נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
אצל החסידים [כמו מקהלת מלכות] אין בזה בזיוןומה בענין הופעה עם להקה?
עיינת בהנ"לאצל החסידים [כמו מקהלת מלכות] אין בזה בזיון
השאלה היתה על אברך תלמיד חכם שלומד 3 סדרים
ובין סדר ב' לסדר ג' קופץ לחתונה, מנגן, וחוזר לתלמודו.
כן ר' חיים תזכה למצוות עזרת לי מאודעיינת בהנ"ל
יפה אמרת!אני לא מבין,
כל המקורות שהובאו כאן הוא לגבי מצות שמחת חתן וכלה, האם מותר לחכם לבזות עצמו עבור כך.
אבל, פותח האשכול עוסק בעניין אם עושה כן עבור תוספת הכנסה,
כלומר, הוא מבחינתו היה יושב ללמוד אבל הוא צריך לפרנס את עולליו, היעלה על הדעת שיש כאן צד איסור?!
הגמרא אומרת, פשוט נבילה בשוק ואל תצטרך לבריות, והגמרא לא חילה אי איירי בת"ח או לא, אם כן אטו לנגן בחתונות זה בזוי יותר מאשר לפשוט נבילה
בשוק?!
אתמהה!
האם כוונת הגמ' כפשוטה וגם ע"ח כבוד התורה?הגמרא אומרת, פשוט נבילה בשוק ואל תצטרך לבריות, והגמרא לא חילקה אי איירי בת"ח או לא, אם כן אטו לנגן בחתונות זה בזוי יותר מאשר לפשוט נבילה
בשוק?!
אתמהה!
הגמרא חילקה?האם כוונת הגמ' כפשוטה וגם ע"ח כבוד התורה?
ודאי שזה בזיון התורה, וכדמוכח מרבי יוחנן הסנדלר, ומהרמ"ם שהיה רופא, ומהאוה"ח שעסק בצורפות. ומהח"ח שהיה לו מכולת. ועוד.אשמח לשמוע דעת הת"ח דפה,
אברך תלמיד חכם שיודע לנגן בכינור, ולצורך תוספת הכנסה מנגן בחתונות, כל יום, [את הניגון שמלווים את הזוג לחופה,]
האם יש בזה משום בזיון התורה?
מה?ודאי שזה בזיון התורה, וכדמוכח מרבי יוחנן הסנדלר, ומהרמ"ם שהיה רופא, ומהאוה"ח שעסק בצורפות. ומהח"ח שהיה לו מכולת. ועוד.
ציניות בלע"ז.
גאוה?אני יודע בעצמי שאני יכול לעשות מזה כסף טוב, אבל באמת לא מרגיש בנוח לשבת ולנגן לציבור![]()
שיבוש?גאוה?