנו ניקח את המעלות שלנו, עם המעלות של אחרים ונהיה המושלמים בתבל בע"ה
וכבר היום רואים שהמוסדות של הציבור הספרדי, אם זה תורת אמך של הרב בן ציון בקשי, מוסדי עולם של הרב דוד אברהם, עמלי תורה של הרב זעפרני, ת"ת החדש במרכז ירושלים, בית יעקב החדש הספרדי, ועוד ועוד, מוצלחים יותר מכל המוסדות הליטאים וזה מסיבה פשוטה, הם לוקחים את העידית הרוחנית של הציבור שלנו, עם משפחות שמורות ומכובדות, וכן גם ישיבתיות, [גם בוגר ישיבה ספרדית כולל כל ישיבה שתהיה נקרא ישיבתי, ישיבתי הכוונה מרומם ומכובד וחי חיי מעלה קרוב לה' וכך גם מושתת הבית שלו]
אבל אצל הליטאים נכנסים למוסדות על בסיס איזורי וקהילתי וכל מי שנמצא מתקבל עד כדי כך שלרבים יש אייפונים ורבים מודרנים ורבים מנסים לפתוח מוסדות ליטאיים שמורים וכמעט לא מצליחים יש איזה בית יעקב בגבעת שאול וכד'
עוד נקודה קטנה לסיום, זה ממש לא משנה איזה סגנון אתה מתפלל, או איזה לשון אתה לומד, או איזה רב אתה פוסק כמותו, כי הנושא הוא לא מי הרב שלך, זה יכול להיות מרן זצ"ל מרן שליט"א [כל אחד והמרן שלו...] יכול להיות הבן איש חי או החיד"א,
הנושא הוא, תחיה חיים נורמלים, אל תהיה כפוף לציבור אחר ותלוי באיך יסתכל עליך השכן הליטאי, תחיה עם הרבנים הספרדים חיים של שלווה, שאתה יודע שהבן שלך יתקבל למוסד על בסיס הרמה הרוחנית והשכלית שלו שכך יתאים לרמה של הכיתה, ולא יתקבל על בסיס השם משפחה שלך שקרוי בוזגלו ולא מילר
לא בקי בנושא הפנימי של כל מוסד, בסופו של דבר האינטרס של המוסדות הנ"ל להרחיב את גבולם בתלמידים ואם מישהו לא מתקבל זה ודאי לא ממניע גזעני וכד' ותמיד כשיש מקום טוב אין מקום לכולםהשאלה היא רק למה בחלק נכבד מהרשימה שמנית, לא מקבלים משפחות מצויינות ושמורות (גם יותר מחלק מהמשפחות שנמצאות במוסדות אלו), רק בגלל שההורים לא נראים "מספיק" ישיבתיים?!
אף אחד לא אמר שזה מגיע ממניע גזעני, אבל זה ממקום מתנשא, ולא מלש"ש. (וידועים דברי הגראי"ל "גאוה גאוה גאוה" בדיוק על זה).לא בקי בנושא הפנימי של כל מוסד, בסופו של דבר האינטרס של המוסדות הנ"ל להרחיב את גבולם בתלמידים ואם מישהו לא מתקבל זה ודאי לא ממניע גזעני וכד' ותמיד כשיש מקום טוב אין מקום לכולם
וכמו שכל ישיבה, מהטובה ביותר עד הצד שכנגד [אם יש כזה דבר ישיבה לא טובה, אולי ההגדרה שיש סוגי ישיבות וכל אחד והתאמתו לישיבתו]
יש נוהל קבלה ע"פ הנהלת הישיבה וכו' יש מבחנים וכל ישיבה והסגנון שלה וכו'
הרבנים הנ"ל גדולי תורה, אם זה הגאון רבי דוד אברהם שליט"א שהחל עם זה בת"ת וכן הגאון הרב בקשי והגאון הרב זעפרני וכו' יראי שמים וגדולי תורה גדולים, אז מה לנו כי נלין
הרב דוד אברהם מראיין כל הורה שמגיע לת"תאף אחד לא אמר שזה מגיע ממניע גזעני, אבל זה ממקום מתנשא, ולא מלש"ש. (וידועים דברי הגראי"ל "גאוה גאוה גאוה" בדיוק על זה).
נא לא לשרבב את שמות הרבנים העומדים בנשיאות המוסדות, שאינם מעורבים בהליך הרישום וכו'. וא"א לומר שכל מה שנעשה במוסדות נעשה על דעתם.
לא ממקום מתנשא כי אם ממקום שהורה לא מספיק ישיבתי לא מתאים לחיידר שהוא מאד ישיבתי.אף אחד לא אמר שזה מגיע ממניע גזעני, אבל זה ממקום מתנשא, ולא מלש"ש. (וידועים דברי הגראי"ל "גאוה גאוה גאוה" בדיוק על זה).
נא לא לשרבב את שמות הרבנים העומדים בנשיאות המוסדות, שאינם מעורבים בהליך הרישום וכו'. וא"א לומר שכל מה שנעשה במוסדות נעשה על דעתם.
איני מדבר על אותו רב ואותו תלמיד, אני מכיר את התופעה מעירנו בית שמש. ואיני צריך לנדוד לצפון הרחוק.הרב דוד אברהם מראיין כל הורה שמגיע לת"ת
אותו הדבר הרב בן ציון בקשי
הרב זעפראני לא אמר כזה דבר מעולם [אברך ששאל אותו סיפר לי שלא הבין את השאלה בכלל ואמר ח"ו לומר כזה דבר]
מה שאתה מרמז על רב מסויים ותלמידו בנושא הקבלה, כידוע דעתו היא על כל המוסדות החרדים בארץ, ואכן יש לו ת"ת שמקבל את כולם ולכן הוא בסגנון מסויים שונה מכל ת"ת אחר הקיים על פני תבל ומפני הכבוד לא רוצה להאריך במקום שאמרו לקצר
בכל מקרה אי"ז נובע ממקום של התנשאות וגאוה, ח"ו וחו"ש, יש במוסדות הנ"ל מכל הסוגים והמינים, מבעלי תשובה עד בנים ונכדים של כל גדולי ישראל מכל החוגים, מי שמתאים רוחנית וכמובן שיהיה בקו הכללי של הת"ת מתקבל כבכל מוסד חרדי קלאסי
לא רק.לא ממקום מתנשא כי אם ממקום שהורה לא מספיק ישיבתי לא מתאים לחיידר שהוא מאד ישיבתי.
פשוט.
דרך אגב זה אחת מההכרעות האחרונות של רשכבה"ג מרן חכם שלום כהן זי"ע בשנה האחרונה לחייו, הגאון הגדול רבי שלמה זעפרני שליט"א, הגאון רבי דוד אברהם שליט"א, והגר"א פרץ שליט"א העלו את השאלה האם לקבל ממשפחות לא ישיבתיות למרן חכם שלום זי"ע שהכריע שבשלב הזה של ייסוד וביסוס המוסדות אסור לקבל.השאלה היא רק למה בחלק נכבד מהרשימה שמנית, לא מקבלים משפחות מצויינות ושמורות (גם יותר מחלק מהמשפחות שנמצאות במוסדות אלו), רק בגלל שההורים לא נראים "מספיק" ישיבתיים?!
השאלה מה אתה מכניס תחת הקטגוריה של "לא ישיבתיים".דרך אגב זה אחת מההכרעות האחרונות של רשכבה"ג מרן חכם שלום כהן זי"ע בשנה האחרונה לחייו, הגאון הגדול רבי שלמה זעפרני שליט"א, הגאון רבי דוד אברהם שליט"א, והגר"א פרץ שליט"א העלו את השאלה האם לקבל ממשפחות לא ישיבתיות למרן חכם שלום זי"ע שהכריע שבשלב הזה של ייסוד וביסוס המוסדות אסור לקבל.
(אם אני מבין את דבריו, כדי לא לגרום מניעה לאברכים "שחוזרים למקורות" לשלוח, במיוחד שלאלו הלא ישיבתיים יש תלמודי תורה איכותיים וטובים...).
ברור שיש כזו תופעה, אולם כמדומני שלאף אחד מהרבנים שהוזכרו כאן אין ת"ת בעירכם בית שמשאני מכיר את התופעה מעירנו בית שמש.
ידוע שישראל כהן מראשי איגוד עמלי תורה כתב את זהאין לי מושג.
מישהו שלח לי.
בשיתוף כמה חברי הקהילה של עמלי תורה ברמות י-םידוע שישראל כהן מראשי איגוד עמלי תורה כתב את זה