• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

עימוד ברבע ממחיר השוק ! מבצע שבירת מחירים !

הבהרה קטנה..
אני לא נגד המחברים, אני בעד עולם מתוקן
בעולם מתוקן יש שוק מחירים לכל מוצר ולא שוברים אותו גם אם מאוד מתחשק לי שיראו שאני הכי זול (לא נכון גם מבחינה עיסקית, נכתוב גם על זה בעז"ה)
בעולם מתוקן מי שרוצה לעזור לאברך שמוציא ספר אז שיקנה ממנו אותו, שיתרום לו, שיעמד לו בחינם, הכל טוב וכשר בכדי להרבות תורה ודעת בישראל
 
מי מפקיע שערים? יש שם גם מחירים כמו פה.. יש שם מאות מעמדים ומעמדות מכל הרמות ומכל הקשת החרדית ומכל הסוגים. זה המקום אולי היחיד לבדוק את השוק והממוצע וכו באמת.
(אני לא מדבר על המחירון הרשמי שלהם, אני מדבר על הפורום)
דוחפים שם מאוד להעלות מחירים!!!
 
הההההההלו!

אני עובר פה בפורום וממש -------, באמת, אין לי מילה להגדיר את זה, כל אלו שלוקחים את המחירים של חצי שקל שתי שקל שתיים וחצי שקל לעמוד, מה קרה לכם? מי התיר לכם? יש מחירי שער מקובלים בשוק, יש מחירונים מקובלים בשוק. יש מעמדים זולים יותר ויש מעמדים יקרים יותר, אבל מחירים כאלו? זה ממש שבירת השוק. אולי אתם מסוגלים לעמוד (עכשיו) בכאלה מחירים אבל מה עם כללל המעמדים? (ואני לא מדבר על אלו שברמות גבוהות באמיתי, הלקוחות שלהם לא יסתכלו עליכם לרגע ויסכימו לשלם להם גם 8 ו 9 ו 10 ויותר לעמוד, אני מדבר על מאות ואלפי מעמדים כמוני ברמה רגילה וסטנדרטית) מי התיר לכם לגזול את פת לחמם של המעמדים וילדיהם? למה אתם מכריחים את כולם לרדת למחיר שאי אפשר בשום פנים לפרנס ממנו בית?

תוכנות עימוד עולות אלפי שקלים לבסיס
כל שדרוג בהם מקפיץ את המחיר למעלה
קורס עימוד אמיתי עולה אלפי אלפי שקלים
מחשב טוב לעימוד ועיצוב עולה אלפי שקלים
את כל זה שילמנו ואנחנו משלמים בשביל להתפרנס מהמקצוע, והנה בא אחד (או כמה) ובמקום לשחק במגרש של הגדולים, להעלות רמה ולשפר ביצועים ולמשוך לקוחות, הוא מנסה לגרור את העולם כולו לברכת פעוטות, למה? מי התיר לו לעשות ככה? מה עשו לו רע שאר המעמדים? האם התייעץ עם רב לפני?


"במסכת בבא מציעא [3] מבואר כי לדעת רבי יהודה "לא יפחות את השער, וחכמים אומרים זכור לטוב... מאי טעמא דרבנן, משום דקא מרווח לתרעא" [מוריד את שער השוק]. לפנינו מחלוקת, האם מותר להוזיל את המחירים המקובלים בשוק, כדי למשוך קונים רבים, מה שמכונה "שבירת שער השוק". לדעת רבי יהודה זהו חוסר הגינות, ואילו לדעת חכמים זכאי הוא "שובר השוק" לשבח וברכה - "זכור לטוב", משום שהוא מועיל ללקוחות ומוריד את שער השוק. להלכה פסקו הרמב"ם [5] הל' מכירה יח, ד) והשו"ע [7] חו"מ רכח, יח) כדעת חכמים.
אך ערוך השולחן [7] סי' רכח) מחלק. "שבירת השוק" מותרת דווקא במצב שגם שאר הסוחרים מסוגלים לעמוד בתחרות, ולהוזיל גם את המחיר, אך אם מדובר על "שבירת שוק" שאינה מקובלת, שתגרום הפסד לשאר הסוחרים "מקלקל דרכי המסחר", אסור. והוסיף ערוך השלחן [7] סימן רלא) "ועתה במדינתנו יש לצעוק להיפך על החנונים המזלזלים [מוזילים מאד] במקחים בכל מיני סחורות וע"י זה רבה הקלקול מהמסחר והעניות. והרי חז"ל התירו להרוויח שתות אף באוכל נפש, וכ"ש בשארי מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר". לפי הנ"ל אין ספק שתחרות שנועדה ל"שבור" את השוק הרי היא אסורה בתכלית, ואי אפשר לקרוא למוכר כזה "זכור לטוב"." [עולמות]
--
ומעבר לנקודה ההלכתית והמוסרית כלפי שאר המעמדים, מה אתכם אתם? אתם לא צריכים להרוויח? אתם לא מאכילים ילדים? למה לא להעלות רמה ולשפר את הביצועים שלכם וככה יבואו אליכם הלקוחות הטובים? למה לדשדש במשבצת של השקלים והראש הקטן? למה? אתם לא שילמתם על התוכנות? אתם לא שילמתם על הקורסים? אתם אין לכם ידע אמיתי וניסיון ורמה? אתם לא אמורים להרוויח כמו בן אדם? למה להתנהג כמו גנבים בלילה שמתביישים בשלל שלקחו? עימוד זה מקצוע שמעבר לעלויות שלו, הוא מצריך ידע ומיומנות וגישה וסבלנות וזמן וניסיון ועוד, יש לכם את כל זה? מגיע לכם להרוויח כמו שצריך! בלי להתבייש! יש מחירי שוק וצריך לדרוש אותם.
--
[ולקהל הלקוחות: כן, אני מבין את הלהיטות הזו אחרי עימוד בחצי וברבע מחיר כאילו זה מחניודה שתי דקות לפני שבת וזורקים את כל הרקובים, אבל עדיין צריך לזכור את מי שעומד מנגד אותו ואת ילדיו ולא לנצל את זה שהוא מוכר את עצמו וזמנו בגלל שכרגע הוא במצוקה כלכלית וצריך כל שקל ולכן עושה מעשים בלתי מקובלים. ומעבר לזה, חלק גדול מאותם 'מעמדים' זולים במיוחד, הם לא ממש מעמדים. נקודה. ובדידי הווה עובדא כאשר הגשתי הצעת מחיר של 6 ש"ח לעמוד שתי טקסטים, שנחשב לזול אבל עדיין בתוך השוק, וחזר האיש אחרי יומיים וכעס שאני גנב וכו והוא קיבל מחיר הרבה יותר טוב.. שתקתי. אחר כך הראו לי את הספר והבנתי.. לצערי ולצער אותו מחבר ולצער כל מי שירצה ללמוד בספר. עימוד זה גם חכמה ולא רק מלאכה, זה מליון נקודות קטנות שמשפיעות על הספר שלכם, וחייב משהו מקצועי, ומקצועי אמיתי בד"כ מכבד את עצמו ואת מקצועו ולא לוקח מחירים כאלה]
--

בהצלחה לכולנו
הכל טוב ויפה לא קלטת דבר אחד... אני עושה גמ"ח, כמו שיש גמ"ח לתרופות, לכספים, לכל הרשימה הארוכה שכתובה בספר טלפונים, תדע שמהיום יש גם גמ"ח לעימוד ספרים, תאמין לי שאני כמעט ולא מרוויח מזה אבל יש גמחי"ם היום בכל הציבור החרדי וזה מקובל, אז למה לא לעזור לאברך מסכן להוציא את ספרו, אין לך מושג מה זה עושה לו? כמה חשק זה עושה לו בלימוד? כמה זה גורם שאשתו תעריך אותו? וה"ה לבחורי ישיבה תפרנים שאין להם שקל אתה יודע מה זה? למרן זיע"א לא היה שקל להוציא את ספרו, הוא חסך מפת לחמו בשביל להוציא ספריו, וראה מה שכתב בשו"ת יפה ללב שכתיבת ספר חשיבא כקרבן לפני ה', ומי לא ירצה להיות שותף בקרבן לפני ה'... לעזור לבני התורה ולאברכים שאין להם מאין להוציא ספריהם ודי למבין.
 
הכל טוב ויפה לא קלטת דבר אחד... אני עושה גמ"ח, כמו שיש גמ"ח לתרופות, לכספים, לכל הרשימה הארוכה שכתובה בספר טלפונים, תדע שמהיום יש גם גמ"ח לעימוד ספרים, תאמין לי שאני כמעט ולא מרוויח מזה אבל יש גמחי"ם היום בכל הציבור החרדי וזה מקובל, אז למה לא לעזור לאברך מסכן להוציא את ספרו, אין לך מושג מה זה עושה לו? כמה חשק זה עושה לו בלימוד? כמה זה גורם שאשתו תעריך אותו? וה"ה לבחורי ישיבה תפרנים שאין להם שקל אתה יודע מה זה? למרן זיע"א לא היה שקל להוציא את ספרו, הוא חסך מפת לחמו בשביל להוציא ספריו, וראה מה שכתב בשו"ת יפה ללב שכתיבת ספר חשיבא כקרבן לפני ה', ומי לא ירצה להיות שותף בקרבן לפני ה'... לעזור לבני התורה ולאברכים שאין להם מאין להוציא ספריהם ודי למבין.
במה סמוק דמו של האברך שמוציא חידו"ת, או הבחור שאין ריחיים על צווארו בכלל, יותר מהאברך שמשקיע את בין הסדרים שלו לעבוד בעימוד כדי שיוכל לפרנס את ביתו? או את נשות האברכים שעובדות קשה בעימוד כדי שיוכלו להביא לחם לפי הטף והבעל יוכל להמשיך ללמוד?
יש הכרח להביא לחם וחלב לפי הטף! להוציא ספרים? ממש לא.
למה לעשות גמ"ח על חשבון הנ"ל? אם זה תחביב, מצוין, אפי' שיהיה חינם. אבל לבוא ולשבור את השוק, כדי שלא יבואו למי שמפרנס את ביתו?

חושבני שזה גמ"ח של חסידים שוטים.
 
במה סמוק דמו של האברך שמוציא חידו"ת, או הבחור שאין ריחיים על צווארו בכלל, יותר מהאברך שמשקיע את בין הסדרים שלו לעבוד בעימוד כדי שיוכל לפרנס את ביתו? או את נשות האברכים שעובדות קשה בעימוד כדי שיוכלו להביא לחם לפי הטף והבעל יוכל להמשיך ללמוד?
יש הכרח להביא לחם וחלב לפי הטף! להוציא ספרים? ממש לא.
למה לעשות גמ"ח על חשבון הנ"ל? אם זה תחביב, מצוין, אפי' שיהיה חינם. אבל לבוא ולשבור את השוק, כדי שלא יבואו למי שמפרנס את ביתו?

חושבני שזה גמ"ח של חסידים שוטים.
אם זה כ"כ כואב לך, תלמד ספרי אמונה ובטחון ותבין שאין אדם נוגע במוכן לחבירו כמלא נימא, אתה תתפרנס כפי שה' גזר עליך מראש השנה ואני יתפרנס איך שה' גזר עלי בראש השנה....
ה' פרנס את כולם במן המרבה לא המעיט והממעיט לא החסיר איש לפי אכלו לקטו. אתה חושב שהעבודה שלך מביאה את הלחם והחלב? ח"ו. בורא עולם נותן לחם לכל בשר. אתה רק עושה השתדלות בגלל מה שכותב רבינו בחיי שאם אדם יישב בטל יכול לבוא לידי עבירות, עיין שם.
אני חי באמונה שאני לא מזיק לאף אחד רק עוזר לכולם.
 
אם זה כ"כ כואב לך, תלמד ספרי אמונה ובטחון ותבין שאין אדם נוגע במוכן לחבירו כמלא נימא, אתה תתפרנס כפי שה' גזר עליך מראש השנה ואני יתפרנס איך שה' גזר עלי בראש השנה....
ה' פרנס את כולם במן המרבה לא המעיט והממעיט לא החסיר איש לפי אכלו לקטו. אתה חושב שהעבודה שלך מביאה את הלחם והחלב? ח"ו. בורא עולם נותן לחם לכל בשר. אתה רק עושה השתדלות בגלל מה שכותב רבינו בחיי שאם אדם יישב בטל יכול לבוא לידי עבירות, עיין שם.
אני חי באמונה שאני לא מזיק לאף אחד רק עוזר לכולם.
זה עבודת השם שלי. וזה לא נוגע לעבודת השם שלך - לא להיות מסיג גבול.
 
זה עבודת השם שלי. וזה לא נוגע לעבודת השם שלך - לא להיות מסיג גבול.
איפה כתוב שזה משיג גבול? אתה למדת בכלל רבינו בחיי? תלמד תשנן ותפנים שאתה עכשיו רק מזיק לעצמך בפרנסה, עכשיו לוקחים את מה שכתבת בפורום, ואומרים למעלה הנה הוא לא מאמין שה' מפרנס אותו וחושב שהעבודה שלו מפרנסת אותו.... אתה מקטרג על עצמך ופותח פה לשטן.
 
במה סמוק דמו של האברך שמוציא חידו"ת, או הבחור שאין ריחיים על צווארו בכלל, יותר מהאברך שמשקיע את בין הסדרים שלו לעבוד בעימוד כדי שיוכל לפרנס את ביתו? או את נשות האברכים שעובדות קשה בעימוד כדי שיוכלו להביא לחם לפי הטף והבעל יוכל להמשיך ללמוד?
יש הכרח להביא לחם וחלב לפי הטף! להוציא ספרים? ממש לא.
למה לעשות גמ"ח על חשבון הנ"ל? אם זה תחביב, מצוין, אפי' שיהיה חינם. אבל לבוא ולשבור את השוק, כדי שלא יבואו למי שמפרנס את ביתו?

חושבני שזה גמ"ח של חסידים שוטים.
לא הבנת שהגמ"ח הוא למעמד? הרי זו פרנסתו.
היה מישהו שפירסם על גמ"ח בהפיכת PDF לטקסט, ושלחתי לו קובץ, והוא ביקש 2 ש"ח לעמוד... גמ"ח אחר עשה לי את זה מיד ללא בקשת שום תמורה, ברמה הרבה יותר גבוהה...
 
לא הבנת שהגמ"ח הוא למעמד? הרי זו פרנסתו.
היה מישהו שפירסם על גמ"ח בהפיכת PDF לטקסט, ושלחתי לו קובץ, והוא ביקש 2 ש"ח לעמוד... גמ"ח אחר עשה לי את זה מיד ללא בקשת שום תמורה, ברמה הרבה יותר גבוהה...
קיים כזה דבר? אפשר לשלוח להם קובץ PDF של דפי ספרים מצולמים והוא הופך את זה לטקסט ?!
 
אתה רק עושה השתדלות בגלל מה שכותב רבינו בחיי שאם אדם יישב בטל יכול לבוא לידי עבירות, עיין שם.
ב"מסילת ישרים" (פרק כ"א) כתוב: אמנם מה שיוכל לשמור את האדם ולהצילו מן המפסידים האלה הוא הבטחון, והוא שישליך יהבו על ה' לגמרי, כאשר ידע כי ודאי אי אפשר שיחסר לאדם מה שנקצב לו, וכמו שאז"ל במאמריהם (ביצה טז, א): כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה וגו', וכן אמרו (יומא לח, ב): אין אדם נוגע במוכן לחבירו אפילו כמלא נימא, וכבר היה אדם יכול להיות יושב ובטל והגזירה היתה מתקיימת, אם לא שקדם הקנס לכל בני אדם, (בראשית ג, יט): בזעת אפך תאכל לחם, אשר על כן חייב אדם להשתדל איזה השתדלות לצורך פרנסתו, שכן גזר המלך העליון, והרי זה כמס שפורע כל המין האנושי אשר אין להמלט ממנו.
על כן אמרו (ילקוט שמעוני דברים, רמז תתח): יכול אפילו יושב ובטל תלמוד לומר: בכל משלח ידך אשר תעשה, אך לא שההשתדלות הוא המועיל, אלא שהשתדלות מוכרח, וכיון שהשתדל הרי יצא ידי חובתו, וכבר יש מקום לברכת שמים שתשרה עליו ואינו צריך לבלות ימיו בחריצות והשתדלות, הוא מה שכתב דוד המלך ע"ה (תהלים עה, ז): כי לא ממוצא וממערב ולא וגו', כי אלהים שופט וגו' ושלמה המלך ע"ה אמר (משלי כג, ד): "אל תיגע להעשיר מבינתך חדל". אלא הדרך האמיתי הוא דרכם של החסידים הראשונים, עושים תורתן עיקר ומלאכתן תפלה, וזה וזה נתקיים בידם, כי כיון שעשה אדם קצת מלאכה משם והלאה אין לו אלא לבטוח בקונו ולא להצטער על שום דבר עולמי, אז תשאר דעתו פנויה ולבו מוכן לחסידות האמיתי ולעבודה התמימה.
 
במה סמוק דמו של האברך שמוציא חידו"ת, או הבחור שאין ריחיים על צווארו בכלל, יותר מהאברך שמשקיע את בין הסדרים שלו לעבוד בעימוד כדי שיוכל לפרנס את ביתו? או את נשות האברכים שעובדות קשה בעימוד כדי שיוכלו להביא לחם לפי הטף והבעל יוכל להמשיך ללמוד?
יש הכרח להביא לחם וחלב לפי הטף! להוציא ספרים? ממש לא.
למה לעשות גמ"ח על חשבון הנ"ל? אם זה תחביב, מצוין, אפי' שיהיה חינם. אבל לבוא ולשבור את השוק, כדי שלא יבואו למי שמפרנס את ביתו?

חושבני שזה גמ"ח של חסידים שוטים.
א. ככה זה תחרות . העולם פתוח וזה דרכו של מסחר.
ב ה'גמח' הנל אינו מתחרה עם מעמדים מקצועיים מבחינת רמה ואיכות ושירות.
ג. זה שני מוצרים שונים שפונים לקהל יעד שונה, זה כמו שתאמר שחסד נטו גוזלים את הפרנסה של בגיר...
ד. יש הרבה אברכים שלא מוציאים הרבה חידו''ת בגלל המחיר של העימוד, ואילו המעמדים המקצועיים לא היו מתפרנסים ממנו ממילא.
ה. יתכן ויש 10% של כאלה שלא מבינים בעימוד שיעשו אצל מעמד פשוט כי זה זול, אבל זה לא כצעקתה ואפשר דאדרבה אם הרבה יתרגלו להוציא קונטרסים יגדל גם נתח השוק של המקצועיים.
 
חזור
חלק עליון