אם זכרוני אינו מטעני, הרב שליט"א דווקא התנגד לביטול בין הזמנים.רבינו יצחק רצה לבטל את בין הזמנים
אם זכרוני אינו מטעני, הרב שליט"א דווקא התנגד לביטול בין הזמנים.רבינו יצחק רצה לבטל את בין הזמנים
@משה דדון היקר אין בדעתי להתווכח בענין הזה בפרט שנקודת המוצא של שנינו שונה ואין טעם וסיכוי לנסות לשנות את הדעותתרשה לי לחלוק עליך ר' יצחק:
בלי חיילים לא היה מדינה, אין חולק על דבר פשוט שכזה. מרן זצ"ל צווח את זה שנים בשיעורים. הדיון ע בחורי שייבה הוא דיון אחר, שהלומדים יפטרו מגיוס, אבל מכאן להסיק מסקנא שללא חיילים היה אפשר להסתדר.
הן אמת שהמערכת בישראל מעוותת, השמאל הדיקטטורי שולט במדינה, אבל אין זה אומר שללא חיילים היינו מצליחים להתמודד. תחשוב בשמחת תורה (ללא קשר למחדל, אלא לבסוף) ללא חיילים, איך היו הודפים את מחבלי החאמס? איך היו נכנסים לעזה?
לכן הנני להבהיר שחיילנו הם אלו ששומרים עלינו. הדיון על בחורי ישיבה זה נתון לוויכוח, בין מגזרים שונים, אינני נכנס לזה, אבל להעמיד את הדברים הנכונים כתבתי.
**
ר' יצחק - אמצע זמן חורף - זה הזמן לטייל? אתה מטייל באמצע הזמן? רבינו יצחק רצה לבטל את בין הזמנים, אז ק"ו בנידון זה... ובפרט שהדבר גורם לחילול השם. אתמהמה על כבודו.
יישר כחא לאורייתא. יגדיל תורה ויאדיר. מסכים למשפט האחרון בעיקר...ודי בדברי אלו כי ב"ה דעותי מוצקות כראי ודיברתי בצורה ברורה ואין זמני בידי להתווכח ללא תועלת
הדור שלנו כמו שלו? כל עמ"י יושבים ועוסקים בתורה? לא. במצב של הדור אנחנו צריכים את החיילםואצל חזקיהו המלך שצבא שלם עמד מחוץ לירושלים, הוא הורה ״בטעות״ לכל העם לאכול את הפסח וללכת לישון בבטחה?
כל מילה..השוואות מהסיפורים מהתנ״ך גם לא תואמים למציאות זמנינו,
אז על זה אנחנו מסכימיםהצבא שלהם היה מורכב בדווקא מת״ח.
ויתרה מזו נראה שלא הבנת את דבריי. לא אמרתי שלא צריך חיילים כלל ועיקר. אך ודאי שאם היה המצב שכל עם ישראל היו ספונים על התורה, ייתכן שהטבח הנורא לא היה בא עלינו.
זה לא דרבן אותם על עצם הטבח אלא על זמנו.(אני לא מאלו ש״מתנבא״ על הסיבות שהביאו לטבח, אך הם (החמאס) בעצמם הודו שהם ראו את המחלוקות הנוראות ששרר בארץ, וזה דירבן אותם למבצע)
אז לעדכן אותך, פתחו עליהם באש והרגו בהם כמה ופצעו עוד יותר@משה דדון היקר אין בדעתי להתווכח בענין הזה בפרט שנקודת המוצא של שנינו שונה ואין טעם וסיכוי לנסות לשנות את הדעות
אין חולק שאנו חייבים הכרת הטוב לחיילי ישראל, אבל יש כמה נקודות שמי שרוצה להתעלם מהם מתעלם [כמו כב' שהבין טוב מאוד על מה אני מדבר] ומי שיודע משתדל לא לדבר כדי לא לקטרג ח"ו, כך שאם אני יאמר שהרבה חיילים נפטרים בגלל הטיפשות של המפקדים זה לא יהיה טעות, והנה רק הערב פרסמו שהערבים בעזה התחילו עוד הפעם להתגרות בחיילים בגלל שהם יודעים שלא יפתחו עליהם באש,
הייתה והייתה. היא לא קשורה בגיוס.ולמרבה הבושה אפילו אלו שכלואים אצלינו מעיזים לחלל את כבוד הסוהרות שם, ועל אחת כמה וכמה עוד תופעות מבישות שקיימות בהסכמה ובשתיקה כאילו זה נורמה [ואם היית פעם במחנה צבאי תבין על מה אני מדבר], ומה נעשה שהציבור הדתי לאומי שחושב שזה מצות עשה דאורייתא להתגייס מתעלם מכל הבעיות שיש מסביב והעיקר להתגייס, וזה אפילו שהם מקבלים יריקות בפרצוף פעם אחר פעם, וללא ספק אם גם הציבור הנכבד הזה היה עומד על שלו ומסרב להתגייס בתוקף עד שיסדרו את הבעיות הרוחניות שיש בצבא לא היה היום כזה שנאה נגד החרדים בתחום הזה
שיטה מעניינת. כל בחור יעשה את זמניו ובין זמניו כרצונו וחסל סדר עולם הישיבות. ה"י.לגבי הטיול, כן אני עומד על דעתי שהבחורים יצאו לטייל אם זה מה שיתן להם כוח לחזור ללמוד במרץ, וזה לא קשור בכלל למה שיש שרצו לבטל את בין הזמנים אם בכלל רצו, שבוודאי צריך להחליף כח ולא צריך להיות בת יענה כי אדרבא הטיול שעושים הבחורים זה חלק מהעבודת ה' שלהם ומהלימוד, וזה מה שמגן על המדינה גם כן!
והוא הדין לכותב השורות.ודי בדברי אלו כי ב"ה דעותי מוצקות כראי ודיברתי בצורה ברורה ואין זמני בידי להתווכח ללא תועלת
סליחה אני לא בא להצדיק את הראש ישיבה ששלח את הבחור המסכן לצבא, אבל בתור מאמינים בני מאמינים, אנו צריכים להאמין כי כל דבר שבא על האדם הכל מדוד ומושגח בהשגחה פרטית. אם לא היה נופל עליו מנוף בצבא, היה נופל במדרגות. או חלילה משהו אחר. זה שהיה התרשלות לא בא בגלל טיפשות של המפקד, אלא כי יש כאן חשבונות שמים שאולי אנחנו לא מבינים. (ויתכן שגם וגם)בלוויה עמד ראש הישיבה ובכה איזה בחור טהור איך הוא היה אוהב ללמוד וכו', סליחה אדוני ראש הישיבה אולי אתה הרוצח שלו?!
מדרש מפורש שמביא הח״ח בספריו, כשעם ישראל היו במחלוקת בימי דוד המע״ה, היה מלחמה על עם ישראל. כשעם ישראל היו באחדות בימי המלכים הרשעים, הם נשמרו.זה לא דרבן אותם על עצם הטבח אלא על זמנו.
א. אני דברתי בתפיסת החמאס, הם תכננו את הטבח הזה שנים עוד הרבה לפינ הרפורמה, כידוע וכפי שפורסם.מדרש מפורש שמביא הח״ח בספריו, כשעם ישראל היו במחלוקת בימי דוד המע״ה, היה מלחמה על עם ישראל. כשעם ישראל היו באחדות בימי המלכים הרשעים, הם נשמרו.
עריכה:
הנה כמה מקומות שדיבר בזה הח״ח בשמירת הלשון:
1. וּגְדוֹלָה הַזְּכוּת שֶׁל הָאָדָם, שֶׁאֵינוֹ מְקַבֵּל לָשׁוֹן הָרָע אֲפִלּוּ עַל סְתַם אָדָם מִיִּשְׂרָאֵל, וְכָל שֶׁכֵּן אִם סִפְּרוּ לוֹ עַל אָדָם חָשׁוּב, שֶׁיִּזָּהֵר מִלְּקַבֵּל עָלָיו, וּזְכוּתוֹ יוֹתֵר גְּדוֹלָה עֲבוּר זֶה, וְכִדְאִיתָא בְּתָנָא דְּבֵי אֵלִיָּהוּ חֵלֶק ב' פֶּרֶק ז' וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: וְכֵן בְּמִדַּת הַטּוֹב, כְּשֶׁאָדָם עוֹשֶׂה קוֹנְסִין עָלָיו טוֹבָה עַד ד' דוֹרוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר וְגוֹ' אָמְרוּ עָלָיו עַל יָרָבְעָם בֶּן יוֹאָשׁ, שֶׁהוּא הָיָה בֶּן אָדָם שֶׁהָיָה נוֹהֵג כָּבוֹד בַּנְּבִיאִים, לָכֵן אוֹתָן הָעַמִּים, מַה שֶּׁלֹּא מָסַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּיַד יְהוֹשֻׁעַ בֶּן נוּן וְלֹא בְּיַד דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל, מָסַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּיַד יָרָבְעָם בֶּן יוֹאָשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר {מלכים ב' י''ד כ''ה}: ''הוּא הֵשִׁיב אֶת גְּבוּל יִשְׂרָאֵל מִלְּבֹא חֲמָת עַד יָם הָעֲרָבָה'' וְגוֹ', וְכִי מַה טִּיבוֹ שֶׁל יָרָבְעָם בֶּן יוֹאָשׁ שֶׁהוּא הֵשִּׁיב אֶת גְּבוּל יִשְׂרָאֵל וַהֲלֹא הָיָה עוֹבֵד עֲבוֹדָה זָרָה? אֶלָּא מִשּׁוּם שֶׁלֹּא קִבֵּל לָשׁוֹן הָרָע עַל עָמוֹס, שֶׁנֶּאֱמַר וְגוֹ' לְכָךְ נֶאֱמַר: ''הוּא הֵשִׁיב אֶת גְּבוּל יִשְׂרָאֵל'' וְגוֹ', מִכָּאן אָמְרוּ: מְגַלְגְּלִין זְכוּת עַל יְדֵי זַכַּאי וְחוֹבָה עַל יְדֵי חַיָּב. וְכֵן בַּמִּדָּה הַזֹּאת הוּא נוֹהֵג בְּכָל יִשְׂרָאֵל בְּכָל מְקוֹמוֹת מוֹשְׁבוֹתָם וּבְכָל הָעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת וּבְכָל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה, עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ.
2. [וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲזַ''ל {ויקרא רבה כ''ו}: דּוֹרוֹ שֶׁל אַחְאָב, אַף שֶׁהָיָה בְּיָדָם עֲוֹן עֲבוֹדָה זָרָה, הָיוּ יוֹרְדִין לְמִלְחָמָה וְנוֹצְחִין, מִפְּנֵי שֶׁלֹּא הָיָה בָּהֶן דֵּלָטוֹרְיָא. דּוֹרוֹ שֶׁל דָּוִד, וְהַיְנוּ בִּימֵי שָׁאוּל, אַף שֶׁהָיָה בָּהֶן תִּינוֹקוֹת, שֶׁהָיוּ יוֹדְעִין מ''ט פָּנִים לַתּוֹרָה, הָיוּ יוֹרְדִין לְמִלְחָמָה וְנוֹפְלִין, מִפְּנֵי שֶׁהָיָה בָּהֶן דֵּלָטוֹרְיָא]
הדברים שלי באים יותר על רקע ״רעש הגיוס״ שהתחיל כחצי שנה לערך אחרי תחילת המלחמה.א. אני דברתי בתפיסת החמאס, הם תכננו את הטבח הזה שנים עוד הרבה לפינ הרפורמה, כידוע וכפי שפורסם.
ב. אתה מכיר תקופה במאות שנים האחרונות+ שלא הייתה מחלוקת בעם ישראל? אם תעדכן.
אז אתה טוען שמה שנאמר עם דוד ואחאב הכוונה על מחלוקת ספציפית? אך לא כך מובן מהכתוב.הדברים שלי באים יותר על רקע ״רעש הגיוס״ שהתחיל כחצי שנה לערך אחרי תחילת המלחמה.
בתחילת המלחמה היה, אפשר לומר בעדינות, מעין ״אחדות״ בין הציבור החרדי לחילוני. הרבה אנשים מהציבור הנ״ל התחיל להתחזק, במיוחד לאור הגיוס המרובה של הציבור החרדי לסייע לחיילי צה״ל. אמהמה, יש אנשים בארץ שלא אוהבים את ה״הדתה״ בארץ, ושונאים את החרדים והדת בדמם ובנפשם, ולכן היה להם כ״כ חשוב להתחיל להעיר על כך שחרדים לא מתגייסים, מה שלא רק הוביל לביטול האחדות הנ״ל, אלא גם שבג״צ במהלך שערורייתי במיוחד לבטל את התקציבים של הישיבות. משם המלחמה התחילה להדרדר הרבה יותר.
וזה ביאור דבריי בנושא הכא.
להזכירך יש מצוה בתורה לא תעמוד על דם רעך, ואל תגיד אם עכשיו אני יציל אותו הוא עוד שניה יפול במדרגותסליחה אני לא בא להצדיק את הראש ישיבה ששלח את הבחור המסכן לצבא, אבל בתור מאמינים בני מאמינים, אנו צריכים להאמין כי כל דבר שבא על האדם הכל מדוד ומושגח בהשגחה פרטית. אם לא היה נופל עליו מנוף בצבא, היה נופל במדרגות. או חלילה משהו אחר. זה שהיה התרשלות לא בא בגלל טיפשות של המפקד, אלא כי יש כאן חשבונות שמים שאולי אנחנו לא מבינים. (ויתכן שגם וגם)
ייתכן כי בחשבונות שמיים אכן בגלל שנכנס לצבא וייתכן שהדרדר ברוחניות, והחטא הוא הגורם, אך לבוא ולהאשים את הראש ישיבה ברצח, צריך מלהזהר מלומר.
רגלוהי דבר איניש אינון ערבין ביה, לאתר דמיתבעי, תמן מובילין יתיה.אם לא היה נופל עליו מנוף בצבא, היה נופל במדרגות. או חלילה משהו אחר
להזכירך יש מצוה בתורה לא תעמוד על דם רעך, ואל תגיד אם עכשיו אני יציל אותו הוא עוד שניה יפול במדרגות
נראה שלא הבנתם את כוונתי. וחבלרגלוהי דבר איניש אינון ערבין ביה, לאתר דמיתבעי, תמן מובילין יתיה.
ידידי ה @נאמן למרן! הקשב נא לדברי עד תומם!!הדור שלנו כמו שלו? כל עמ"י יושבים ועוסקים בתורה? לא. במצב של הדור אנחנו צריכים את החיילם
כן אמר המקובל הגר"י עדס שליט"א, שלכן זה קרה, בגלל ולא יראה וכו'. והאריך בזה רבות ונצורות.יש פסוק מפורש בתורה "ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך"
זה לא סיפור או מעשה, אלא הוראת התורה מפורשות!
היעלה על הדעת שבמקום שאין יותר ממנו "יראה בך ערות דבר" שהוא הצבא המטונף ביותר בעולם בעניינים הללו (וישראל כשיורדין- יורדין עד התהום) תהיה לנו שמירה והגנה ועד כדי לבא ולומר שאנחנו צריכים אותם?
נכון, כשכל עם ישראל ישב ועסק בתורה- היו ניסים הרבה יותר גדולים, אבל ניתן לומר שהניסים נעלמו לגמרי אפ' שיש כה רבים שיושבים ולומדים?
אם זה אכן ככה- זה רק בגלל ה"שב מאחריך" כי ככה התורה"ק מעידה בעצמה! לא אני! התורה!!!!
א. אתה בהחלט צריך את המדינה ואת החיילים. בלעדיהם היית עכשיו יושב במרתף עם שקי חול בחלון וקורא תהילים שהפורעים הערבים לא יבחינו בך.ידידי ה @נאמן למרן! הקשב נא לדברי עד תומם!!
יש פסוק מפורש בתורה "ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך"
זה לא סיפור או מעשה, אלא הוראת התורה מפורשות!
היעלה על הדעת שבמקום שאין יותר ממנו "יראה בך ערות דבר" שהוא הצבא המטונף ביותר בעולם בעניינים הללו (וישראל כשיורדין- יורדין עד התהום) תהיה לנו שמירה והגנה ועד כדי לבא ולומר שאנחנו צריכים אותם?
נכון, כשכל עם ישראל ישב ועסק בתורה- היו ניסים הרבה יותר גדולים, אבל ניתן לומר שהניסים נעלמו לגמרי אפ' שיש כה רבים שיושבים ולומדים?
אם זה אכן ככה- זה רק בגלל ה"שב מאחריך" כי ככה התורה"ק מעידה בעצמה! לא אני! התורה!!!!
אז אנו צריכים אותם?
איך יתכן כדבר הזה?
אז מרן וכל הגדולים הם שכנא וסיעתו שחולקים עליך שליט"א ירום הודו?וחוץ מזה! אם רק ל"ו צדיקים שיש בכל דור- מגנים על הדור כולו, אז כשיש לומדי תורה- לא ק"ו הוא?
יתרה על כך! גם בדורו של חזקיהו- היה את שכנא וסיעתו שחלקו על חזקיהו בגלל חוסר ההיגיון שבמעשה חזקיהו ורק לבסוף הוכח עם מי הצדק היה...
צדיק,אז מרן וכל הגדולים הם שכנא וסיעתו שחולקים עליך שליט"א ירום הודו?
איזה עוד רב אתה צריך שישכנע אותך ויסביר לך שצריך הרבה הכרת הטוב לחיילים?
שכחת שבג'נין יש ערבים מסוכנים לא פחות?א. אתה בהחלט צריך את המדינה ואת החיילים. בלעדיהם היית עכשיו יושב במרתף עם שקי חול בחלון וקורא תהילים שהפורעים הערבים לא יבחינו בך.
לא יודע איזה מרן יש לך, אבל גם מרן זצ"ל וגם בנו אחריו מברכים אותם ומבקרים אצלם ומחזקים אותם ומדברים על הכרת הטוב להם. בפומבי ובצנעה. ואלו דברים פשוטים.צדיק,
קיפחת את מה שלא כתבתי לכבודך בפומבי כדי שלא לביישך שדברך סותרים כליל את מרן כדי להציג את דברי מרן כראיה להיפך דעתו!?!
וכי אני אינני סובר שצריך הכרת הטוב למי שבדרך הטבע מבין שעושה את מה שהוא צריך לעשות למעני?! ובפרט כאשר הדברים נשמעים להם ובמצבים רבים- הציבור שאויב לתורה חייב להירתע מלהטיל דופי!?
ומה זה קשור ונוגע לדברי?
מצאת ראיה...
וגם שם יש צבא ב"ה.שכחת שבג'נין יש ערבים מסוכנים לא פחות?
אם לא היה את עזה- היה את ג'נין! האמן לי!
חחחובלעדי הצבא- הערבים שבעזה היו רגועים לחלוטין!
אמן ואמןשמעתי מעסיק אומר לסודני: אתה יודע? מה שקרה בשמחת תורה זה היה לחרדים!
והנה הסודני הגוי אומר למעסיק שלו; מה שקרה בשמחת תורה זה היה לחרדים שהתקלקלו, הם עשו שירים ורמקולים בשבת ועוד עברות שאסור לעשות, אז ה' עשה להם ככה.
ברחמים תקיץרעשתי: הסודני מבין את זה יותר מהמעסיק שלו? מי יודע כמה גויים צוחקים על מי שחושב לא ככה!
נכון שבארצות המזרח רוב הזמן השליטים כבדו (והיו חייבים את היהודים, הם היו אוצר של חכמה), אבל שנאו אותם גם שם וכל מי שטיפה מכיר היסטוריה רואה כמה וכמה וכמה צרות (מילה קטנה מידי בכדי להכיל נהרות של דם ויגון) הערבים עשו ליהודים עוד לפני שהרצל חלם להיוולד.ואם אתה מאמין אמיתי בביאת המשיח- תאמין שבלי תועבות של צבא אז לא שהיית עם שקי חול, אלא היית במצב שונה לחלוטין!
מסתבר שסבותיך הם מארצות המזרח וחיו בין ערבים משך כל הגלות וקיבלו "חכם באשי" מהמלך התורכי כדי שיסדר מריבות וסכסוכים אפ' בין יהודי לגוי!
מה קרה פתאום? עשה טובה.