Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
כמדומני שבשו"ת מאיר בהיכלו דן בזה מו"ר הרה"ג מאיר אלול שליט"א, על אודות כיוצא בזה, בחלק ב. לגבי כשיש סתירה בין החיבורים, בסימן סד. ע"ש. ובין היתר נכנס לשאלתך, והתכתב עם הגר"א חפוטא בזה.
כמדומני שבשו"ת מאיר בהיכלו דן בזה מו"ר הרה"ג מאיר אלול שליט"א, על אודות כיוצא בזה, בחלק ב. לגבי כשיש סתירה בין החיבורים, בסימן סד. ע"ש. ובין היתר נכנס לשאלתך, והתכתב עם הגר"א חפוטא בזה.
בעין יצחק ח"א עמ' תל"ב כתב: "ועיין בפרי מגדים (יורה דעה בפתיחה להלכות תערובות) דהרשב"א חיבר שו"ת אחר החידושים. ושכן משמע בשו"ת הרשב"א (סי' תקיח)".
והיינו שהבין מדברי הפמ"ג שכל השו"ת נכתב אחר התורת הבית.
[ואמנם בעין יצחק נקט לשון "אחר החידושים" ואפשר שנתכוון לחידושי הרשב"א ולא לתורת הבית, אך מכך שהביא את דברי הפמ"ג וכן שהביא את הראיה משו"ת הרשב"א בסי' תקי"ח ששם כתב על חיבורו תורת הבית, וודאי צ"ל שנתכוון החידושים - היינו תורת הבית הארוך והקצר].
אמנם בספר "חידושי דינים בענייני איסור והיתר" בעמ' קצ"ה כתב: "אחר שכתב הרשב"א את ספרו תורת הבית, כתב את תשובתו, ואחר כך כתב את משמרת הבית, (יש תשובות שכתב קודם) ואף שבתשובות הוא מזכיר פעמים ממש"כ במשמרת הבית מכל מקום יש תשובות שכתב אחר כך".