מסתבר שהלכה למעשה אם יש מי שמברך בשם ומלכות ניתן לכוון לצאת ידי חובה ולענות אמן אחר ברכתו, ואם לא - יברך בעצמו בלי שום ומלכות.
יש גם להוסיף ע"ז קצת, כי מי הוא זה ואיזהו, שיוכל לדעת שיש ודאי 600,000, הרי אין מציאות שמישהו יספור את כולם, אלא ודאי זה ע"פ השערה של האומנים והמבינים בכך.יתכן וכיון שהברכה היא על ההתפעלות שרואה או יודע שיש כאן 60 ריבוא, א"כ לא צריך לדקדק ולספור איש איש ולראות שאכן יש כאן מספר זה, אלא סגי בהשערה בשביל זה.
מרן שליט"א פסק לברך בשו"מ.מסתבר שהלכה למעשה אם יש מי שמברך בשם ומלכות ניתן לכוון לצאת ידי חובה ולענות אמן אחר ברכתו, ואם לא - יברך בעצמו בלי שום ומלכות.
אני לא חושש בגלל ברכה לבטלה אלא בגלל ספק ברכות להקל.אם אתה חושש לא לברך בגלל ברכה לבטלה, איך תענה אמן על ברכתו?
ומ"ש מברכת ההלל לאשכנזי?
יש תוכנות שיכולות לפענח צילום ולדעת כמה אנשים יש בצילום.יש גם להוסיף ע"ז קצת, כי מי הוא זה ואיזהו, שיוכל לדעת שיש ודאי 600,000, הרי אין מציאות שמישהו יספור את כולם, אלא ודאי זה ע"פ השערה של האומנים והמבינים בכך.
כלומר, בהנחה והיו 600,000.מרן שליט"א פסק לברך בשו"מ.
יש תוכנות שיכולות לפענח צילום ולדעת כמה אנשים יש בצילום.
מנין לך ?מרן שליט"א פסק לברך בשו"מ.
מנין לך ?
כעת ראיתי כאן שהובא המכתב הנ"ל.
לכאו' הפסק ניתן בהנחה שיהיו 600,000, לא ?מנין לך ?
ברור.כלומר, בהנחה והיו 600,000.
הפסק של מרן לא היה על העצרת היום. אלא באופן ויש, כמו שנכתב שם להדיא.וככל הנראה שהיו פחות מזה, אז זה עדיין תקף ?