אושרי רביב
Well-known member
לפי שיטת מרן הש"ע יש לעשות תקיעות דמיושב עם הפסק כדי נשימה, ולא להכניס את הנשימה עם התרועה?
כן או לא, וצריך מקור. כמה שיותר מהר. תודה.
כן או לא, וצריך מקור. כמה שיותר מהר. תודה.
אז לפי מה שאני מבין, בלי נשימה. נכון?סימן תקצ סעיף ד ...יש אומרים שאין צריך לעשותם בנשימה אחת וי"א שצריך לעשותם בנשימה אחת וירא שמים יצא ידי כולם ובתקיעות דמיושב יעשה בנשימה אחת ובתקיעות דמועמד יעשה בשתי נשימות.
מיושב בלי נשימה כך המנהג כיוםאז לפי מה שאני מבין, בלי נשימה. נכון?
כך המנהג וכך דעת מרן השלחן ערוך?כך המנהג כיום
בוודאי שעושים בלי נשימהאז לפי מה שאני מבין, בלי נשימה. נכון?
לפיכך יר''ש זה כתב מרן בשו''עאם יש ויש הלכה כיש (כפי שאנו יודעים) אז למה ההמשך לגבי ירא שמים... הרי כך ההלכה! זה לא הבנתי...
מה צריך להביא ילקו''י לזה.מה השאלה? עיקר ההלכה הוא בנשימה אחת, אבל ירא שמים יצא גם ידי חובת הדעה השניה, ובתקיעות דמעומד יעשה בב' נשימות.
וכ"פ בילקו"י:
הצג קובץ מצורף 37605
צודק. אפשר למחוק את האשכול. הייתי צריך רק את המקור באותו רגע.מה צריך להביא ילקו''י לזה.
פשוט שירא שמיים יעשה גם שתי נשימות.