נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מקור בבקשה ???מברך. (ואם הסיר והחזיר את הישנות זו מחלוקת)
אם שלח אותם לבדיק צריך לחזור ולברך כי היתכן והיו נפסלות בבדיקהמי ששוכר דירה ויש שם מזוזות
ורוצה לשים מזוזה שלו
האם מברך על המזוזה החדשה
יחוה דעת ח' ג/דמקור בבקשה ???
לא הבנתיאם שלח אותם לבדיק צריך לחזור ולברך כי היתכן והיו נפסלות בבדיקה
אפילו הכי משום דחשיב סילוק הדעת והיתכן והיו פסולות אז שהוא בא לקבוע שוב סילק את המעשה הקודם שהם היו קבועות וכ''ש כאן במזוזות שלא היו קבעות לפני כן בדלתואם לא נפסלו ???
לא לפי דברי לפי דברי הרב ביחוה דעתלא הבנתי
גם אם אני בודק את המזוזה שלי בבית והוצאתי ובדקתי, אני צריך לברך לפי דבריך מהטעם שיתכן והיו נפסלות בבדיקה?
לו יהילא לפי דברי לפי דברי הרב ביחוה דעת
למבואר מעיקר הדין רשאי לברך ומן הראוי לשלוח לבדיקה וממידת חסידות גם לאחר שתגיע המזוזה מהבדיקה לשהות זמן ארוך בעסקים אחרים ואחר כך לקבוע המזוזה בברכה
יש בדירתי מזוזות. ככל הנראה מהודרות, אבל הן שייכות לבעה"ב הקודם.
הייתי אומר הפוךלמבואר מעיקר הדין רשאי לברך
ומן הראוי לבזבז את ממונו לחינםמן הראוי לשלוח לבדיקה
הייתי אומר הפוך
למבואר שלא יברך
משום שכל מה שלעיל כתב לברך זה משום שיש חשש שהם פסולות ואז הוי היסח דעת
אך כאן שיודע שהם מהודרות [כלשונך] או אפי' לא מהודרות אלא כשרות, אין שום סבה לומר שיברך, כי הוא יודע שהם טובות.
ומן הראוי לבזבז את ממונו לחינם
למה לשלוח לבדיקה, זה סתם מעשה קוף בעלמא
כך הנושא לשלוח לבדיקה כי יש פה צד שאולי הם פסולות וכד'
אך כאן שיודע שהם כשרות, אין כאן שום "ראוי לשלוח לבדיקה" אלא אך ורק "ראוי שמבזבז ממונו וזמנו לריק"