• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

המכתב ההיסטורי של מרן מנהיג הדור שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
למה חבל לכל תלמיד צריך לקום ולצעוק על כך שרוצים בכח להילחם בשיעור השבועי של מרן שליט''א וליצור פירוד ומחלוקות בכח
כי לדעתי רוב הציבור פה לא מעוניינים להיכנס לפוליטיקה וכל מיני ניואנסים למיניהם......
מכירים מסתמא את הסיפור עם ר' יהונתן איישביץ וחד גדיא....לתועלת מי שלא מכיר אביא בקצרה:
באחד מן הימים, בתקופה בה היו חילוקי הדעות בינו לבין הגאון רבי יעקב עמדין, נסע הגאון רבי יונתן מביתו לעיר אחרת, והיה אחר ימי הפסח. על אם הדרך סר ללון בבית מלון אורחים, ופגע שם באנשים פחותי ערך אשר דיברו עליו סרה, והם לא הכירוהו ויחשבו אותו לעובר אורח פשוט, ויפנה אליהם בשאלה על הפיוט "חד גדיא": הלא החתול טרף את הגדי דזבין אבא בתרי זוזי, וא"כ טוב עשה הכלב שנשכו על עוול בכפו, ולא טוב עשה המקל שהכהו, ויפה עשתה האש ששרפתו, ולא צדקו המים שכבו את האש, וטוב עשה השור ששתה למיא, ולא טוב עשה השוחט ששחטוהו, וצדק מלאך המוות שהמית להשוחט, ולבסוף בא הקב"ה ושחטו למלאך המוות. והלא לפי החשבון, צדקו דרכי המלאך המוות! ויבינו מקושיתו כי מתחפש הוא מהם, ואדם גדול הוא. ע"כ הפצירו בו שיגלה להם התירוץ. ויען ויאמר להם: אכן הגדי והחתול יש להם ריב ביניהם, מ"מ יסדרו הדברים בינם לבין עצמם, אבל מהכלב מי ביקש מידו משפט? ע"כ לא נכון עשה הכלב, וטוב עשה המקל שהכהו, ולא טוב עשתה האש ששרפתו, והמים צדקו שכבו לאש, ולא צדק השור ששתה למיא, וטוב עשה השוחט ששחטו, ולא צדק מלאך המוות בשחיטתו להשוחט, וע"כ לעת"ל ישחוט הקב"ה למלאך המוות הוא היצה"ר, והוסיף לאמור: "ומזה תבינו, שאם שני גדולי תורה יש להם ריב בינם לבין עצמם, אתם אנשים פשוטים, מה לכם להתעבר על ריב לא לכם?". ויפייסוהו ושתקו ולא דיברו עוד.
 
כי לדעתי רוב הציבור פה לא מעוניינים להיכנס לפוליטיקה וכל מיני ניואנסים למיניהם......
מכירים מסתמא את הסיפור עם ר' יהונתן איישביץ וחד גדיא....לתועלת מי שלא מכיר אבאי בקצרה:
באחד מן הימים, בתקופה בה היו חילוקי הדעות בינו לבין הגאון רבי יעקב עמדין, נסע הגאון רבי יונתן מביתו לעיר אחרת, והיה אחר ימי הפסח. על אם הדרך סר ללון בבית מלון אורחים, ופגע שם באנשים פחותי ערך אשר דיברו עליו סרה, והם לא הכירוהו ויחשבו אותו לעובר אורח פשוט, ויפנה אליהם בשאלה על הפיוט "חד גדיא": הלא החתול טרף את הגדי דזבין אבא בתרי זוזי, וא"כ טוב עשה הכלב שנשכו על עוול בכפו, ולא טוב עשה המקל שהכהו, ויפה עשתה האש ששרפתו, ולא צדקו המים שכבו את האש, וטוב עשה השור ששתה למיא, ולא טוב עשה השוחט ששחטוהו, וצדק מלאך המוות שהמית להשוחט, ולבסוף בא הקב"ה ושחטו למלאך המוות.

והלא לפי החשבון, צדקו דרכי המלאך המוות! ויבינו מקושיתו כי מתחפש הוא מהם, ואדם גדול הוא. ע"כ הפצירו בו שיגלה להם התירוץ. ויען ויאמר להם: אכן הגדי והחתול יש להם ריב ביניהם, מ"מ יסדרו הדברים בינם לבין עצמם, אבל מהכלב מי ביקש מידו משפט? ע"כ לא נכון עשה הכלב, וטוב עשה המקל שהכהו, ולא טוב עשתה האש ששרפתו, והמים צדקו שכבו לאש, ולא צדק השור ששתה למיא, וטוב עשה השוחט ששחטו, ולא צדק מלאך המוות בשחיטתו להשוחט, וע"כ לעת"ל ישחוט הקב"ה למלאך המוות הוא היצה"ר, והוסיף לאמור: "ומזה תבינו, שאם שני גדולי תורה יש להם ריב בינם לבין עצמם, אתם אנשים פשוטים, מה לכם להתעבר על ריב לא לכם?". ויפייסוהו ושתקו ולא דיברו עוד.
אגב, נראה לבאר באופן אחר שהאש שרפה את המקל אע"פ שלא הוא היה אשם אלא המכה, וכן המים את האש, וכן השור את המים, ולכן השור אשם והשוחט צודק ומלאך המוות אשם והקב"ה צודק.
 
כי לדעתי רוב הציבור פה לא מעוניינים להיכנס לפוליטיקה וכל מיני ניואנסים למיניהם......
מכירים מסתמא את הסיפור עם ר' יהונתן איישביץ וחד גדיא....לתועלת מי שלא מכיר אביא בקצרה:
באחד מן הימים, בתקופה בה היו חילוקי הדעות בינו לבין הגאון רבי יעקב עמדין, נסע הגאון רבי יונתן מביתו לעיר אחרת, והיה אחר ימי הפסח. על אם הדרך סר ללון בבית מלון אורחים, ופגע שם באנשים פחותי ערך אשר דיברו עליו סרה, והם לא הכירוהו ויחשבו אותו לעובר אורח פשוט, ויפנה אליהם בשאלה על הפיוט "חד גדיא": הלא החתול טרף את הגדי דזבין אבא בתרי זוזי, וא"כ טוב עשה הכלב שנשכו על עוול בכפו, ולא טוב עשה המקל שהכהו, ויפה עשתה האש ששרפתו, ולא צדקו המים שכבו את האש, וטוב עשה השור ששתה למיא, ולא טוב עשה השוחט ששחטוהו, וצדק מלאך המוות שהמית להשוחט, ולבסוף בא הקב"ה ושחטו למלאך המוות. והלא לפי החשבון, צדקו דרכי המלאך המוות! ויבינו מקושיתו כי מתחפש הוא מהם, ואדם גדול הוא. ע"כ הפצירו בו שיגלה להם התירוץ. ויען ויאמר להם: אכן הגדי והחתול יש להם ריב ביניהם, מ"מ יסדרו הדברים בינם לבין עצמם, אבל מהכלב מי ביקש מידו משפט? ע"כ לא נכון עשה הכלב, וטוב עשה המקל שהכהו, ולא טוב עשתה האש ששרפתו, והמים צדקו שכבו לאש, ולא צדק השור ששתה למיא, וטוב עשה השוחט ששחטו, ולא צדק מלאך המוות בשחיטתו להשוחט, וע"כ לעת"ל ישחוט הקב"ה למלאך המוות הוא היצה"ר, והוסיף לאמור: "ומזה תבינו, שאם שני גדולי תורה יש להם ריב בינם לבין עצמם, אתם אנשים פשוטים, מה לכם להתעבר על ריב לא לכם?". ויפייסוהו ושתקו ולא דיברו עוד.
אם כבודו מעוניין להיות כבת יענה המתעלמת מביזוי כבוד התורה בכבוד!
שכבודו לא יכשיל אותנו!
וכבר בוידוי ביום הכיפורים כולנו אומרים
'ציערנו חכמי ישראל'!
 
אבל אמרתי לך שזה טעות שלך שפה היה פסק הדין של מורנו הגאון נגדול מרן רבנו ראש הישיבה רבנו צמח מאזוז שליט"א שהוא החליט שמרן הראשון לציון רבנו דוד יוסף שליט"א יעיבר את השיעור בכל מוצאי שבת ברדיו קול ברמה ולא עסקנים כלל הבנת אותי לא להתעלם מזה ולאחוז בטעות שלך ושל הקבוצה זו תודה רבה ולילה טוב לך בתקווה להבנה
אינני מאמין שהגה"צ רבי צמח מזוז שליט"א חולק על צוואת אחיו ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז זצוק"ל בשיעורו השבועי פרשת ואתחנן תשע"ז
1745776218893.png
 
למי שלא יודע, בנו של הרב מאזוז ביקש בעצמו ב'עצרת השבעה' בקשה פומבית מהרדיו, והציע
שישדרו את שידורי אביו הגדול מהתחלה, החל מהשיעור הראשון לפני כ-10 שנים, וכן הלאה.
להם יש, כנראה, כוונה אחרת...
 
מרן רבינו הגדול רבינו עובדיה יוסף זיע"א זועק מלמעלה !
'אל תקרעו את מורשתי - אל תרמסו את כבודי!'

אוי לו למי שיפלג שוב פעם את הציבור הספרדי!

אוי לו למי שיצער את מרן!


1745776870891.png
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אם כבודו מעוניין להיות כבת יענה המתעלמת מביזוי כבוד התורה בכבוד!
שכבודו לא יכשיל אותנו!
וכבר בוידוי ביום הכיפורים כולנו אומרים
'ציערנו חכמי ישראל'!
רק אומר בהתחלה שאני מתלמידי מרן שליט"א, כך שא"א לחשוד בי על משהו אחר.....
כל אחד מרגיש 'ביזוי כבוד התורה', אני רואה בזה הרבצת תורה. נכון, זה קצת לא נראה טוב בעין, אבל כידוע שיש הרבה שלא ישמעו את השיעור של מרן שליט"א, אז הם ישמעו את השיעור של הגאון הרב דוד יוסף שליט"א.
מפה ועד ל 'ציערנו חכמי ישראל', 'ביזוי כבוד התורה', נראה לי שהלכתם רחוק מדי, אתם מבזים את תורתו של מרן שליט"א שמתייחסים לכל דבר כמו רוח סערה.
 
כי לדעתי רוב הציבור פה לא מעוניינים להיכנס לפוליטיקה וכל מיני ניואנסים למיניהם......
מכירים מסתמא את הסיפור עם ר' יהונתן איישביץ וחד גדיא....לתועלת מי שלא מכיר אביא בקצרה:
באחד מן הימים, בתקופה בה היו חילוקי הדעות בינו לבין הגאון רבי יעקב עמדין, נסע הגאון רבי יונתן מביתו לעיר אחרת, והיה אחר ימי הפסח. על אם הדרך סר ללון בבית מלון אורחים, ופגע שם באנשים פחותי ערך אשר דיברו עליו סרה, והם לא הכירוהו ויחשבו אותו לעובר אורח פשוט, ויפנה אליהם בשאלה על הפיוט "חד גדיא": הלא החתול טרף את הגדי דזבין אבא בתרי זוזי, וא"כ טוב עשה הכלב שנשכו על עוול בכפו, ולא טוב עשה המקל שהכהו, ויפה עשתה האש ששרפתו, ולא צדקו המים שכבו את האש, וטוב עשה השור ששתה למיא, ולא טוב עשה השוחט ששחטוהו, וצדק מלאך המוות שהמית להשוחט, ולבסוף בא הקב"ה ושחטו למלאך המוות. והלא לפי החשבון, צדקו דרכי המלאך המוות! ויבינו מקושיתו כי מתחפש הוא מהם, ואדם גדול הוא. ע"כ הפצירו בו שיגלה להם התירוץ. ויען ויאמר להם: אכן הגדי והחתול יש להם ריב ביניהם, מ"מ יסדרו הדברים בינם לבין עצמם, אבל מהכלב מי ביקש מידו משפט? ע"כ לא נכון עשה הכלב, וטוב עשה המקל שהכהו, ולא טוב עשתה האש ששרפתו, והמים צדקו שכבו לאש, ולא צדק השור ששתה למיא, וטוב עשה השוחט ששחטו, ולא צדק מלאך המוות בשחיטתו להשוחט, וע"כ לעת"ל ישחוט הקב"ה למלאך המוות הוא היצה"ר, והוסיף לאמור: "ומזה תבינו, שאם שני גדולי תורה יש להם ריב בינם לבין עצמם, אתם אנשים פשוטים, מה לכם להתעבר על ריב לא לכם?". ויפייסוהו ושתקו ולא דיברו עוד.
אף אחד לא צועק על הרבנים או חלילה מדבר נגדם אנו מוחים על ביזוי כבוד התורה של הרדיו הנ''ל שביד מכוונת רוצה לפגוע בשיעור של מרן שליט''א
 
רק אומר בהתחלה שאני מתלמידי מרן שליט"א, כך שא"א לחשוד בי על משהו אחר.....
כל אחד מרגיש 'ביזוי כבוד התורה', אני רואה בזה הרבצת תורה. נכון, זה קצת לא נראה טוב בעין, אבל כידוע שיש הרבה שלא ישמעו את השיעור של מרן שליט"א, אז הם ישמעו את השיעור של הגאון הרב דוד יוסף שליט"א.
מפה ועד ל 'ציערנו חכמי ישראל', 'ביזוי כבוד התורה', נראה לי שהלכתם רחוק מדי, אתם מבזים את תורתו של מרן שליט"א שמתייחסים לכל דבר כמו רוח סערה.
אבל הרב @הצי"ץ הכהן הסביר את עצמו יותר מ3 פעמים
אין לו בעיה עם השיעור המקביל בעצם ולא עם הגר"ד ח"ו
אלא רק עם הגיחזים מאחורה שמנסים להרוס כל חלקה טובה וכו'
והבן זה.
 
אף אחד לא צועק על הרבנים או חלילה מדבר נגדם אנו מוחים על ביזוי כבוד התורה של הרדיו הנ''ל שביד מכוונת רוצה לפגוע בשיעור של מרן שליט''א
אם ככה אז גם אני הקטן מצטרף!
רק תדגישו את זה, פשוט זה נשמע שמכניסים פה רבנים לצערי....
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כל אחד מרגיש 'ביזוי כבוד התורה', אני רואה בזה הרבצת תורה.
כבודו ממשיך שוב להתעלם! ידוע לכל כוונתו של הרדיו הנ''ל בשיעור שבועי באותה שעה לנגח ולהתנגח.
נכון, זה קצת לא נראה טוב בעי
קצת? מה יאמרו בעלי הבתים? חילול ה' נורא שאין כדוגמתו!
מי שאכפת לו מכבודו של מרן זיע"א חייב לקום ולעשות מעשה!
אבל כידוע שיש הרבה שלא ישמעו את השיעור של מרן שליט"א, אז הם ישמעו את השיעור של הגאון הרב דוד יוסף שליט"א.
לא יהיה! ולא על כך המחאה!

הכאב הגדול הוא על החילול ה' שנוצר מכך ואש המחלוקת וכבר היה לעולמים רק לאחרונה בבית הנשיא שזילזל בדבריו של מרן רבינו שליט"א בפני ציבור חילוני ומסורתי בעניין גיוס בני הישיבות ודיבר בתקיפות ובחוסר כבוד למרנן ורבנן גדולי ישראל זיע"א ושליט"א ובניהם מרנא החזו"א מרן הרב שך ומרן הרב שטיינמן ולהבדלה"ח מרן רבינו שליט"א ומרן הגרמ"צ ברגמן ועוד....
 
אבל כבר אמרתי פעמים רבות שמורנו הגאון הגדול רבנו מרן ראש הישיבה רבנו הרב צמח מאזוז שליט"א הוא פסק את דין זה ולא הרדיו כלל אלא מרן רבנו ראש הישיבה שליט"א הוא שפסק את הדין זה הבנת אותי והטעות הוא שלך ושל כל החברים פה בקבוצה תודה רבה ולילה טוב וחודש טוב
אינני מאמין להוצאת שם רע כזאת גדולה על אחד מצדיקי דורינו הלא הוא הגה"צ רבי צמח מאזוז שליט"א שלטענתכם בוחר לפלג את הציבור הספרדי ולרמוס את כבוד של מרן
היזהרו בגחלתן!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון