• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חוק לישראל

עוז והדר מצויין אבל קצת ארוך, אם אתה מחפש משהו יותר קצר וקולע תחפש אפילו את הפשוטים - הם גם כן טובים.
קודם כל תעיין בהם ומה שהכי מסתדר לך בעין.
אני ממליץ שתבדוק את זה בבתי כנסת תנסה לקרוא בכמה מהם ותראה למה אתה הכי מתחבר לפני שתרכוש את הסט!
 
לדעתי איש מצליח או המבואר (שים לב למהדורה החדשה כי הקודמת רוויה טעויות דפוס)
- למה המבואר ולא המפואר? למרות שבמפואר יש את פירוש של בעל המתוק מדבש על הזוהר אין פירוש המאפשר ריצה מהירה על ביאור הזוהר מה שאין כן בתרגום הזוהר ללשון הקדוש שאפשר בזריזות להספיק לעבור על הביאור
- לשם או עוז והדר? שניהם עם ביאור. לטעמי עדיף של לשם כי העוז והדר מורחב מידי (בעוז והדר הוסיפו גם ביאור לרש״י ואור החיים ומצווה יומית) למרות שבשניהם הסט הוא עשרה כרכים
- בכל ההוצאות עד כה אין הדגשות של שווא נע ונח ובכלל אין הדגשות בניקוד אבל באיש מצליח יש הדגשות וגם הערות לקריאה נכונה (יש לציין שגם באיש מצליח ההדגשים הם רק בגוף התנ״ך ולא בתרגום אונקלוס שם גם אין הדגשות)
- באיש מצליח בחלק ההלכה שבסוף הלימוד כאשר יש בדבר מחלוקת למעשה הוסיפו הערה לדעת מה הלכה למעשה וכן בסוף הובא ספר מצוות השם (אחד ממוני המצוות)
- כל הוצאות החוק לישראל הם בגודל זהה (פנינים) מלבד של איש מצליח הוא קטן יותר ובגודל של הסידורים בפורמט הגדולים
- באיש מצליח אין ברטנורא ויש במקום פירוש קב ונקי (כל אחד וההעדפה שלו)
אם תרצה עוד שאלות תשאל
 
נערך לאחרונה:
לדעתי איש מצליח או המבואר (שים לב למהדורה החדשה כי הקודמת רוויה טעויות דפוס)
- למה המבואר ולא המפואר? למרות שבמפואר יש את פירוש של בעל המתוק מדבש על הזוהר אין פירוש המאפשר ריצה מהירה על ביאור הזוהר מה שאין כן בתרגום הזוהר ללשון הקדוש שאפשר בזריזות להספיק לעבור על הביאור
- לשם או עוז והדר? שניהם עם ביאור. לטעמי עדיף של לשם כי העוז והדר מורחב מידי (בעוז והדר הוסיפו גם ביאור לרש״י ואור החיים ומצווה יומית) למרות שבשניהם הסט הוא עשרה כרכים
- בכל ההוצאות עד כה אין הדגשות של שווא נע ונח ובכלל אין הדגשות בניקוד אבל באיש מצליח יש הדגשות וגם הערות לקריאה נכונה (יש לציין שגם באיש מצליח ההדגשים הם רק בגוף התנ״ך ולא בתרגום אונקלוס שם גם אין הדגשות)
- באיש מצליח בחלק ההלכה שבסוף הלימוד כאשר יש בדבר מחלוקת למעשה הוסיפו הערה לדעת מה הלכה למעשה וכן בסוף הובא ספר מצוות השם (אחד ממוני המצוות)
- כל הוצאות החוק לישראל הם בגודל זהה (פנינים) מלבד של איש מצליח הוא קטן יותר ובגודל של הסידורים בפורמט הגדולים
- באיש מצליח אין ברטנורא ויש במקום פירוש קב ונקי (כל אחד וההעדפה שלו)
אם תרצה עוד שאלות תשאל
אחר המחילה מה זה המבואר? של מי ההוצאה, לא מובן מכתיבתך.

ורציתי לשאול כל מי שממליץ על עוז והדר ראה ועיין בלשם או זה פשוט מה שיש לו?
 
אחר המחילה מה זה המבואר? של מי ההוצאה, לא מובן מכתיבתך.

ורציתי לשאול כל מי שממליץ על עוז והדר ראה ועיין בלשם או זה פשוט מה שיש לו?
כך הוא שמו חוק לישראל ״המבואר״ והוא בהוצאת יריד הספרים (אותה הוצאה שהייתה מדפיסה קבצי מפרשים)
-וניסתי ללמוד בכל ההוצאות שראיתי עד כה ולדעתי זה שאין הדגשות של שווא נע וקמץ חטוף זה קריטי (למרות שאני יודע הכללים לפעמים יש יוצאי דופן)
ובעניין זה שאין פירוש לפירוש רש״י שעל הנ״ך (על המקרא יש) זה כבר תלוי בהעדפת הלומד האם מעדיף להיצמד ל״גוף״ החוק לישראל או להרחיב. מה גם שבין כה יש ביאור לנך עצמו וזה עוד הרחבה
 
מ
כך הוא שמו חוק לישראל ״המבואר״ והוא בהוצאת יריד הספרים (אותה הוצאה שהייתה מדפיסה קבצי מפרשים)
-וניסתי ללמוד בכל ההוצאות שראיתי עד כה ולדעתי זה שאין הדגשות של שווא נע וקמץ חטוף זה קריטי (למרות שאני יודע הכללים לפעמים יש יוצאי דופן)
ובעניין זה שאין פירוש לפירוש רש״י שעל הנ״ך (על המקרא יש) זה כבר תלוי בהעדפת הלומד האם מעדיף להיצמד ל״גוף״ החוק לישראל או להרחיב. מה גם שבין כה יש ביאור לנך עצמו וזה עוד הרחבה
ידוע לך אולי מי כתב את הביאור על המשנה של יריד הספרים? והאם הוא נמכר בנפרד?
 
חדש. השלמה למשניות שלומדים בחוק
 
אגב, אם זה לבית מדרש, כדאי לדעת שמפעל חק לישראל העולמי מחלק בחינם את חוק לישראל כפשוטו של לשם, צריך להרשם דרך נדרים פלוס, מחפשים מפעל חוק לישראל העולמי, ויש שם קטגוריה של חלוקה.
 
מ

ידוע לך אולי מי כתב את הביאור על המשנה של יריד הספרים? והאם הוא נמכר בנפרד?
כן, תרשום באוצר החכמה ״משנה מפורשת״ - הכותב הוא ״לוי, אליעזר בן אליקים״ ויש 6 חלקים. לא נראה לי שזה למכירה בימינו, אולי בחנויות ששומרים ספרים עתיקים (רשום שהוא הודפס ב1952).
מקווה שעזרתי
 
כן, תרשום באוצר החכמה ״משנה מפורשת״ - הכותב הוא ״לוי, אליעזר בן אליקים״ ויש 6 חלקים. לא נראה לי שזה למכירה בימינו, אולי בחנויות ששומרים ספרים עתיקים (רשום שהוא הודפס ב1952).
מקווה שעזרתי
ייש"כ שמחת אותי מאוד.
 
אגב, אם זה לבית מדרש, כדאי לדעת שמפעל חק לישראל העולמי מחלק בחינם את חוק לישראל כפשוטו של לשם, צריך להרשם דרך נדרים פלוס, מחפשים מפעל חוק לישראל העולמי, ויש שם קטגוריה של חלוקה.
חילק בעבר, ומעת לעת, אין לזה זמן קבוע למיטב ידיעתי
1741254887798.png
 
חזור
חלק עליון