שמחשבנים מאד איך יראו בעיני האשכנזים!!!עיין ערך קהילות של הרב זעפרני בכל הארץ
עזוב. למה לא להקים ת"ת כדי שלא תתבזה ללכת לחניכי האשכנזי מאז שהילד בן שנה וחצי עד הרישום לחיידר?אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל
אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.
אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
גם הרישא וגם הסיפא אינם נכונים כלל!פעם נומיתי לנוות ביתי שהאשכנזים אינם צועקים על הילדים ואמרה לי כן אבל גם לא מנשקים ומחבקים.
הערות מתקבלות ושני צדדים למטבע.חלק ממכתב שמו"ר הרב נסיר כתב למחברים:
הענין השני, כל ענין "הסגנון" המוזכר רבות, כדבר חיובי שנרכש מהאשכנזים, לאפוקי צחצח. גם כאן השאלה מתבקשת, מהיכא תיתי שספרדי שהינו חם מזג לטוב ולמוטב צריך "ללמוד" להתנהג כמו אשכנזי שטבעיו שונים.
פעם נומיתי לנוות ביתי שהאשכנזים אינם צועקים על הילדים ואמרה לי כן אבל גם לא מנשקים ומחבקים.
גם עניני האכילה, הדבר פשוט שספרדי בנוי אחרת, זה לא רק בדיחה שאין לאשכנזים אוכל, זו מציאות ותרבות, הזכרתם את הבבא סאלי, האם אתם מכירים חכם אשכנזי שהיה שותה ארק על בסיס יומי, או פותח שולחן לכל אורח לרגע, אמנם הוא היה מסתגף אבל אין ספק שזו מנטליות של צירוף החומר עם רוחניות ולא ביטולו,
אם תרצה אמור כמו חסידים וליטאים, והיום רבים מהליטאים מחפשים איזה דבר כמו הרה"צ רב שעייה בן ר' משה וכו', וכוונתי, ספרדי צריך לגדול כמתאים לו, לא לגדול בתוך סיר לחץ מעונה ואז להתפרק.
גם הצגת הדברים שהמרביצי לא פעלו מנחיתות או השתכנזות וכו', לענ"ד קשה מאוד לומר כן, ואולי זה נכון אצל חלקם כהגאון ר"א סאלים ר"י מאור התורה, אבל איך ניתן להסביר התופעה שקיימת עד היום [אחיינים של נו"ב לומדים שם] שבקול יעקב 95 אחוז ספרדים והתפלות המה בנוסח אשכנז. מה הפשט בזה.
גם מ"ש שרוב בני הישיבות לא רואים במרנא הגר"ע יוסף רבם בהלכה והנהגה, לענ"ד אינו משקף המציאות, ולמשל במאור התורה הנזכר גיסי למד לפני כעשור והתלמידים כמעט כולם חסידיו וגם מצביעי ש"ס, והלא אתם כתבתם שכיום המצב שהמרביצי המה ראשי ישיבות ותלמידיהם מחסידי מרן הגרע"י.
לא מוכרח!לא הבנתי מה הבעיה שיהיה ר''מ אשכנזי בישיבה ספרדית
הגאון ר' יוסף חיים קופשיץ זצוק''ל היה מראשי ישיבת פורת יוסף והגאון ר' משה חיים שלנגר זצוק''ל היה המשגיח
באמת שכל הרצון להתבדלות מוחלטת מהם נובע ממידות רעות.
גם אני לא, פשוט ראיתי משהו כזה באחד הקונטרסים שהעלו כאןלא מוכרח!
לא עקבתי אחרי הדיון כאן
אבל המציאות הוכיחה שבשבילנו ובשבילם עדיף שישארו במקום שלהם
בהרבה ישיבות זה לא החזיק מעמד מהרבה סיבות
וכמובן אני רואה ישיבות שהבחורים מתחברים יותר לרמי''ם האשכנזים. וצריך לשקול כל מקום לגופו
נוסח ספרדשבקול יעקב 95 אחוז ספרדים והתפלות המה בנוסח אשכנז. מה הפשט בזה.
ראיתי להרב שרהבני שכתב במרומז על עצם התופעה (כמובן לא לגופם של הדמויות המוזכרות) שרמי"ם אשכנזים בישיבות ספרדיות זה לא טוב כי חסר להם את החמימות הנצרכת לבחוריםלא הבנתי מה הבעיה שיהיה ר''מ אשכנזי בישיבה ספרדית
הגאון ר' יוסף חיים קופשיץ זצוק''ל היה מראשי ישיבת פורת יוסף והגאון ר' משה חיים שלנגר זצוק''ל היה המשגיח
באמת שכל הרצון להתבדלות מוחלטת מהם נובע ממידות רעות.
איזה הרב שרבני (מאור התורה?) ואיפה כתב?ראיתי להרב שרהבני שכתב וכו'
יותר מסתבר שהגה"צ ח"ר ראובן שרבני זצ"ל.איזה הרב שרבני (מאור התורה?) ואיפה כתב?
מהדורה שלישית:אריות קשורים בחוט.
תוכל לתמצט מה מטרת החיבור?מהדורה שלישית:
אין לי מושג.תוכל לתמצט מה מטרת החיבור?
איזה מסר הוא רוצה להעביר?
וכדו'.
תודה.