• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

פינת ההלכה | האם אסור לפתוח בקבוק חדש בשבת? | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

בעלון של ר' אופיר מלכה הובא שגם לפי המתירים לפתוח, היום הם יאסרו, מכיון שכל ההיתר היה במציאות מסויימת שעל פיה התירו, אך הוא בדק לאחרונה את הדברים והמציאות השתנתה, ובאופן כזה גם המתירים יאסרו.
אני לא מונח כרגע בסוגיא, אבל יש אולי מישהו שיכול לבדוק את הדברים ולהסכים איתם או לחלוק עליהם?
(כמובן, יש להדגיש, שזה לא קשור לצורת הלימוד והפסיקה, שכן הוא עצמו סובר לאסור, אך כתב שגם לפי המתירים, ע"פ המציאות הדין ישתנה, ולכן יש לנו לבדוק ע"פ עדותו של המציאות, האם באמת הדין ישתנה ע"פ זה).
אולי @הרב שמעון ללוש יוכל לחוות דעתו בנידון.
אני מצרף את העלון שדובר בזה. (אחד מקוצר ואחד מורחב)
 

קבצים מצורפים

  • עלון 43 פרשת תולדות - מקוצר.pdf
    414.6 KB · צפיות: 18
  • גיליון 43 פרשת תולדות - מורחב.pdf
    892.4 KB · צפיות: 22
 
אוכל להוסיף אולי תשובה קטנה ועניה בבירור דעת עליון מרן זצ''ל בענין זה והעולה מן המדבר שיש להתיר לפ''ד ללא כחל וסרק גם לפי מציאות זמננו. התשובה הובאה כאן.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
גם לפענ''ד נראה פשוט שלפי טעמי ההיתר שכ' מרן זיע''א בשו''ת יחוה דעת וכן בחזון עובדיה, אינו קשור לדרך יצירת הפקק, אלא מטעמים אחרים וכמבואר למעיין.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון