אחר המחילה מה זה המבואר? של מי ההוצאה, לא מובן מכתיבתך.לדעתי איש מצליח או המבואר (שים לב למהדורה החדשה כי הקודמת רוויה טעויות דפוס)
- למה המבואר ולא המפואר? למרות שבמפואר יש את פירוש של בעל המתוק מדבש על הזוהר אין פירוש המאפשר ריצה מהירה על ביאור הזוהר מה שאין כן בתרגום הזוהר ללשון הקדוש שאפשר בזריזות להספיק לעבור על הביאור
- לשם או עוז והדר? שניהם עם ביאור. לטעמי עדיף של לשם כי העוז והדר מורחב מידי (בעוז והדר הוסיפו גם ביאור לרש״י ואור החיים ומצווה יומית) למרות שבשניהם הסט הוא עשרה כרכים
- בכל ההוצאות עד כה אין הדגשות של שווא נע ונח ובכלל אין הדגשות בניקוד אבל באיש מצליח יש הדגשות וגם הערות לקריאה נכונה (יש לציין שגם באיש מצליח ההדגשים הם רק בגוף התנ״ך ולא בתרגום אונקלוס שם גם אין הדגשות)
- באיש מצליח בחלק ההלכה שבסוף הלימוד כאשר יש בדבר מחלוקת למעשה הוסיפו הערה לדעת מה הלכה למעשה וכן בסוף הובא ספר מצוות השם (אחד ממוני המצוות)
- כל הוצאות החוק לישראל הם בגודל זהה (פנינים) מלבד של איש מצליח הוא קטן יותר ובגודל של הסידורים בפורמט הגדולים
- באיש מצליח אין ברטנורא ויש במקום פירוש קב ונקי (כל אחד וההעדפה שלו)
אם תרצה עוד שאלות תשאל
עיינתי בלשם. נחמד ויפה. אבל מי שמעניין אותו ביאור רש"י על הנביאים כתובים - אין.אחר המחילה מה זה המבואר? של מי ההוצאה, לא מובן מכתיבתך.
ורציתי לשאול כל מי ששמליץ על עוז והדר ראה ועיין בלשם או זה פשוט מה שיש לו?
כך הוא שמו חוק לישראל ״המבואר״ והוא בהוצאת יריד הספרים (אותה הוצאה שהייתה מדפיסה קבצי מפרשים)אחר המחילה מה זה המבואר? של מי ההוצאה, לא מובן מכתיבתך.
ורציתי לשאול כל מי שממליץ על עוז והדר ראה ועיין בלשם או זה פשוט מה שיש לו?
ידוע לך אולי מי כתב את הביאור על המשנה של יריד הספרים? והאם הוא נמכר בנפרד?כך הוא שמו חוק לישראל ״המבואר״ והוא בהוצאת יריד הספרים (אותה הוצאה שהייתה מדפיסה קבצי מפרשים)
-וניסתי ללמוד בכל ההוצאות שראיתי עד כה ולדעתי זה שאין הדגשות של שווא נע וקמץ חטוף זה קריטי (למרות שאני יודע הכללים לפעמים יש יוצאי דופן)
ובעניין זה שאין פירוש לפירוש רש״י שעל הנ״ך (על המקרא יש) זה כבר תלוי בהעדפת הלומד האם מעדיף להיצמד ל״גוף״ החוק לישראל או להרחיב. מה גם שבין כה יש ביאור לנך עצמו וזה עוד הרחבה
חילק בעבר, ומעת לעת, אין לזה זמן קבוע למיטב ידיעתימפעל חק לישראל העולמי מחלק בחינם את חוק לישראל כפשוטו של לשם