מרן הראש"ל שליט"א הסביר השבוע (מוצ"ש בא) שמותר לחמם דגים עם קצת רוטב משום פסיק רישא דלא איכפת ליה כלפי הרוטב, ובמצב זה יורד לדרבנן, ומאחר ודעת גדולי ספרד להקל בחימום לח שהתבשל והצטנן יש לנו ספק דרבנן.
נפשי בשאלתי, האם לדידיה בגוונא שמכוון לאכול הרוטב כשהוא חם אסור לחמם? או שמא יש להקל מאיזשהו טעם?
ועוד רציתי להבין, שגם בעירוי רותחים לתבשיל שמקדיח הו"ל ס"ס, שמא עירוי ככ"ר ושמא אין הלכה כרבינו יונה שמחמיר בישול רותח שהוא כלי שני, ושמא הלכה כגדולי ספרד שמתירים לח שהצטנן. וא"כ מדוע שם מרן מחמיר.
נפשי בשאלתי, האם לדידיה בגוונא שמכוון לאכול הרוטב כשהוא חם אסור לחמם? או שמא יש להקל מאיזשהו טעם?
ועוד רציתי להבין, שגם בעירוי רותחים לתבשיל שמקדיח הו"ל ס"ס, שמא עירוי ככ"ר ושמא אין הלכה כרבינו יונה שמחמיר בישול רותח שהוא כלי שני, ושמא הלכה כגדולי ספרד שמתירים לח שהצטנן. וא"כ מדוע שם מרן מחמיר.