• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדולי ישראל באמירות ברורות נגד הגיוס [מתעדכן]

'זוכמיר': קבלת פנים ברחובות העיר ב"ב לבחור מישיבת באבוב אשר חזר לישיבה לאחר שבוע בכלא הצבאי.

מאות מחבריו ותושבי העיר קיבלוהו בשירה ובריקודים ברחובה של עיר. ברחובות עזרא, נחמיה, שלמה המלך.
 
נערך לאחרונה:
פשוט שהוא גם יורה לאותו בחור שלא ילך להתגייס, אבל זה לא קשור כהוא זה לענין קידום החוק. וד"ל.
קשור מאוד. תחשוב על זה.

אשמח מי יודע הסבר מה ההיגיון לחוקק חוק כזה,
(ועוד כעת אנו מדברים בליל ז' במר חשוון לאחר פרסום הטיוטה של החוק של ביסמוט, שנשאר שם הגזירה דלהלן) על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.

[מה אתה לא רואה את מרן שליט"א נדחק לפינה ולא שומעים את קולו הטהור מלבד כמה הדלפות? (חשובות ביותר שמי שיודע לשמוע מבין היטב מהי דעתו).

במקום להשמיע את קולו שאותו רוצים לשמוע רוב הציבור והעם, משמיעים רבנים שעם כל הכבוד הראוי להם, יש לנו את מנהיג הדור. לא יכתיבו לנו למי לשמוע. העם, האברכים ובני התורה כולם יודעים לבד למי לשמוע].
 
על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
 
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
ממש כך. פשוט מאוד. ועל זה אתה שומע שדרנים חרדיים אומרים 'הלוואי וזה יעבור'...

עכשיו אנו מבינים על מה כואב מרן שליט"א, ובפרט שברור לכולם מי אלו שימלאו את היעדים...
 
קשור מאוד. תחשוב על זה.

אשמח מי יודע הסבר מה ההיגיון לחוקק חוק כזה, (ועוד כעת אנו מדברים בליל ז' במר חשוון לאחר פרסום הטיוטה של החוק של ביסמוט, שנשאר שם הגזירה דלהלן) על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.

[מה אתה לא רואה את מרן שליט"א נדחק לפינה ולא שומעים את קולו הטהור מלבד כמה הדלפות? (חשובות ביותר שמי שיודע לשמוע מבין היטב מהי דעתו).

במקום להשמיע את קולו שאותו רוצים לשמוע רוב הציבור והעם, משמיעים רבנים שעם כל הכבוד הראוי להם, יש לנו את מנהיג הדור. לא יכתיבו לנו למי לשמוע. העם, האברכים ובני התורה כולם יודעים לבד למי לשמוע].
הסברא בזה לתת עוד כמה שנים 'לשרוד', ועד אז לקוות שהמשיח יגיע, או שיוכל ולהעביר חוק שיבטל (אולי חלקית) את הסנקציות
ועדיין קצת צ''ע
 
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
השאלה אם יש חוק אחר שכן יעבור?
וכפי הנראה התשובה היא - לא!
ולכן השאלה הבאה היא: האם עדיף שלא יהיה חוק, או עדיף חוק כזה?
ועל זה אני לא יודע מה דעת מרן שליט"א. לא מצאתי גילוי דעת בענין הזה נקודתית [האם עדיף בלי חוק או עדיף חוק כזה]
עכ"פ זכותו של הגר"ש בצלאל להביע גם הוא את דעתו.

ובודאי שיה"ר שבזכות זעקת רבבות אלפי ישראל נגד גזירת הגיוס נזכה שיהיה חוק שפוטר כליל את כל לומדי התורה, הן מגיוס לצבא, והן מתשלומי מיסים וארנונה כפי הראוי על פי הדין!!
 
ולכן השאלה הבאה היא: האם עדיף שלא יהיה חוק, או עדיף חוק כזה?
ועל זה אני לא יודע מה דעת מרן שליט"א. לא מצאתי גילוי דעת בענין הזה נקודתית [האם עדיף בלי חוק או עדיף חוק כזה]
עכ"פ זכותו של הגר"ש בצלאל להביע גם הוא את דעתו.
מה השאלה?

תסביר לי שוב הווא אמינא לגייס חצי מכל הכיתות ח' של התלמודי תורה שמרן הקים במסירות נפש... (כי תוך חמש שנים היעד הוא 50 אחוז מכלל המחזור, מה שאומר חצי מכיתות ח' של היום... מפחיד... לבכות...)

זה שא"א לחוקק חוק אחר, זה לא מתיר לשלוח בחורים ביידים לשמד, להפנים, הדברים פשוטים.

