• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חוק הגיוס ה״פושר״

אני עוקב בימים האחרונים אחרי מה שקורה במדינה והפוליטיקה הקלוקלת שלה, וקמתי היום בבוקר לבדוק את החדשות לראות אם הפילו את הממשלה בגלל חוק הגיוס.
מה שגיליתי זה - א. זה לא קרה ב. חוק הגיוס שהחרדים קיבלו, הוא כמעט אותו דבר ממקודם, שהופך את לומדי התורה לאזרחים סוג ד׳ או אפילו ה׳ (באיזו מדינה בעולם יש אזרח שמשלם מיסים, אך לא נותנים לו לצאת לחו״ל או לצאת מהמדינה)
סברת אחרת?

אם היית מבחין בהצגה של נתניהו שהוא כאילו לחוץ מהחרדים ובפועל רגוע ביותר ושולט בו זמנית בכל התכנונים כרגיל כאילו לא עומד לקרות שום דבר- אז היית מבין מזמן שהכל כאן זהו הצגה אחת גדולה ונתניהו יודע שזוהי הצגה והוא מכיר אותם.

הם פשוט הציגו הצגה יזומה עם ראש הממשלה בהכרח מצב, הם קלטו שהציבור ברגע זה אינו נאיבי ואת כל מה שהם רצו לסכם מראש- נפחו כאילו שייך שיהיה חוק יותר גרוע ולמסקנה עשינו משהו טוב ביחס לגרוע.

פתאום אין הקלטה מהרב מאיה?

פתאום אין חכם משה?

הכל היה מכור מראש, שאל ח"כ חילוני שחזר בתשובה (שר האנרגיה וח"כ גונן שגב) איך הוא מכיר את זה ככה...

אני עצמי שמעתי את זה משומר הכנסת לשעבר שימי קובי, כיום בעל תשובה! כל המריבות זה לעיני המצלמות, לפני כן כבר היו ההחלטות, אחר ההחלטות מגיעות ההצגות למול המצלמות שכאילו כל אחד נלחם על הציבור שבחר בו ואחרי כיבוי המצלמות חיבוקים (וואו. איך זה היה יפה?)
 
אני עצמי שמעתי את זה משומר הכנסת לשעבר שימי קובי, כיום בעל תשובה! כל המריבות זה לעיני המצלמות, לפני כן כבר היו ההחלטות, אחר ההחלטות מגיעות ההצגות למול המצלמות שכאילו כל אחד נלחם על הציבור שבחר בו ואחרי כיבוי המצלמות חיבוקים (וואו. איך זה היה יפה?)
המריבות של הפוליטיקאים זה תמיד לעיני המצלמות, זה דבר ידוע.
 
@נאמן למרן מתכוון בתוכו בכלל למרן אחר. עיין בכל הדברים שכתב, הוא מספר על עצמו מפורש באחד האשכולות (https://forum.moreshet-maran.com/posts/168123/) שהוא מציבור דתי לאומי וא"כ הבן שאין כוונתו למה שהוא מטעה אותך לחשוב כאילו כוונתו למרן, אלא למרן שהוא נאמן אליו.

כ"כ חפש ובדוק שכל סעיף שיש בו עניין לצבא ולמדינה- הוא ישנה לך את זה כאילו אתה הגרוע והרע וכמו כאן שכדי להצדיק השקפותיו בצורה מאושרת וחתומה, הוא בא וכתב כלפי הרב @לביא שהוא

(=מהדתי לאומי כמובן)
לא מתאים תגובה זו בפורום בכלל לתשומת לב מנהלים הי'ו
ואני ודאי חרדי מבטן ומלידה דורות רבים של תורה והסכמתי עם דבריו

בברכת התורה
 
אולי דווקא עכשיו הכל מובן כשפתחנו מלחמה עם איראן. לא הייתי רוצה לחשוב שהממשלה צריכה להיות טרודה בפיזור הכנסת במצבים קריטיים כאלו.

אִם־ה׳ לֹא־יִשְׁמָר־עִ֝יר שָׁ֤וְא׀ שָׁקַ֬ד שׁוֹמֵֽר​

 
עמד מרן רשכבה"ג זיע"א ואמר שמצווה להצביע ש"ס למרות שגם לפני פטירתו היו רינונים שהחכי"ם לא הולכים כדבריו.
עומד מרן שליט"א ורומז (בבחירות הקודמות) קבל עם ועדה שצריך להצביע ש"ס למרות שהפלג מפגינים נגד החרדקי"ם.
עומדים גדולי הדור הספרדים הליטאיים והחסידים ומורים להצביע פעם אחר פעם אחר פעם לאותם נציגים שפעם אחר פעם אחר פעם מסבירים לנו עד כמה הם משנים מדעת בעלים ולא הולכים לפי הרבנים וכו וכו וכו.
אז אולי הגיע הזמן שנתחיל להבין שיש מה שנקרא מאחרי הקלעים. הרי אותם רינונים שמגיעים אלינו מגיעים גם לרבנים. ברור. יש מי שדואג לספר להם. הם חיים עם ציבור עם בני ישיבות עם אברכים ורואים מה קורה. ובכל זא הם סומכים ידם על כל מה שנעשה. כנראה שהם יודעים מה שאנחנו לא יודעים ומה שלא תמיד אפשר לספר ולשים בחזית הקמפיין.
הגיע הזמן שנתחיל לסמוך על רבותינו במקום כל היום לנסות ולבחוש בקדרת הלשון הרע.
סיפר הג"ר נח וינברג זצ"ל: לפני שלושים וחמש שנה בלומדי בישיבת מיר, הגיע לביקור בארץ, הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל היה זה בזמן בחירות, והגיע כדי לחזק את אגודת ישראל. ישבתי אצלו ושוחחתי אתו בלימוד, בעודי יושב אצלו, נכנסו ששה אנשים כל אחד בנפרד, והפסיק את הלימוד עימי ושמע מה בפיהם. ורבותי! ששה אלו, כל אחד בנפרד, העלה טענות נגד אגודת ישראל, הם בזויים, לא עושים שום דבר וכו'. ואני שמעתי שש פעמים, שמרן ר' אהרן קוטלר זצ"ל אמר להם, אתם צודקים, היינו צריכים להקים מפלגה אחרת, אבל עכשיו אין ברירה (וזרח השמש עמ' 589).
 
אולי דווקא עכשיו הכל מובן כשפתחנו מלחמה עם איראן. לא הייתי רוצה לחשוב שהממשלה צריכה להיות טרודה בפיזור הכנסת במצבים קריטיים כאלו.

אִם־ה׳ לֹא־יִשְׁמָר־עִ֝יר שָׁ֤וְא׀ שָׁקַ֬ד שׁוֹמֵֽר​

והיה ביום ההוא יסור סבלו מעל שכמך ועולו מעל צוארך וחובל עול מפני שמן א"ר יצחק נפחא חובל עול של סנחריב מפני שמנו של חזקיהו שהיה דולק בבתי כנסיות ובבתי מדרשות מה עשה נעץ חרב על פתח בית המדרש ואמר כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב זו בדקו מדן ועד באר שבע ולא מצאו עם הארץ מגבת ועד אנטיפרס ולא מצאו תינוק ותינוקת איש ואשה שלא היו בקיאין בהלכות טומאה וטהרה ועל אותו הדור הוא אומר (ישעיהו ז, כא) והיה ביום ההוא יחיה איש עגלת בקר ושתי צאן וגו' ואומר (ישעיהו ז, כג) והיה ביום ההוא יהיה כל מקום אשר יהיה שם אלף גפן באלף כסף לשמיר ולשית יהיה אע"פ שאלף גפן באלף כסף לשמיר ולשית יהיה
עוד היום בנוב לעמוד אמר רב הונא אותו היום נשתייר מעונה של נוב אמרי ליה כלדאי אי אזלת האידנא יכלת לה ואי לא לא יכלת לה אורחא דבעא לסגויי בעשרה יומא סגא בחד יומא כי מטו לירושלם שדי ליה ביסתרקי עד דסליק ויתיב מעילוי שורה עד דחזיוה לכולה ירושלם כי חזייה איזוטר בעיניה אמר הלא דא היא קרתא דירושלם דעלה ארגישית כל משיריתי ועלה כבשית כל מדינתא הלא היא זעירא וחלשא מכל כרכי עממיא דכבשית בתקוף ידי עלה וקם ומניד ברישיה מוביל ומייתי בידיה על טור בית מקדשא דבציון ועל עזרתא דבירושלם אמרי נישדי ביה ידא האידנא אמר להו תמהיתו למחר אייתי לי כל חד וחד מינייכו גולמו הרג מיניה מיד (מלכים ב יט, לה) ויהי בלילה ההוא ויצא מלאך ה' ויך במחנה אשור מאה ושמונים וחמשה אלף וישכימו בבקר והנה כלם פגרים מתים
 
נערך לאחרונה:
רבי יודן נשייא שלח לרבי חייה ולר' אסי ולר' אמי למיעבור בקירייתא דארעא דישראל למתקנה לון ספרין ומתניינין עלין לחד אתר ולא אשכחון לא ספר ולא מתניין אמרין לון אייתון לן נטורי קרתא אייתון לון סנטורי קרתא אמרון לון אילין אינון נטורי קרתא לית אילין אלא חרובי קרתא אמרין לין ומאן אינון נטורי קרתא אמר לון ספרייא ומתנייניא הדא היא דכתיב (תהילים קכז) אם ה' לא יבנה בית וגו' רושלמי חגיגה דף ו)
 
חזור
חלק עליון