"ויקח קרח וכו' ואון בן פלת בני ראובן" )ט"ז - א'( הגמ' בסנהדרין ]ק"י.[ אומרת, "חכמת נשים בנתה ביתה" זו אשתו של און שהצלתו. מה עשתה? סתרה את שערה, וכל מי שבא וראה אותה וראשה פרוע, חזר לאחוריו. מדוע סתרה את שערה? בספר "ברית שלום")הובאו דבריו ב"ילקוט האורים"( כתב לבאר על פי דברי הגמ', שקמחית זכתה שיצאו ממנה חמשה בנים ששימשו בכהונה גדולה, וכל זה מפני שכל ימיה לא ראו קורות ביתה שערות ראשה. כמו כן אומרת הגמרא בסנהדרין ]ק"ט:[, שאשתו של און אמרה לו, מה זה משנה לך מי יהיה המלך, אם משה, אתה תלמיד, ואם קרח, אתה תלמיד, בשביל מה להכניס את עצמך לתוך המחלוקת הזאת? ועדיין היה יכול און לומר לאשתו שהוא נכנס למחלוקת מפני שאולי יזכה ואחד מבניו יהיה כהן גדול. לכן הלכה איתו, וגילתה את שערה, ובזה אמרה לו אין לך בשביל מה להיכנס למחלוקת, בכל מקרה הילדים שלך כבר לא יהיו כהנים גדולים. רבי חיים שמואלביץ מתרץ, לומדים אנחנו, שבשעת כעס אין הגיון, כשאדם כועס קשה להשפיע עליו. ואם אשתו של און בן פלת בכל זאת הצליחה להשפיע עליו, זה מראה על הפקחות הגדולה שלה, שידעה איך להשפיע על בעלה בחכמה מיוחדת ובדרכי נועם. רבי ראובן קרלינשטיין היה אומר בשם רבי חיים שמואלביץ, החכמה הגדולה של אשתו של און בן פלת היא, שאפילו שיש מחלוקת ובלאגן, אחד מחזיק ראש, זוהי חכמה גדולה.