• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

קפץ החשמל ביום טוב מותר להרים [אופנים מסוימים]

א.א

Well-known member
אם יש לו כירה חשמלית וצריך לבשל מותר להרים החשמל כיון דמותרת מלאכת הבערה למי שלא יכל להכין מערב יום טוב [כמבואר בברכי יוסף תקב] וה"נ הוי כלא יכל להכין

[וכן נראה לכאורה ה"ה שצריך אוכל מהמקרר או שיתקלקלו המאכלים דהוי גם אוכל נפש]

ואם צריך אש ואין לו אפשרות להשיג, מותר גם להדליק אש ממש לצורך אוכל נפש ולכן ידליק הגז ולא את הנר נשמה מקודם כי הותר רק לצורך אוכל נפש

אך אם קפץ החשמל אסור להדליק דזה לא צורך אוכל נפש. ורק מותר מאש לאש להדליק נר [ולכן אחר שהלדיק בשביל הגז ידליק נר לצורך תאורה]



ואם נפל פחת הראשי הגענו למחלוקת ריבוי בשיעורים עיין יבי"א ח ל"ד.

ואולי ביום טוב יותר קל עיין ילק"י [יו"ט רמו שהביא הר"ן]

[מתוך שיעור של הרב עובדיה יוסף בן הרב יעקב בקול הלשון]



אשמח לשמוע אם יש לזה מקורות בספרי פוסקים המצויים [כעת לא מצאתי]

[הסוגרים לענין מקרר זה הוספה שלי מה דעת חכמי הפורום]
 
הוא אמר שמרן הגרע זצ"ל אמר כן בשיעור
אך איני זוכר כרגע אם אמר אפילו שיש גוי או אפילו שאין גוי
אך אביו הרב יעקב אמר אפילו שיש גוי
 
חזור
חלק עליון