Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
קריאתו של מרן הרב יצחק יוסף: "רבותיי, כולם תסייעו למורשת מרן, הם מחזיקים בדרכו האמיתית של מרן. הוא לא מקבל סיוע משום גורם, הכל מתרומות של האנשים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב המרכז למורשת מרן. הוא מחדיר את ההלכה, את הדרך של מרן!"
יתכן וכיון שהברכה היא על ההתפעלות שרואה או יודע שיש כאן 60 ריבוא, א"כ לא צריך לדקדק ולספור איש איש ולראות שאכן יש כאן מספר זה, אלא סגי בהשערה בשביל זה.
יש גם להוסיף ע"ז קצת, כי מי הוא זה ואיזהו, שיוכל לדעת שיש ודאי 600,000, הרי אין מציאות שמישהו יספור את כולם, אלא ודאי זה ע"פ השערה של האומנים והמבינים בכך.
יש גם להוסיף ע"ז קצת, כי מי הוא זה ואיזהו, שיוכל לדעת שיש ודאי 600,000, הרי אין מציאות שמישהו יספור את כולם, אלא ודאי זה ע"פ השערה של האומנים והמבינים בכך.
כלומר, בהנחה והיו 600,000.
בעצרת הזו ספציפית לכאו' לא היתה כלל שאלה כי לא היו במקום אחד אלא היו כמה עצרות נפרדות, ואע"פ שיש דבר המקשר ביניהם, עדיין אינם נמצאים במקום אחד, ביחד, כאחד.
כעת ראיתי כאן שהובא המכתב הנ"ל.
הנידון הוא באופן כללי - גם על זמנם, שלא היו תוכנות כאלו, איך היו מברכים, וכי היו סופרים איש איש, אלא ודאי לכאורה שכשיש השערה ניכרת שיש שיעור כזה - סגי בזה, וממילא הוא הדין בזמנינו גם כשיש אפשרות לבדוק, כי כאמור הברכה נתקנה לא על מספר מדוייק דוקא. (אבל מכל מקום יל"ע עוד בזה).