זכורני שראיתי בילקוי ברכות החדש שהרב מגדיר מתי אומרים הכלל ומתי שבטל הטעם גם התקנה בטלה
חשבתי שזה בחלק של משקים מגולים יחסית בתחילת הספר אך לאחר עיון לא מצאתי
לכל מקרה אשמח אם למקור מתי שבטל הטעם גם בטלה התקנה ומה החילוק בזה
מצאתי קצת את שאהבה נפשי
באחד הספרים של הרב עובדיה או ילקוי זה הובא כעת ראיתי בשות בית נאמן: בתקנות חזל:
שתלו התקנה בטעם אז אומרים שבטל הטעם בטלה התקנה דוגמא משקין מגולים
אה לאו הכי לא בתקנות האחרונים
אפשר לבטל