• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בעניין כיבוי אור החשמל לפני הדלקת נרות

רציתי לדעת, האם מורנו הראש’’ל שליט’’א חלוק על אביו מרן זיע’’א בנושא זה? לפום ריהטא נראה שכן, אך אחד מגדולי תלמידיו שליט’’א טען לי שאין זו מחלוקת וש’זה דרך לשון החזון עובדיה’ ושאין לחשוש בדבר וכיבוי האור לפני ההדלקה הוא רק לרווחא דמילתא’. ואסביר; בחזון עובדיה חלק א’ כותב מרן זיע’’א; ’’ראוי ונכון מאוד’’ לכבות את אור החשמל לפני הדלקת נרות... לעומת זאת, מורנו הראש’’ל שליט’’א חזר כמה פעמים בשיעוריו על כך שאין צורך לכבות האור לפני הדלקת נרות. בספריו אפשר לראות נימוקים לכך בילקו’’י הישן על שבת חלק א’ עמ’ ק’’מ, ובילקו’’י החדש חלק ב’ על סימן רס’’ג אפשר לראות במפתחות בסוף הספר שלפי ’נושאים’ שבאיזה עמוד בדיוק הנושא הזה מופיע, שם זה כהסתעפות מ’נר שדלק מבעוד יום אם צריך לכבותו’.. יעויי’’ש. בספר הלכה ברורה - ע’’ס רס’’ג, פסק את דברי אביו מרן זיע’’א ככתבם וכלשונם. ואף כינה המנהג שלא לכבות ’מנהג לשעת הדחק’. שמעתי שיש למורנו הראש’’ל שליט’’א מכתב בעניין. מי שיכול להחכים אותי בנושא זה אודה לו מאוד
 
רציתי לדעת, האם מורנו הראש’’ל שליט’’א חלוק על אביו מרן זיע’’א בנושא זה? לפום ריהטא נראה שכן, אך אחד מגדולי תלמידיו שליט’’א טען לי שאין זו מחלוקת וש’זה דרך לשון החזון עובדיה’ ושאין לחשוש בדבר וכיבוי האור לפני ההדלקה הוא רק לרווחא דמילתא’. ואסביר; בחזון עובדיה חלק א’ כותב מרן זיע’’א; ’’ראוי ונכון מאוד’’ לכבות את אור החשמל לפני הדלקת נרות... לעומת זאת, מורנו הראש’’ל שליט’’א חזר כמה פעמים בשיעוריו על כך שאין צורך לכבות האור לפני הדלקת נרות. בספריו אפשר לראות נימוקים לכך בילקו’’י הישן על שבת חלק א’ עמ’ ק’’מ, ובילקו’’י החדש חלק ב’ על סימן רס’’ג אפשר לראות במפתחות בסוף הספר שלפי ’נושאים’ שבאיזה עמוד בדיוק הנושא הזה מופיע, שם זה כהסתעפות מ’נר שדלק מבעוד יום אם צריך לכבותו’.. יעויי’’ש. בספר הלכה ברורה - ע’’ס רס’’ג, פסק את דברי אביו מרן זיע’’א ככתבם וכלשונם. ואף כינה המנהג שלא לכבות ’מנהג לשעת הדחק’. שמעתי שיש למורנו הראש’’ל שליט’’א מכתב בעניין. מי שיכול להחכים אותי בנושא זה אודה לו מאוד
בילקו"י סי' ד ביאר את לשון מרן בחזו"ע.
 
וכמדומני שבשיעורים אומר שמרן לא נהג בזה כלל
אכן כך אמר כמה וכמה פעמים. והיה איזה חכ"א באלעד שהורה לא כן, וטען אטו מרן הדליק נרות וכו' וכו'. והרב כעס מאד עליו, ואמר לי שלא הבין כלל.
למי שיירצה הרחבה במו"מ ההלכתי, וכן תשובה לאותו חכם במה שטען על מורנו הראש"ל שיגיד ובעז"ה נעלה את הדברים.
 
מורנו הראש’’ל שליט’’א חזר כמה פעמים בשיעוריו על כך שאין צורך לכבות האור לפני הדלקת נרות
ילקו"י יו"ט וחוה"מ סי' תקיד/ב סעיף כא:
1664298814861.png
1664298829708.png
1664298861601.png
 

קבצים מצורפים

  • כיבוי החשמל בהדלקת הנרות - ילקו''י יו''ט וחוה''מ.pdf
    58.8 KB · צפיות: 3
רציתי לדעת, האם מורנו הראש’’ל שליט’’א חלוק על אביו מרן זיע’’א בנושא זה? לפום ריהטא נראה שכן, אך אחד מגדולי תלמידיו שליט’’א טען לי שאין זו מחלוקת וש’זה דרך לשון החזון עובדיה’ ושאין לחשוש בדבר וכיבוי האור לפני ההדלקה הוא רק לרווחא דמילתא’. ואסביר; בחזון עובדיה חלק א’ כותב מרן זיע’’א; ’’ראוי ונכון מאוד’’ לכבות את אור החשמל לפני הדלקת נרות... לעומת זאת, מורנו הראש’’ל שליט’’א חזר כמה פעמים בשיעוריו על כך שאין צורך לכבות האור לפני הדלקת נרות. בספריו אפשר לראות נימוקים לכך בילקו’’י הישן על שבת חלק א’ עמ’ ק’’מ, ובילקו’’י החדש חלק ב’ על סימן רס’’ג אפשר לראות במפתחות בסוף הספר שלפי ’נושאים’ שבאיזה עמוד בדיוק הנושא הזה מופיע, שם זה כהסתעפות מ’נר שדלק מבעוד יום אם צריך לכבותו’.. יעויי’’ש. בספר הלכה ברורה - ע’’ס רס’’ג, פסק את דברי אביו מרן זיע’’א ככתבם וכלשונם. ואף כינה המנהג שלא לכבות ’מנהג לשעת הדחק’. שמעתי שיש למורנו הראש’’ל שליט’’א מכתב בעניין. מי שיכול להחכים אותי בנושא זה אודה לו מאוד
כבר נידון כאן
 
אני לא מבין למה צריך להתעכב על כה''ג, הדברים ברורים בחזו''ע וכן מלשונו שאין זה מדינא, ואע''פ שבילקו''י מה''ק היה סבור שאין מקום להחמיר (ונחלק בזה עם הגר''מ מזוז שליט''א) עכ''פ אחרי החזו''ע חזר בו לעניין זה, ורק מחזק ומדגיש שזה לחומרא ולא מעיקר הדין.
הלכך אין כ''כ נפק''מ בכל הנ''ל וכן קשה מאוד להביא ראיה להלכה ממה שנהג מרן מלכא למעשה אא''כ גם דברו איתו באותו עניין. א''כ כל אחד יעשה לפי כוחו בין להחמיר ובין להקל מדינא אא''כ עיין בסוגיא ורשאי להורות לעצמו יותר בין להקל בין להחמיר, ונקוט כלל זה בידך שהוא בית אב בתורתו של מרן מלכא. ודי למבין.
 
חזור
חלק עליון