• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

עימוד ברבע ממחיר השוק ! מבצע שבירת מחירים !

שלמה כהן

Active member
הההההההלו!

אני עובר פה בפורום וממש -------, באמת, אין לי מילה להגדיר את זה, כל אלו שלוקחים את המחירים של חצי שקל שתי שקל שתיים וחצי שקל לעמוד, מה קרה לכם? מי התיר לכם? יש מחירי שער מקובלים בשוק, יש מחירונים מקובלים בשוק. יש מעמדים זולים יותר ויש מעמדים יקרים יותר, אבל מחירים כאלו? זה ממש שבירת השוק. אולי אתם מסוגלים לעמוד (עכשיו) בכאלה מחירים אבל מה עם כללל המעמדים? (ואני לא מדבר על אלו שברמות גבוהות באמיתי, הלקוחות שלהם לא יסתכלו עליכם לרגע ויסכימו לשלם להם גם 8 ו 9 ו 10 ויותר לעמוד, אני מדבר על מאות ואלפי מעמדים כמוני ברמה רגילה וסטנדרטית) מי התיר לכם לגזול את פת לחמם של המעמדים וילדיהם? למה אתם מכריחים את כולם לרדת למחיר שאי אפשר בשום פנים לפרנס ממנו בית?

תוכנות עימוד עולות אלפי שקלים לבסיס
כל שדרוג בהם מקפיץ את המחיר למעלה
קורס עימוד אמיתי עולה אלפי אלפי שקלים
מחשב טוב לעימוד ועיצוב עולה אלפי שקלים
את כל זה שילמנו ואנחנו משלמים בשביל להתפרנס מהמקצוע, והנה בא אחד (או כמה) ובמקום לשחק במגרש של הגדולים, להעלות רמה ולשפר ביצועים ולמשוך לקוחות, הוא מנסה לגרור את העולם כולו לברכת פעוטות, למה? מי התיר לו לעשות ככה? מה עשו לו רע שאר המעמדים? האם התייעץ עם רב לפני?


"במסכת בבא מציעא [3] מבואר כי לדעת רבי יהודה "לא יפחות את השער, וחכמים אומרים זכור לטוב... מאי טעמא דרבנן, משום דקא מרווח לתרעא" [מוריד את שער השוק]. לפנינו מחלוקת, האם מותר להוזיל את המחירים המקובלים בשוק, כדי למשוך קונים רבים, מה שמכונה "שבירת שער השוק". לדעת רבי יהודה זהו חוסר הגינות, ואילו לדעת חכמים זכאי הוא "שובר השוק" לשבח וברכה - "זכור לטוב", משום שהוא מועיל ללקוחות ומוריד את שער השוק. להלכה פסקו הרמב"ם [5] הל' מכירה יח, ד) והשו"ע [7] חו"מ רכח, יח) כדעת חכמים.
אך ערוך השולחן [7] סי' רכח) מחלק. "שבירת השוק" מותרת דווקא במצב שגם שאר הסוחרים מסוגלים לעמוד בתחרות, ולהוזיל גם את המחיר, אך אם מדובר על "שבירת שוק" שאינה מקובלת, שתגרום הפסד לשאר הסוחרים "מקלקל דרכי המסחר", אסור. והוסיף ערוך השלחן [7] סימן רלא) "ועתה במדינתנו יש לצעוק להיפך על החנונים המזלזלים [מוזילים מאד] במקחים בכל מיני סחורות וע"י זה רבה הקלקול מהמסחר והעניות. והרי חז"ל התירו להרוויח שתות אף באוכל נפש, וכ"ש בשארי מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר". לפי הנ"ל אין ספק שתחרות שנועדה ל"שבור" את השוק הרי היא אסורה בתכלית, ואי אפשר לקרוא למוכר כזה "זכור לטוב"." [עולמות]
--
ומעבר לנקודה ההלכתית והמוסרית כלפי שאר המעמדים, מה אתכם אתם? אתם לא צריכים להרוויח? אתם לא מאכילים ילדים? למה לא להעלות רמה ולשפר את הביצועים שלכם וככה יבואו אליכם הלקוחות הטובים? למה לדשדש במשבצת של השקלים והראש הקטן? למה? אתם לא שילמתם על התוכנות? אתם לא שילמתם על הקורסים? אתם אין לכם ידע אמיתי וניסיון ורמה? אתם לא אמורים להרוויח כמו בן אדם? למה להתנהג כמו גנבים בלילה שמתביישים בשלל שלקחו? עימוד זה מקצוע שמעבר לעלויות שלו, הוא מצריך ידע ומיומנות וגישה וסבלנות וזמן וניסיון ועוד, יש לכם את כל זה? מגיע לכם להרוויח כמו שצריך! בלי להתבייש! יש מחירי שוק וצריך לדרוש אותם.
--
[ולקהל הלקוחות: כן, אני מבין את הלהיטות הזו אחרי עימוד בחצי וברבע מחיר כאילו זה מחניודה שתי דקות לפני שבת וזורקים את כל הרקובים, אבל עדיין צריך לזכור את מי שעומד מנגד אותו ואת ילדיו ולא לנצל את זה שהוא מוכר את עצמו וזמנו בגלל שכרגע הוא במצוקה כלכלית וצריך כל שקל ולכן עושה מעשים בלתי מקובלים. ומעבר לזה, חלק גדול מאותם 'מעמדים' זולים במיוחד, הם לא ממש מעמדים. נקודה. ובדידי הווה עובדא כאשר הגשתי הצעת מחיר של 6 ש"ח לעמוד שתי טקסטים, שנחשב לזול אבל עדיין בתוך השוק, וחזר האיש אחרי יומיים וכעס שאני גנב וכו והוא קיבל מחיר הרבה יותר טוב.. שתקתי. אחר כך הראו לי את הספר והבנתי.. לצערי ולצער אותו מחבר ולצער כל מי שירצה ללמוד בספר. עימוד זה גם חכמה ולא רק מלאכה, זה מליון נקודות קטנות שמשפיעות על הספר שלכם, וחייב משהו מקצועי, ומקצועי אמיתי בד"כ מכבד את עצמו ואת מקצועו ולא לוקח מחירים כאלה]
--

בהצלחה לכולנו
 
אל לך להלין על פרנסתם של המעמדים, ברוך ה' בכמה ספרים הם מכסים את כל העליוות, וככל בעלי המקצוע, יש עלויות למקצוע וכאשר הם מפקיעים מחירים, הם גורמים לאנשים לברוח למעמדים הזולים.

אבל לעצם הרעיון של לקחת מעמד זול שמפרסם כאן בפורום, אכן הרמה לא מתקרבת למעמדים מקצועיים, והמחיר שהם לוקחים באמת שווה את המוצר.

ולמדפיסי הספרים, כדאי לקחת מעמד מקצועי, ויש בטווח מחירים נוחים של 4-6 ש"ח, זה ההוצאה הקטנה של הספר, ולא כדאי לחסוך בזה, כדי שהספר יהיה מעומד בצורה טובה, יהיה קל לקרוא. וגם.... עימוד טוב חוסך במספר העמודים, כך שפעמים רבות מחזירים את העלות מיידית. וזה מלבד המשיכה לקנות ספר שמעומד בצורה נורמלית.
 
אני לא מלין על פרנסת המעמדים, עוד לא שמעתי על מעמד שמת ברעב..
אבל להזיק? למעמד ברמה ממוצעת (לא כמו הדוגמאות שהיה פה ולא משהו ברמת על מיוחדת) זהה מזיק חד משמעית

*הפקעת מחירים זה להקפיץ את המחיר בבום ושאין ללקוח ברירה אחרת, כאן יש בשוק טווח מחירים קבוע וידוע למתעסקים בתחום
 
מי שמעמד ספר בשביל למכור ולהרוויח - צריך לדעת שהוא לא יכול לסמוך על המעמדים הזולים כי הוא יפסיד יותר ממה שהוא יחסוך. מה שחינם שווה חינם. אבל לכל אלו שרוצים להוציא ספר כדי לבטא את עצמם ולחלק בחינם או במחיר עלות - זו האופציה היחידה שלהם. והמעמדים הזולים כנראה לא מוציאים על תוכנה/קורס/מחשב יקר ולכן יכולים להרשות לעצמם מחיר כזה, והתוצאה בהתאם.

הכעס מובן, אבל לא מוצדק ולא נכון מבחינה מקצועית, אם מעמדים בשקל וחצי הם המתחרים שלך...
 
לא אני העניין ולא באתי לשווק את עצמי או משהו כזה
לא חסר מעמדים טובים בכל מקום ובכל פינה
ראיתם ספר שאהבתם את הסגנון? מאחרי עמוד השער יש קרדיט ומספר
רק מאז ומעולם הרגיז אותי הרעיון של אלו ששוברים מחירים ועכשיו ראיתי פה כמה פרסומים כאלה אז כתבתי את מה שאני חושב

ולא, מעמדים בשקל הם לא המתחרים שלי, אבל כשהם מציגים את עצמם ככאלה, וכשלקוח פוטנציאלי רואה את הפרסומות שלהם, זה מייצב אוטומטית את המעמדים הנורמלים כאילו הם מפקיעי שערים [בן אדם שנמצא באהלה של תורה ובא להוציא ספר הוא פחות מתמצא בתוכנות וקודים ושוק וכו וכו, הוא רואה שזה לוקח שקל וחצי וזה מתחיל ב ארבע וחצי ועושה חשבון עלויות פשוט]
 
לא אני העניין ולא באתי לשווק את עצמי או משהו כזה
לא חסר מעמדים טובים בכל מקום ובכל פינה
ראיתם ספר שאהבתם את הסגנון? מאחרי עמוד השער יש קרדיט ומספר
רק מאז ומעולם הרגיז אותי הרעיון של אלו ששוברים מחירים ועכשיו ראיתי פה כמה פרסומים כאלה אז כתבתי את מה שאני חושב

ולא, מעמדים בשקל הם לא המתחרים שלי, אבל כשהם מציגים את עצמם ככאלה, וכשלקוח פוטנציאלי רואה את הפרסומות שלהם, זה מייצב אוטומטית את המעמדים הנורמלים כאילו הם מפקיעי שערים [בן אדם שנמצא באהלה של תורה ובא להוציא ספר הוא פחות מתמצא בתוכנות וקודים ושוק וכו וכו, הוא רואה שזה לוקח שקל וחצי וזה מתחיל ב ארבע וחצי ועושה חשבון עלויות פשוט]
מחירי עימוד סטנדרטיים נעים באזור ה4-5 ש"ח.
מתחת לזה זה זול ומבורך, מעל לזה זה פקעת שערים.
כבודו מוזמן למחות במפקיעי השערים, ולא בשוברי המחירים.
 
הההההההלו!

אני עובר פה בפורום וממש -------, באמת, אין לי מילה להגדיר את זה, כל אלו שלוקחים את המחירים של חצי שקל שתי שקל שתיים וחצי שקל לעמוד, מה קרה לכם? מי התיר לכם? יש מחירי שער מקובלים בשוק, יש מחירונים מקובלים בשוק. יש מעמדים זולים יותר ויש מעמדים יקרים יותר, אבל מחירים כאלו? זה ממש שבירת השוק. אולי אתם מסוגלים לעמוד (עכשיו) בכאלה מחירים אבל מה עם כללל המעמדים? (ואני לא מדבר על אלו שברמות גבוהות באמיתי, הלקוחות שלהם לא יסתכלו עליכם לרגע ויסכימו לשלם להם גם 8 ו 9 ו 10 ויותר לעמוד, אני מדבר על מאות ואלפי מעמדים כמוני ברמה רגילה וסטנדרטית) מי התיר לכם לגזול את פת לחמם של המעמדים וילדיהם? למה אתם מכריחים את כולם לרדת למחיר שאי אפשר בשום פנים לפרנס ממנו בית?

תוכנות עימוד עולות אלפי שקלים לבסיס
כל שדרוג בהם מקפיץ את המחיר למעלה
קורס עימוד אמיתי עולה אלפי אלפי שקלים
מחשב טוב לעימוד ועיצוב עולה אלפי שקלים
את כל זה שילמנו ואנחנו משלמים בשביל להתפרנס מהמקצוע, והנה בא אחד (או כמה) ובמקום לשחק במגרש של הגדולים, להעלות רמה ולשפר ביצועים ולמשוך לקוחות, הוא מנסה לגרור את העולם כולו לברכת פעוטות, למה? מי התיר לו לעשות ככה? מה עשו לו רע שאר המעמדים? האם התייעץ עם רב לפני?


"במסכת בבא מציעא [3] מבואר כי לדעת רבי יהודה "לא יפחות את השער, וחכמים אומרים זכור לטוב... מאי טעמא דרבנן, משום דקא מרווח לתרעא" [מוריד את שער השוק]. לפנינו מחלוקת, האם מותר להוזיל את המחירים המקובלים בשוק, כדי למשוך קונים רבים, מה שמכונה "שבירת שער השוק". לדעת רבי יהודה זהו חוסר הגינות, ואילו לדעת חכמים זכאי הוא "שובר השוק" לשבח וברכה - "זכור לטוב", משום שהוא מועיל ללקוחות ומוריד את שער השוק. להלכה פסקו הרמב"ם [5] הל' מכירה יח, ד) והשו"ע [7] חו"מ רכח, יח) כדעת חכמים.
אך ערוך השולחן [7] סי' רכח) מחלק. "שבירת השוק" מותרת דווקא במצב שגם שאר הסוחרים מסוגלים לעמוד בתחרות, ולהוזיל גם את המחיר, אך אם מדובר על "שבירת שוק" שאינה מקובלת, שתגרום הפסד לשאר הסוחרים "מקלקל דרכי המסחר", אסור. והוסיף ערוך השלחן [7] סימן רלא) "ועתה במדינתנו יש לצעוק להיפך על החנונים המזלזלים [מוזילים מאד] במקחים בכל מיני סחורות וע"י זה רבה הקלקול מהמסחר והעניות. והרי חז"ל התירו להרוויח שתות אף באוכל נפש, וכ"ש בשארי מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר". לפי הנ"ל אין ספק שתחרות שנועדה ל"שבור" את השוק הרי היא אסורה בתכלית, ואי אפשר לקרוא למוכר כזה "זכור לטוב"." [עולמות]
--
ומעבר לנקודה ההלכתית והמוסרית כלפי שאר המעמדים, מה אתכם אתם? אתם לא צריכים להרוויח? אתם לא מאכילים ילדים? למה לא להעלות רמה ולשפר את הביצועים שלכם וככה יבואו אליכם הלקוחות הטובים? למה לדשדש במשבצת של השקלים והראש הקטן? למה? אתם לא שילמתם על התוכנות? אתם לא שילמתם על הקורסים? אתם אין לכם ידע אמיתי וניסיון ורמה? אתם לא אמורים להרוויח כמו בן אדם? למה להתנהג כמו גנבים בלילה שמתביישים בשלל שלקחו? עימוד זה מקצוע שמעבר לעלויות שלו, הוא מצריך ידע ומיומנות וגישה וסבלנות וזמן וניסיון ועוד, יש לכם את כל זה? מגיע לכם להרוויח כמו שצריך! בלי להתבייש! יש מחירי שוק וצריך לדרוש אותם.
--
[ולקהל הלקוחות: כן, אני מבין את הלהיטות הזו אחרי עימוד בחצי וברבע מחיר כאילו זה מחניודה שתי דקות לפני שבת וזורקים את כל הרקובים, אבל עדיין צריך לזכור את מי שעומד מנגד אותו ואת ילדיו ולא לנצל את זה שהוא מוכר את עצמו וזמנו בגלל שכרגע הוא במצוקה כלכלית וצריך כל שקל ולכן עושה מעשים בלתי מקובלים. ומעבר לזה, חלק גדול מאותם 'מעמדים' זולים במיוחד, הם לא ממש מעמדים. נקודה. ובדידי הווה עובדא כאשר הגשתי הצעת מחיר של 6 ש"ח לעמוד שתי טקסטים, שנחשב לזול אבל עדיין בתוך השוק, וחזר האיש אחרי יומיים וכעס שאני גנב וכו והוא קיבל מחיר הרבה יותר טוב.. שתקתי. אחר כך הראו לי את הספר והבנתי.. לצערי ולצער אותו מחבר ולצער כל מי שירצה ללמוד בספר. עימוד זה גם חכמה ולא רק מלאכה, זה מליון נקודות קטנות שמשפיעות על הספר שלכם, וחייב משהו מקצועי, ומקצועי אמיתי בד"כ מכבד את עצמו ואת מקצועו ולא לוקח מחירים כאלה]
--

בהצלחה לכולנו
יש לכבודו כתיבה יפה בסגנון צפתי, והייתי שמח שתראה את עצמך כאן לעתים יותר קרובות...
לגבי העימוד אני ראיתי שאם משלמים בזול מפסידים בגדול, אתה מתלהב שחסכת כמה אלפי שקלים ואח"כ אף אחד לא מסתכל על הספר וחבל
 
אני לא מלין על פרנסת המעמדים, עוד לא שמעתי על מעמד שמת ברעב..
אבל להזיק? למעמד ברמה ממוצעת (לא כמו הדוגמאות שהיה פה ולא משהו ברמת על מיוחדת) זהה מזיק חד משמעית

*הפקעת מחירים זה להקפיץ את המחיר בבום ושאין ללקוח ברירה אחרת, כאן יש בשוק טווח מחירים קבוע וידוע למתעסקים בתחום
כמו שכתבתי, אל תדאג למעמדים המקצועיים, מי שבאמת מקצועי, יש לו מספיק עבודה.
 
מחירי עימוד סטנדרטיים נעים באזור ה4-5 ש"ח.
מתחת לזה זה זול ומבורך, מעל לזה זה פקעת שערים.
כבודו מוזמן למחות במפקיעי השערים, ולא בשוברי המחירים.
כבודו מוזמן לפנות לערוך השולחן שציטטתי לעיל
הוא זצ"ל כתב ש"יש לצעוק על החנוונים המוזילים סחורותיהם ביותר, וכ"ש בשאר מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר"
אם הרב יסכים עמך אני אכתוב טור גם על הפקעת שערים, תבדוק ותעדכן..
(תשאל את הרב גם לגבי ה "זול ומבורך"..)

ועכשיו ברצינות. זו גם בעיה קשה, אין חולק, פשוט אני נתקלתי בשוברי המחיר ולכן כתבתי על זה
 
בכל תחום יש מתחילים או מתלמדים שעושים מחירים בריצפה בשביל לצבור נסיון או שיכירו אותם ואין מה להלין על זה בדרך כלל אלו הזולים הם פחות מקצועיים (אם כי לא מחייב). ואין מה להתלונן על כך הרי יש כאלה שבשביל לא לשלם גם יעשו בעצמם הגם שיצא פחות טוב. מה לעשות שלהוציא ספר זה יקר מאוד והרבה מתלוננים שמוציאים בהפסד אז מחפשים לחסוך איפה שאפשר.
 
חזור
חלק עליון