• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פינת ההלכה | האם אסור לפתוח בקבוק חדש בשבת? | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

בעלון של ר' אופיר מלכה הובא שגם לפי המתירים לפתוח, היום הם יאסרו, מכיון שכל ההיתר היה במציאות מסויימת שעל פיה התירו, אך הוא בדק לאחרונה את הדברים והמציאות השתנתה, ובאופן כזה גם המתירים יאסרו.
אני לא מונח כרגע בסוגיא, אבל יש אולי מישהו שיכול לבדוק את הדברים ולהסכים איתם או לחלוק עליהם?
(כמובן, יש להדגיש, שזה לא קשור לצורת הלימוד והפסיקה, שכן הוא עצמו סובר לאסור, אך כתב שגם לפי המתירים, ע"פ המציאות הדין ישתנה, ולכן יש לנו לבדוק ע"פ עדותו של המציאות, האם באמת הדין ישתנה ע"פ זה).
אולי @הרב שמעון ללוש יוכל לחוות דעתו בנידון.
אני מצרף את העלון שדובר בזה. (אחד מקוצר ואחד מורחב)
 

קבצים מצורפים

  • עלון 43 פרשת תולדות - מקוצר.pdf
    414.6 KB · צפיות: 16
  • גיליון 43 פרשת תולדות - מורחב.pdf
    892.4 KB · צפיות: 21
 
אוכל להוסיף אולי תשובה קטנה ועניה בבירור דעת עליון מרן זצ''ל בענין זה והעולה מן המדבר שיש להתיר לפ''ד ללא כחל וסרק גם לפי מציאות זמננו. התשובה הובאה כאן.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
גם לפענ''ד נראה פשוט שלפי טעמי ההיתר שכ' מרן זיע''א בשו''ת יחוה דעת וכן בחזון עובדיה, אינו קשור לדרך יצירת הפקק, אלא מטעמים אחרים וכמבואר למעיין.
 


כתוב את תגובתך

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון