אה"נ. אם זאת המטרה יש לאסור.בספר אור ההלכה כתב לאסור כי החברה לא עושה שיורידו כי זה מותג "כאילו"
על זה הנידוןאבל רוב ככל הבגדים המטרה היא כדי שיורידו אותם וכגון התפר מאחורי החליפה וכן לפעמים מותג ששמים בשרוול וכדו' שאינו לקיום.
אבל וודאי גם החברה יודעת שזה לא מציאותי שזה ישאר לעולם. וכל מטרתם (כפי הנלע"ד) שבחנות בעת הקניה יראו את המותג מבצבץ. אבל אחרי הקניה וודאי הם יודעים שכולם מורידים את זה.על זה הנידון
החברה רוצה שזה ישאר והם עושים לקיום
אך אני הלקוח מוריד מיד [ואפשר דגם החברה יודעת ???]
איך התוית מחובר לבגד?אבל וודאי גם החברה יודעת שזה לא מציאותי שזה ישאר לעולם. וכל מטרתם (כפי הנלע"ד) שבחנות בעת הקניה יראו את המותג מבצבץ. אבל אחרי הקניה וודאי הם יודעים שכולם מורידים את זה.
תווית שמחוברת ע"י חוט תלוי זה וודאי שדעתם שיוציאו זאת.איך התוית מחובר לבגד?
איך מחובר לשרוול?תווית שמחוברת ע"י חוט תלוי זה וודאי שדעתם שיוציאו זאת.
והנידון לעיל על תווית בשרוול וכדו' כמו שיש בכמה חברות של חליפות. (וגם בזה רוב ככל האנשים מוציאים אותה)
יש כאלה שתפורים ויש כאלה שסתם תלויים בחור של הכפתור.איך מחובר לשרוול?
זה ברור שמעיקר הדין מותר כנ"ל.שמעתי מהרב בוטבול ביום שישי האחרון שמותר כיוון שעשוי להוריד
מה השאלה?יש כאלה שתפורים ויש כאלה שסתם תלויים בחור של הכפתור.
היום נשאל בזה שוב, והשיב להתיר.שמעתי מהרב בוטבול ביום שישי האחרון שמותר כיוון שעשוי להוריד
תסביר דבריךמסתמא דעת המתירים, שאין זה ביד האדם לברור איזה חברה ואיזה לא, וממילא הולכים בתר הרוב.
השאלה על אלה שתפורים האם מותר להסירם.מה השאלה?
וגם לדעתי רוב ככל החברות אין דעתם שזה ישאר לעולם.מסתמא דעת המתירים, שאין זה ביד האדם לברור איזה חברה ואיזה לא, וממילא הולכים בתר הרוב.