• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת נהנין לאחר יציאה לבית הכסא

כמו כן, כתב דבר זה בילקו"י על שבועות (וכמו שהביא במכתב) [מצורף). והדברים ידועים. (וכמו שהובאו גם כאן וכאן)
וכן כתב בעין יצחק ח"ב עמ' תק"ה [מצורף].
וסיים שם בעין יצחק בלשון זו:
1685220405037.png
 

קבצים מצורפים

צריך ליידע את הרב שליט"א במכתב שהובא לעיל.
 
באחד המכתבים כ' מרן הראשל הגרי יוסף שליט'א שמי שרוצה להחמיר לאחר שהיה בבית הכסא יצא מחוץ לבנין ואז יחזור ויברך שהכל לכ''ע

ולפי מה שכתבו בשרשור אחר לכאו' חזר בו
כי הסיח דעתו רק לזמן קצר

הלא כן?
 
באחד המכתבים כ' מרן הראשל הגרי יוסף שליט'א שמי שרוצה להחמיר לאחר שהיה בבית הכסא יצא מחוץ לבנין ואז יחזור ויברך שהכל לכ''ע

ולפי מה שכתבו בשרשור אחר לכאו' חזר בו
כי הסיח דעתו רק לזמן קצר

הלא כן?
זה מח' ומהני לצירוף. ואה"נ שאינו לכו"ע.
 
צ"ע אם לדעת הילקוי כשלא התנה יברך שהרי כתב שלא לברך אם יוצא לחוץ לזמן קצר
נראה לי שלכו"ע לא יברך.
המעניין הוא שהרב בוטבול לא מביא את זה בצורה של "מכיון שהרמב"ן כתב כך, לכן לא יברך", אלא "זוהי דעת הרמב"ן וראוי לחוש לו, ולכן טוב שיעשה תנאי".
אמנם לכאו' גם אם לא עשה תנאי, קשה להגיד שלפי הרב בוטבול (בדעת מרן זצ"ל) יחזור ויברך...
 
חזור
חלק עליון