• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדולי ישראל באמירות ברורות נגד הגיוס [מתעדכן]

'זוכמיר': קבלת פנים ברחובות העיר ב"ב לבחור מישיבת באבוב אשר חזר לישיבה לאחר שבוע בכלא הצבאי.

מאות מחבריו ותושבי העיר קיבלוהו בשירה ובריקודים ברחובה של עיר. ברחובות עזרא, נחמיה, שלמה המלך.
 
נערך לאחרונה:
פשוט שהוא גם יורה לאותו בחור שלא ילך להתגייס, אבל זה לא קשור כהוא זה לענין קידום החוק. וד"ל.
קשור מאוד. תחשוב על זה.

אשמח מי יודע הסבר מה ההיגיון לחוקק חוק כזה,
(ועוד כעת אנו מדברים בליל ז' במר חשוון לאחר פרסום הטיוטה של החוק של ביסמוט, שנשאר שם הגזירה דלהלן) על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.

[מה אתה לא רואה את מרן שליט"א נדחק לפינה ולא שומעים את קולו הטהור מלבד כמה הדלפות? (חשובות ביותר שמי שיודע לשמוע מבין היטב מהי דעתו).

במקום להשמיע את קולו שאותו רוצים לשמוע רוב הציבור והעם, משמיעים רבנים שעם כל הכבוד הראוי להם, יש לנו את מנהיג הדור. לא יכתיבו לנו למי לשמוע. העם, האברכים ובני התורה כולם יודעים לבד למי לשמוע].
 
על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
 
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
ממש כך. פשוט מאוד. ועל זה אתה שומע שדרנים חרדיים אומרים 'הלוואי וזה יעבור'...

עכשיו אנו מבינים על מה כואב מרן שליט"א, ובפרט שברור לכולם מי אלו שימלאו את היעדים...
 
קשור מאוד. תחשוב על זה.

אשמח מי יודע הסבר מה ההיגיון לחוקק חוק כזה, (ועוד כעת אנו מדברים בליל ז' במר חשוון לאחר פרסום הטיוטה של החוק של ביסמוט, שנשאר שם הגזירה דלהלן) על 50 אחוז מבוגרי מוסדות חרדיים לצבא. ומפורט שם דהיינו אחד שלמד בגיל 14 עד 16 במוסד חרדי, רק הוא יכול להשלים את היעדים והמכסות. ואם לא ימולאו יש את כל הסנקציות ממעונות ועד רשיון ועיכוב יציאה וכו'.

[מה אתה לא רואה את מרן שליט"א נדחק לפינה ולא שומעים את קולו הטהור מלבד כמה הדלפות? (חשובות ביותר שמי שיודע לשמוע מבין היטב מהי דעתו).

במקום להשמיע את קולו שאותו רוצים לשמוע רוב הציבור והעם, משמיעים רבנים שעם כל הכבוד הראוי להם, יש לנו את מנהיג הדור. לא יכתיבו לנו למי לשמוע. העם, האברכים ובני התורה כולם יודעים לבד למי לשמוע].
הסברא בזה לתת עוד כמה שנים 'לשרוד', ועד אז לקוות שהמשיח יגיע, או שיוכל ולהעביר חוק שיבטל (אולי חלקית) את הסנקציות
ועדיין קצת צ''ע
 
מההההההה באמת זה החוק ? שעל זה הגר''ש בצלאל שליט''א התכוון במכתב ''מגרעות בחוק'' ????
השאלה אם יש חוק אחר שכן יעבור?
וכפי הנראה התשובה היא - לא!
ולכן השאלה הבאה היא: האם עדיף שלא יהיה חוק, או עדיף חוק כזה?
ועל זה אני לא יודע מה דעת מרן שליט"א. לא מצאתי גילוי דעת בענין הזה נקודתית [האם עדיף בלי חוק או עדיף חוק כזה]
עכ"פ זכותו של הגר"ש בצלאל להביע גם הוא את דעתו.

ובודאי שיה"ר שבזכות זעקת רבבות אלפי ישראל נגד גזירת הגיוס נזכה שיהיה חוק שפוטר כליל את כל לומדי התורה, הן מגיוס לצבא, והן מתשלומי מיסים וארנונה כפי הראוי על פי הדין!!
 
ולכן השאלה הבאה היא: האם עדיף שלא יהיה חוק, או עדיף חוק כזה?
ועל זה אני לא יודע מה דעת מרן שליט"א. לא מצאתי גילוי דעת בענין הזה נקודתית [האם עדיף בלי חוק או עדיף חוק כזה]
עכ"פ זכותו של הגר"ש בצלאל להביע גם הוא את דעתו.
מה השאלה?

תסביר לי שוב הווא אמינא לגייס חצי מכל הכיתות ח' של התלמודי תורה שמרן הקים במסירות נפש... (כי תוך חמש שנים היעד הוא 50 אחוז מכלל המחזור, מה שאומר חצי מכיתות ח' של היום... מפחיד... לבכות...)

זה שא"א לחוקק חוק אחר, זה לא מתיר לשלוח בחורים ביידים לשמד, להפנים, הדברים פשוטים.

ושוב, לא בחינם מרן שליט"א לא אומר ולו מילה אחת בקשר לעצרת.
 
מה השאלה?

תסביר לי שוב הווא אמינא לגייס חצי מכל הכיתות ח' של התלמודי תורה שמרן הקים במסירות נפש... (כי תוך חמש שנים היעד הוא 50 אחוז מכלל המחזור, מה שאומר חצי מכיתות ח' של היום... מפחיד... לבכות...)

זה שא"א לחוקק חוק אחר, זה לא מתיר לשלוח בחורים ביידים לשמד, להפנים, הדברים פשוטים.

ושוב, לא בחינם מרן שליט"א לא אומר ולו מילה אחת בקשר לעצרת.
חבל שאתה לא מייעץ להגר"ד לנדו ולהגרמ"ה הירש ולמועצת החכמים כולה, אולי נריץ אותך לתפקיד לקדנציה הבאה....
ועכשיו ברצינות, דבריך הם זלזלול חמור בכבוד וחכמת גדולי ישראל, האם נראה לך הגיוני שנציגי הציבור האשכנזים והספרדים יצביעו כנגד דעת גדולי וחכמי המועצת???
תתאפסו על עצמכם. דחוף.
 
לעשות רצון צדיק חפצתי!
מדוע המועצת לא מתכנסת לבקשת מרן זקן המועצת שליט"א??


הצג קובץ מצורף 39001
פשוט בושה!!
הוא פנה למועצת ולא לתקשורת בכדי לכנס ישיבת מועצת נוספת, וחברי המועצת אמרו לו שלדעתם כל עוד שאין חוק שמונח על שולחן הכנסת, אין סיבה לכנס שוב את המועצת לאחר שהתכנסה רק לפני זמן קצר.
זה שיש אנשים בתקשורת ששמחים לעשות בלאגן מכל דבר, לא יעזור להם כלום.
כמו שהעלו כאן את המודעה עם תמונה של הרב יעקב עדס שמרן בוכה בשמים, ואח"כ יצא מכתב הכחשה גורף ממנו, כך כל התעמולה השקרית והבלתי פוסקת הזו מבית מדרשם של גיחזים למיניהם, כולה הבל ורעות רוח.
גדולי ישראל יודעים לבטא את דעתם ברבים כשהם רוצים.
הרב מאיה בעצמו עלה לשידור רק לפני יומיים והסביר את עצמו היטב, אין צורך להיות דובר שלו.
 
חבל שאתה לא מייעץ להגר"ד לנדו ולהגרמ"ה הירש ולמועצת החכמים כולה, אולי נריץ אותך לתפקיד לקדנציה הבאה....
ועכשיו ברצינות, דבריך הם זלזלול חמור בכבוד וחכמת גדולי ישראל, האם נראה לך הגיוני שנציגי הציבור האשכנזים והספרדים יצביעו כנגד דעת גדולי וחכמי המועצת???
תתאפסו על עצמכם. דחוף.
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
תפיסתך שונה מאוד משלי.
אין תועלת להמשיך.
רק תדע שהעולם לא גולם.
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
הדברים חדים וברורים לא ''תפיסה'' ולא ''גולם'' למי שיש לענות תשובות בקשה מוזמן ממזמן
 
פשוט בושה.

כשמרן זצוק"ל כותב ברורות עם כל רבותינו כהגר"ש כהן והגר"ש בעדני שאין לשום בחור גם עובד להתגייס - והחכי"ם אומרים נגד.

הרב מאיה זועק שאין שום סיכוי לחתום על חוק עם יעדים ומכסות. ומוסיף ואומר לפני יומיים שאנו לא מאמינים לצבא ולא לביבי שיעשו משהו מתאים לחרדים.

כך מרן שליט"א זועק כנ"ל, ומוסיף בקולו הברור שדעתו מזמן לפרק את הממשלה ולא להקים ממשלה עם אף אחד, אלא עם מי שיתמוך בחוק שאנו נכתוב.

שים לב: הרב מאיה אומר בשידור שא"ד תמיד מתייעץ, רק עכשיו הוא עדיין לא בא לשאול על החוק, כי עדיין אין מה לשאול כי אין חוק.

ופתאום... לאחר שעה... יוצא מכתב מאחד הרבנים החברים במועצת, וכותב ברור: אני ועוד 'וועדת ראשי הישיבה' יודעים מהו החוק ומגרעותיו ותומכים בו!!!

צריך להיות עיוור או... כדי לא להבין מה קורה פה.

מי הוא זה שמינה את וועדת ראשי הישיבה, ומעלים מהרב מאיה את פרטי החוק. יש לנו גדולי הדור שכולם יודעים מי הם.

(אנא ממך, למען זמני וזמנך, תקרא את זה לאט, תחשבן, ואז אם תרצה תגיב. אגב, ההקלטות האחרונות של מרן שליט"א ישפכו לך אור גדול על הסוגיא).
הדברים חדים וברורים לא ''תפיסה'' ולא ''גולם'' למי שיש לענות תשובות בקשה מוזמן ממזמן
בא נתחיל עם מה שברור - כל גדולי ישראל, גם אלו החיים עמנו מכל מועצות גדולי וחכמי התורה סבורים, כי גם מי שלא! לומד כלל, אסור לו להתגייס לצבא, כי הוא עלול לרדת שם בשמירת המצוות. לא מכיר אף אחד מגדולי ישראל שחולק על כך.

כעת יש שאלה אחרת לגמרי, והשאלה היא:
1. האם לחוקק חוק שפוטר את לומדי התורה!! מגיוס, לא חוק שפוטר את כל מי שנקרא חרדי, אלא רק את לומדי התורה.
2. האם להסכים לחוק שכולל בתוכו יעדים ומכסות שברור שלא יעמדו בהם, אבל מצד שני זה יקנה עוד זמן ללא סנקציות ורדיפות של בחורי הישיבות.
וכפי שהתבטא הגראי"ל שטיינמן שתפקידנו הוא לסחוב את העגלה עד ביאת המשיח, וכפי שהתבטא מרן הראשל"צ רק בשיעור האחרון שעוד 15 שנה יגיע המשיח, ולכן מנסים לסחוב את הזמן עם כל מיני פלסטרים למיניהם.
 
"הרב יצחק יוסף מתאמץ לשמור על עולם התורה הספרדי - שאביו זצ"ל הקים"
דברי סנגוריה מיוחדים מהרב יגאל לווינשטיין
לשמיעה והורדה:

תמלול מחשב מההקלטה:
"‪"הדברים של הרב יצחק יוסף — תלמיד חכם עצום, גאון עולם — הם ברורים מאוד. אני שמעתי את השיחה שלו; מה ששמעתי זה דברים מאוד ברורים, הוא מסביר את הכל בטוב טעם. הוא אומר שהוא מגן על הציבור הספרדי, כי המהפכה שהתחילה — לבנות את עולם התורה הספרדי שנמחק בהקמת המדינה על ידי העולם החילוני — המחיקה של עולם התורה הספרדי הייתה רחבה: לא רק האנשים הפשוטים שאיבדו את התורה ושחלקם ירדו שמימה, אלא עולם התורה כולו כמעט ונמחק מעל פני האדמה..

‪המהפכה האדירה שעשה רבו, הרב עובדיה יוסף, לפני 40–50 שנה — החזרת התורה ליושנה, הקמת עולם התורה החרדי-ספרדי — הייתה התחלה מאפס ממש. הוא עשה מהפכה אמיתית..

‪רוב המנדטים של ש"ס — ה-10–11 מנדטים — מגיעים מהציבור התורני-ספרדי שלומד בישיבות וגדל בישיבות. למגזר הזה, הוא אומר, יש הבדלים ביחס לציבור האשכנזי — וזה מקור המאבק הנוקב שלו..

‪הצעיר האשכנזי, גם אם יחטא או יעבור עבירה כלשהי, אם ייענש או ייקנס או יישלח לכלא — יש לו גיבוי רחב מאוד: משפחה, חברה, קהילה, עיר שלמה שעומדת מאחוריו, תגן עליו ותתמוך בו. גם אם יהיה מי שיושב בכלא — יש לו רשת שעומדת מאחוריו.

אבל הציבור הספרדי, הוא אומר, לא תמיד נהנה מאותם גיבויים. ‪המשפחה של הציבור הספרדי אינה בהכרח תורנית; היא יכולה להיות מסורתית או פחות מכך. האחים והאחיות אינם בהכרח תלמידי חכמים או אנשים חזקים מבחינה תורנית. ואם ייסבלו לכפייה להתגייס בכוח — לא תהיה להם היכולת לעמוד בפני הכפייה, והם יילחצו לקחת את תלמידי החכמים הספרדים, אחרי שבנו עולם תורה בחירוף נפש, לשרת בצבא. הם לא יוכלו להתמודד לבד, כי אין להם תמיכה משפחתית וחברתית רחבה — והעולם התורה הספרדי עלול להיחלש ואף להחרב בדרך זו..

‪*לכן הרב יצחק יוסף ממשיך את דרכו של רבו — לשמור על עולם התורה הספרדי.* הוא אומר במפורש: אם המשמעות היא לשמור על עולם התורה הספרדי — ואם בארץ נבחנת אפשרות של חורבן שלו — אז הוא לא מתכוון לוותר על הדבר הגדול שאביו, זכר צדיק לברכה, הקים פה — עולם התורה הספרדי..

‪זה לא עניין פרטי או משפחתי; זה עניין של כלל ישראל. לא בגלל אביו בלבד, אלא כי אביו חולל מהפכה בעולמות התורה והחזיר ערכים ישנים; עולם התורה הספרדי חי 2,000 שנה בגלות במסירות נפש. לצד זאת ניתן להתייחס למאמר של הרב קוק על שני בתי ישראל — שיש כאן שני עמודי תווך לכל עולם התורה — ובכך הרב עובדיה החזיר חלק ממה שהיה חסר אצלנו..

‪לכן כל מי שמנסה לערער את עולם התורה הספרדי בנימוקים כאלה ואחרים — לא משנה הטענות — הרב יצחק יוסף לא מוותר. לכן שומעים ממנו גם ביטויים תקיפים כלפי מי שהוא רואה כמחלישים: גם כלפי חילוניים, וגם כלפי רבנים בציונות הדתית שנוסעים לשכנע את הציבור הספרדי להתגייס בנימוקים תורניים שמבלבלים ומחלישים את הציבור הספרדי, כי אין לו את כל הגיבוי הרחב שמסביבו..

‪הרב יוצא כנגד מי שמחלישים — אבל מעבר לכך הוא מדגיש שהוא אינו נגד הציונות הדתית באופן כוללני; יש בתוכה אנשים שמבינים את דרכה של התורה, את מעלת התורה וקדושתה. יש כאלה שמכירים בערך הלימוד, ויש גם מקרים שבהם צריך תלמידי חכמים שמתפללים ולומדים בזמן מלחמה — גם אנחנו מאמינים בכך..

‪הוא לא מחלקר בין חשיבות הלימוד לתפקיד החייל; הוא לא אומר שאין צורך בחיילים. להפך — הוא מתפלל בעדם ומברך אותם. אביו, זכר צדיק לברכה, היה מתפלל על החיילים, חיזק אותם — וכך גם הוא מתפלל ומחזק..

‪אז הוויכוח אינו על השאלה האם צריך גם תלמידי חכמים שמתפללים ולומדים למען המלחמה, וגם חיילים — על כך אין חילוק דעות. המאבק שלו הוא על כיוון אחר: יש בציונות הדתית אנשים, מה שהוא קרא להם במילים חריפות, שלא מבינים את הערך של לימוד התורה — ואנחנו לא נותנים משקל למי שלא מעריך זאת. יחד עם זאת יש בציונות הדתית גם כאלה שמבינים את הערך והמעלה של התורה..

‪לכן לדעתי צריך להפסיק להתפעל מרעשים ומלכלוכים שגורמים למלחמות פנימיות בין היהודים. הדרך של החרדים להתמודד עם הגיוס אינה בכפייה ושימוש בכוח — זה לא יצלח. השינוי צריך להיעשות בהדרגה, מתוך אמון והרצון האמיתי לשינוי: באמצעות שכנוע, מוכנות ואמון בין החברה לבין הממסד, ולא בכוח..

‪אני חושב שהפעולות המשפטיות והצוים שנשלחים — לשלוח צווי גיוס בכוח — רק מדליקות מדורה ויוצרות סכסוך. יש כאן מטרה פוליטית להפעיל את הממשלה וליצור מפלגות של מדון בין הליכוד, הציונות הדתית והחרדים.

מציע לכל אחד להאמין במה שהוא עושה ולא להיות עסוק בלדאוג מה ייעשה לאחרים — 'מה אם יעשו או לא יעשו'.* אם רוצים שהחרדים יתגייסו, צריך להכיר את החברה, להבין את ראשיהם, ולבנות מנגנונים שיגרמו גם להם לרצות להתגייס..".
 
חזור
חלק עליון