ושוב, לא בחינם מרן שליט"א לא אומר ולו מילה אחת בקשר לעצרת.
 
מה השאלה?

תסביר לי שוב הווא אמינא לגייס חצי מכל הכיתות ח' של התלמודי תורה שמרן הקים במסירות נפש... (כי תוך חמש שנים היעד הוא 50 אחוז מכלל המחזור, מה שאומר חצי מכיתות ח' של היום... מפחיד... לבכות...)

זה שא"א לחוקק חוק אחר, זה לא מתיר לשלוח בחורים ביידים לשמד, להפנים, הדברים פשוטים.

ושוב, לא בחינם מרן שליט"א לא אומר ולו מילה אחת בקשר לעצרת.
חבל שאתה לא מייעץ להגר"ד לנדו ולהגרמ"ה הירש ולמועצת החכמים כולה, אולי נריץ אותך לתפקיד לקדנציה הבאה....
ועכשיו ברצינות, דבריך הם זלזלול חמור בכבוד וחכמת גדולי ישראל, האם נראה לך הגיוני שנציגי הציבור האשכנזים והספרדים יצביעו כנגד דעת גדולי וחכמי המועצת???
תתאפסו על עצמכם. דחוף.
 
לעשות רצון צדיק חפצתי!
מדוע המועצת לא מתכנסת לבקשת מרן זקן המועצת שליט"א??


הצג קובץ מצורף 39001
פשוט בושה!!
הוא פנה למועצת ולא לתקשורת בכדי לכנס ישיבת מועצת נוספת, וחברי המועצת אמרו לו שלדעתם כל עוד שאין חוק שמונח על שולחן הכנסת, אין סיבה לכנס שוב את המועצת לאחר שהתכנסה רק לפני זמן קצר.
זה שיש אנשים בתקשורת ששמחים לעשות בלאגן מכל דבר, לא יעזור להם כלום.
כמו שהעלו כאן את המודעה עם תמונה של הרב יעקב עדס שמרן בוכה בשמים, ואח"כ יצא מכתב הכחשה גורף ממנו, כך כל התעמולה השקרית והבלתי פוסקת הזו מבית מדרשם של גיחזים למיניהם, כולה הבל ורעות רוח.
גדולי ישראל יודעים לבטא את דעתם ברבים כשהם רוצים.
הרב מאיה בעצמו עלה לשידור רק לפני יומיים והסביר את עצמו היטב, אין צורך להיות דובר שלו.
 
חבל שאתה לא מייעץ להגר"ד לנדו ולהגרמ"ה הירש ולמועצת החכמים כולה, אולי נריץ אותך לתפקיד לקדנציה הבאה....
ועכשיו ברצינות, דבריך הם זלזלול חמור בכבוד וחכמת גדולי ישראל, האם נראה לך הגיוני שנציגי הציבור האשכנזים והספרדים יצביעו כנגד דעת גדולי וחכמי המועצת???
תתאפסו על עצמכם. דחוף.
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
תפיסתך שונה מאוד משלי.
אין תועלת להמשיך.
רק תדע שהעולם לא גולם.
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
הדברים חדים וברורים לא ''תפיסה'' ולא ''גולם'' למי שיש לענות תשובות בקשה מוזמן ממזמן
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
הדברים חדים וברורים לא ''תפיסה'' ולא ''גולם'' למי שיש לענות תשובות בקשה מוזמן ממזמן
בא נתחיל עם מה שברור - כל גדולי ישראל, גם אלו החיים עמנו מכל מועצות גדולי וחכמי התורה סבורים, כי גם מי שלא! לומד כלל, אסור לו להתגייס לצבא, כי הוא עלול לרדת שם בשמירת המצוות. לא מכיר אף אחד מגדולי ישראל שחולק על כך.

כעת יש שאלה אחרת לגמרי, והשאלה היא:
1. האם לחוקק חוק שפוטר את לומדי התורה!! מגיוס, לא חוק שפוטר את כל מי שנקרא חרדי, אלא רק את לומדי התורה.
2. האם להסכים לחוק שכולל בתוכו יעדים ומכסות שברור שלא יעמדו בהם, אבל מצד שני זה יקנה עוד זמן ללא סנקציות ורדיפות של בחורי הישיבות.
וכפי שהתבטא הגראי"ל שטיינמן שתפקידנו הוא לסחוב את העגלה עד ביאת המשיח, וכפי שהתבטא מרן הראשל"צ רק בשיעור האחרון שעוד 15 שנה יגיע המשיח, ולכן מנסים לסחוב את הזמן עם כל מיני פלסטרים למיניהם.
 
"הרב יצחק יוסף מתאמץ לשמור על עולם התורה הספרדי - שאביו זצ"ל הקים"
דברי סנגוריה מיוחדים מהרב יגאל לווינשטיין
לשמיעה והורדה:

תמלול מחשב מההקלטה:
סיכום השיחה


הרב לויינשטיין מגן על דבריו של הרב יצחק יוסף בנוגע לגיוס בני ישיבות. הוא מסביר שהרב יוסף פועל כדי להגן על עולם התורה הספרדי, שהוקם מחדש על ידי אביו, הרב עובדיה יוסף, לאחר שכמעט ונמחק עם קום המדינה.

הדובר טוען שיש הבדל מהותי בין הציבור החרדי האשכנזי, הנהנה מגיבוי קהילתי ומשפחתי רחב, לבין הציבור הספרדי, שבו למשפחות רבות אין רקע תורני מוצק. לכן, גיוס בכפייה של אברך ספרדי עלול לנתק אותו מעולם התורה, שכן אין לו את אותו מערך תמיכה.

הדובר מדגיש שהרב יוסף אינו נגד הצבא או החיילים, אלא חושש מקריסת עולם התורה הספרדי. הוא מפרש את האמירה על "ירידה מהארץ" כביטוי נחרץ לכך שהם לא יוותרו על לימוד התורה, גם אם יצטרכו לעזוב. לבסוף, הדובר טוען שהמהלכים הנוכחיים לגיוס הם פוליטיים ומטרתם להפיל את הממשלה, וקורא לדיאלוג והבנה במקום כפייה.


תמלול
הדברים של הרב יצחק יוסף, תלמיד חכם עצום, גאון עולם, אני שמעתי את השיחה שלו.

מה שאני שמעתי זה דברים מאוד ברורים, הוא מסביר את הכל בטוב טעם.

הוא אומר שהוא מגן על הציבור הספרדי כי המהפכה שהתחיל אביו

לבנות את עולם התורה הספרדי שנמחק

בהקמת המדינה על ידי העולם החילוני, נמחק כל עולם התורה הספרדי.

לא רק האנשים הפשוטים, הרגילים שאיבדו את התורה ויראת שמיים, אלא עולם התורה כולו נמחק מעל פני האדמה.

המהפכה האדירה שעשה הרב עובדיה יוסף לפני 40, 50 שנה,

החזרת התורה ליושנה,

זה להקים את עולם התורה החרדי ספרדי.

העולם התורה הספרדי.

היה צריך להתחיל מאפס ממש.

ועשה מהפכה שאין לה אח ורע.

רוב המנדטים של ש"ס, ה-10, 11 מנדטים,

זה הציבור התורני הספרדי שלומד בישיבות וגדל בישיבות. אלא,

שלציבור הזה, הוא אומר יש הבדל בינו לבין הציבור האשכנזי.

במה?

וזה נפקא מינה לכל המאבק התקיף שלו.

אומר, העולם האשכנזי, גם אם יכפו על אברך פלוני אלמוני ללכת לצבא,

זה לא יעזור לחילונים כלום, לא לצבא, ולא לבית משפט ולא לאף אחד. כי יש לו גיבוי רחב ביותר,

ויש מאחוריו משפחה, חברה, קהילה, עיר שלמה שעומדת מאחריו ותגן עליו ותתמוך בו, גם אם הוא יושב בכלא, ולא יכנע ולא ירתע ולא יחת.

אבל הציבור הספרדי, הוא אומר, כל אברך יש לו משפחה.

המשפחה היא לא בהכרח תורנית, יכולה להיות מסורתית או פחות מזה.

האחים, האחיות, לא בהכרח תלמידי חכמים או אנשים שהם חזקים מבחינת התורה.

ואם יבואו בכוח לאלץ אותם להתגייס בכוח,

אז לא יהיה להם כוח לעמוד נגד הכפייה הזאת, והם יקחו את התלמידי חכמים הספרדים, אחרי שבנה עולם תורה בחירוף נפש, ויקחו אותם לצבא והם לא יוכלו להתמודד לבד.

כי אין להם שום תמיכה רחבה משפחתית,

והם, עולם התורה הספרדי יחרב ככה.

לכן הרב יצחק יוסף ממשיך את דרכו של אביו, להמשיך לשמור על עולמה של דרב. זה גם אומר הביטויים שהוא אומר לרדת מהארץ. כן, אם המשמעות לשמור על עולם התורה הספרדי,

כי בארץ יחליטו להחריב אותו,

אז אנחנו נרד מהארץ. זאת אומרת, בעצם הוא אומר, אני לא מתכוון לוותר על הדבר הכי גדול שאבא, זכר צדיק לברכה, הרב עובדיה, הקים פה, את עולם התורה הספרדי. זה לא עניין פרטי, זה עניין כלל ישראלי, זה לא בגלל אבא שלו, בגלל שאבא שלו חולל מהפכה בעולמה של תורה והחזיר עטרה ליושנה. עולם התורה הספרדי חי 2000 שנה בגלות במסירות נפש.

ועיין את המאמר של הרב קוק לשני בתי ישראל, שהרב אומר אלה שני עמודי התווך של כל עולמה של תורה, האשכנזי והספרדי.

והרב עובדיה החזיר חזרה את מה שהיה נחסר מאיתנו.

ולכן, כל מי שמנסה לערער את עולם התורה הספרדי בנימוקים כאלה ואחרים, לא משנה, כאלה ואחרים,

אז הרב עובדיה לא מוותר לו, הרב, סליחה, הרב יצחק יוסף לא מוותר.

מצד אחד. ולכן אתה שומע ביטויים חריפים, גם נגד חילונים, וגם נגד רבנים בציונות הדתית שמנסים לשכנע את הציבור הספרדי להתגייס בנימוקים של תורה שיכולים לבלבל ולהחליש גם את הציבור הספרדי, כי אין לו את כל הגיבוי הרחב מסביבו.

אז הרב יוצא להתקפה כנגד המחלישים למיניהם.

מעבר לכך הוא אומר במפורש,

הוא לא נגד הציונות הדתית, הוא לא פוקע את, מחליל את כולם.

הוא אומר יש בתוכם כאלה וכאלה. יש כאלה שמבינים היטב את ערכה של תורה, ומעלתה של תורה, וקדושתה של תורה,

וכמה התורה יקרה, והיא סייעתא דשמיא ללוחמים. וצריך גם כן אלף מתה, אלף מתה, ואנחנו לא חולקים על זה שבזמן מלחמה צריך תלמידי חכמים שיתפללו וילמדו בשביל המלחמה. גם אנחנו מאמינים בזה.

מצד שני הוא אומר, שאני מתפלל על החיילים, ומברך את החיילים, ואני חושב שהחיילים זה דבר חשוב. הוא לא נגד חיילים, הוא בעד חיילים, הוא אומר אבא זכר צדיק לברכה היה מתפלל על החיילים, ומחזק את החיילים, וגם הוא מחזק ומתפלל.

אז כל הוויכוח הוא לא האם צריך גם תלמידי חכמים שילמדו תורה בשביל המלחמה, וגם

חיילים. צריך את שניהם, הוא לא חולק, וגם אנחנו לא חולקים על זה.

רק כיוון שיש לו מאבק אחר, אז הוא אומר בציונות הדתית יש כאלה, מה שהוא קרא שם אפיקורסים או כן, שמה יהנו לרבנן, זה גמרא שאומרת חכמים, תלמידי חכמים לא מועילים כלום.

אומר יש באופן כללי, בציבור בכלל, הוא לא מחלק מי, והוא לא אומר מה, שלא מבינים את הערך הזה, אבל בהם אנחנו לא מתחשבים, במי שלא מבין את הערך של לימוד תורה.

הוא אומר בציבור הדתי ציוני יש כאלה שמבינים היטב את הערך של זה ואת המעלה של זה.

לכן אני חושב שצריך כל הזמן להפסיק להתפעל מכל מיני רעשים וכל מיני זה,

שעושים מיד מלחמות בין היהודים.

צריך לחרדים, החרדים, הדרך להתמודד עם הגיוס שלהם זה לא ילך בכוח, וזה לא ילך בכפייה,

אלא זה ילך בהדרגה, מתוך אמון, ומתוך רצון באמת, מוכנות לעשות שינוי אמיתי, גם בצבא.

ואמון מול החברה, ולא ניסיון לכוחו. אני חושב שמה שהפצ"רית עושה זה, זה בכוונה.

לא פצ"רית, יועצת משפטית לממשלה שאומרת לשלוח צווים, ומחייבת לשלוח צווים

לאברכים.

זה רק בשביל להדליק את המדורה, כי יש מטרה אחת, להפיל את הממשלה, ליצור סכסוך

בין הליכוד ובין ה...

חרדים ובין הציונות הדתית ובין החרדים, כדי שתיפול הממשלה.

אני חושב שאסור ליפול לבור הזה.

ואני מציע לכל אחד לחיות ב... להאמין במה שהוא עושה ולהיות... ולא להיות עסוק ב... לדאוג לאחרים מה הם יעשו, לא יעשו.

אנחנו לא מחנכים את החרדים, החרדים לא מחנכים אותנו.

ואם רוצים שהחרדים יתגייסו, צריך לראות להכיר את החברה ואת הראש שלהם,

ולמצוא את המנגנון שגם הם ירצו להתגייס לצה"ל.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון