• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

האם אישה חייבת בקביעת מזוזה בברכה או אסורה

amit26

Well-known member
בשובע שמחות כרך א' הרב מביא שם דיון בין הפסוקים אם אישה חייבת בקביעת מזוזה או לא
ואז הרב רושם שם(הוספתי צילום) "וממילא הואיל והאישה חייבת במזוזה,רשאית גם לקובעה,דאי לא תימא הכי היאך תוכל לעשות שליח לקבוע מזוזה במקומה,ומי איכא מידי דאיהו לא מצי עביד ושליח מצי משוי (גיטין כג)

מה שלא הבנתי - אם החובה זה שיהיה מזוזה בבית, ולא לקבוע מזוזה, אז לא צריך לעשות שליח
כמו שהיא יכולה ללכת לקנות מזוזה בחנות ולא צריך לעשות את הסופר שליח לכתיבת המזוזה, הוא הדבר בקביעת המזוזה. הרי אין לה חובה בהכרח לקבוע, אלא חובה לגור בבית שיש בו מזוזה. ואם כן אם מישהו יבוא ויתקין לה את המזוזה זה לא מדין שליחות כי היא אכן לא חייבת בקביעת המזוזה. אם כן מה ההוכחה איך היא יכולה לעשות שליח במקומה - מי אמר שהיא באמת יכולה?(למעשה זה לא מה שבעצם אנחנו מחפשים איך להוכיח?)

ובמיוחד שסעיף אחר כך בההערה הרב כתב במפורש שעיקר המצווה היא לגור בבית עם מזוזה, ולא על האדם עצמו לקבוע!
ועוד כותב במפורש בתת כותרת "אם צריך שהמזוזה תהיה שלו" - מה שאין כן במזוזה דכל אחד יכול להשתמש במזוזה שכתב חבירו ואין צריך בזה לא שליחות ולא ציווי"(אמנם פה הוא מדבר על כתיבה ולא על קביעה אבל לכאורה ה"ה בשניהם שבגלל שהחיוב הוא על לגור בבית עם מזוזה שניהם למעשה הכשר המצווה ולא המצווה עצמה)
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2023-11-19 at 22.13.34 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-11-19 at 22.13.34 (1).jpeg
    130.6 KB · צפיות: 0
חזור
חלק עליון