• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הכלל בבטל הטעם לא בטלה התקנה

rafi2391

New member
זכורני שראיתי בילקוי ברכות החדש שהרב מגדיר מתי אומרים הכלל ומתי שבטל הטעם גם התקנה בטלה
חשבתי שזה בחלק של משקים מגולים יחסית בתחילת הספר אך לאחר עיון לא מצאתי

לכל מקרה אשמח אם למקור מתי שבטל הטעם גם בטלה התקנה ומה החילוק בזה

תודה רבה לעוזרים
 
מצאתי קצת את שאהבה נפשי
באחד הספרים של הרב עובדיה או ילקוי זה הובא כעת ראיתי בשות בית נאמן:
בתקנות חזל:
שתלו התקנה בטעם אז אומרים שבטל הטעם בטלה התקנה דוגמא משקין מגולים
אה לאו הכי לא
בתקנות האחרונים
אפשר לבטל
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון