• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדלותם של רבותינו מנהיגי הדור זי"ע ושליט"א סיפורים ופנינים

זה לא בדיוק נכון משום שמי שעומד שאומרים קדיש זה רק שכולם יושבים והוא לבדו עומד אז היה אסור
אבל שיש כמה שעומדים גם כמה שאמרו קדיש שהם עומדים וגם עשרות האנשים שעמדו שם מחוסר מקום אז זה לא נקרא עומד בין היושבים
והיתכן גם שלכך הרב עמד שהיו חלק עומדים וחלק יושבים
כיון שניכר שעמד מפני הקדיש זה אסור מדין לא תתגודדו

בברכת התורה
 
מפני הקדיש זה אסור מדין לא תתגודדו
אחר החילה רבה של כבוד תורתו זה אינו כי כל דבר שאדם עושה משום שכך מנהג אבותיו אין בזה איסור לא תתגודדו כמבואר בכמה מקומות ביחוה דעת הן לגבי אמירת תחנון במקומות שאחרים לא אומרים שיש יום פטירת אדמו''ר וכן להיפך במקום שאומרים תחנון אחרי חג השבעות עד יב בו שהמנהג שלנו שלא לומר הן לגבי תספורת בימי בין המצרים בבחור שלומד בישיבה אשכנזית ועוד ועוד אין לומר בזה לא תתגודדו
 
מדהים, אתמול בסוף השיעור לאחר השיחה של הגה"צ ר' אלימלך בידרמן שליט"א, שהתחילו לומר הקדיש ר' אלימלך עמד כמנהג בני אשכנז, ומרן שליט"א ג"כ עמד משום כבודו, גדולה ענוה.
לא ר' מיילך עמד ואחריו הגר"ד אברהם ולאחריהם נענד גם כן מרן שליט"א
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אחר החילה רבה של כבוד תורתו זה אינו כי כל דבר שאדם עושה משום שכך מנהג אבותיו אין בזה איסור לא תתגודדו כמבור בכמה מקומות ביחוה דעת הן לגבי אמירת תחנון במקומות שאחרים לא אומרים שיש יום פטירת אדמו''ר וכן להיפך במקום שאומרים תחנון אחרי חג השבעות עד יב בו שהנהג שלנו שלא לומר הן לגבי תספורת בימי בין המצרים בבחור שלומד בישיבה אשכנזית ועוד ועוד אין לומר בזה לא תתגודדו
הרב מאזוז אמר שאין בזה בעייה
 
חזור
חלק עליון