• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אולי הגיע הזמן להפסיק ביזדים את השיר העממי "יחי אדוננו" וכו' לא מתאים ולא מכובד!

מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!
 
גם אני מצטרף ובטוחני שכולנו
סוף סוף מעלים את זה לדיון, מזמן זה הפריע לי...
בפרט שמי ששם לב בזמן האחרון בשלב הזה בקושי הציבור שר (מובן מאד למה - לפי הציבור האיכותי שם ב"ה...) ויש אחד או שניים מעוזרי\תלמידי הרב הקבועים מקדימה שמגביהים קול ומנסים לסחוף את כולם לשיר הזה (ללא הצלחה...) שזה דבר שבפני עצמו מבייש!
צריך ללמוד מהאשכנזים איך לשיר כשנכנסים גדולי ישראל...
אין עניין להיצמד לאיזה מסורת עממית שבטח כמה בעלי בתים בשנות ה80 המציאו ביזדים, ולהמשיך אותה רק כדי שיהיה "אותו דבר כמו שעשו למרן"
זו טענה ילדותית, צריך שיהיה כבוד אמיתי לתורה ולא אינטרסים זרים...
[סתם תדמיינו מה עובר בראש של לדוגמא ר' דוד כהן או כל גדול אחר שבא ללווין ושומע את זה... וד"ל... ולא שצריך להיות אכפת לנו אלא זה רק פרמטר להמחיש את הזילות בזה...]
מקווה שיפסיקו את החרפה הזאת למען כבוד התורה!
 
דוקא אני לא מצטרף...
לענ"ד ישנם הרבה שצריכים להרגיש שהרב שייך גם לעמך ולא רק לת"ח.
ובפרט שזה משמר את ההרגשה הנוסטלגית. שאל"כ מדוע בכלל צריך שיעור ביזדים? למה לא מבית מדרש יותר 'עכשוי'?
אלא, שישנו הרצון להרגיש שאנחנו עדיין מרגישים כמו אצל האבא זצ"ל...
 
זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
אם באמת זה אכפת למישהו, שהמישהו הזה אמור להיות רק מרן בעצמו, אפשר לתקן את זה בצורה פשוטה, מביאים זמר עם אורגן שאיך שהרב יכנס ישיר את השיר "שגם האשנכזים שרים" שבוע שבועיים שלוש והופס אתם בפנים.
בהצלחה. לשיטתכם.
 
זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
אם באמת זה אכפת למישהו, שהמישהו הזה אמור להיות רק מרן בעצמו, אפשר לתקן את זה בצורה פשוטה, מביאים זמר עם אורגן שאיך שהרב יכנס ישיר את השיר "שגם האשנכזים שרים" שבוע שבועיים שלוש והופס אתם בפנים.
בהצלחה. לשיטתכם.
אז מה דעתך ר' יצחק?
 
שנם הרבה שצריכים להרגיש שהרב שייך גם לעמך ולא רק לת"ח.
ובפרט שזה משמר את ההרגשה הנוסטלגית.
אפשר להיות 'צבעוניים' , אבל במידה, ובגבול טעם הטוב.
כולם צודקים, האוטנטיות חיבת להשתמר השאלה היא רק באיזה מידה, וכיום זה כבר נהיה מאולץ אז רק מעט פחות זה בסדר גמור
 
זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
אם באמת זה אכפת למישהו, שהמישהו הזה אמור להיות רק מרן בעצמו, אפשר לתקן את זה בצורה פשוטה, מביאים זמר עם אורגן שאיך שהרב יכנס ישיר את השיר "שגם האשנכזים שרים" שבוע שבועיים שלוש והופס אתם בפנים.
בהצלחה. לשיטתכם.
למה לברוח לשוליים של הדיון?
תתייחס לגופן של דברים
וחוץ מזה אני לא מסכים איתך שרק למרן זה אמור להפריע:
א- גם אם יפריע לו אני לא רואה את מרן מתערב בשירים ששרים לו... אולי רק חושב בליבו...
ב- ייתכן שלמרן זה לא מפריע אבל אם רואים הציבור פגיעה בכבודו זו חובתנו!
ג- לענ"ד בהכירי את מרן שליט"א שנים רבות בטוחני שזה צורם לו אבל הוא 'נותן' לציבור... וזה אני טוען שהציבור לא רוצה את זה
 
זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
ולא שצריך להיות אכפת לנו אלא זה רק פרמטר להמחיש את הזילות בזה...]
וחוץ מזה לדעתי אין נחיתות גדולה מלחשוב שללמוד דברים טובים שיש באחרים זה נחיתות...ודוק!
איזהו חכם הלומד מכל אדם...
אתה יודע יותר טוב ממני (בטח גם בישיבה שלך) כמה דברים ומאפיינים ותרבות הציבור שלנו למד מהאשכנזים ואפילו מרן שליט"א אומר את זה הרבה שיש דברים ללמוד מהם, ובלי קשר אני חושב שלאשכנזים יש הרבה יותר מה ללמוד מאיתנו... אבל זה לא סותר!
 
לי אישית אין דיעה בענין הזה כל עוד שלא שרים לכבודי, ובנתיים זה לא קורה, וגם לא יקרה בעזרת ה'...
ובפרט שלצערי כבר למעלה מ20 שנה שלא זכיתי להיות ביזדים מאלה שמשוררים לכבוד מרן, כך שאין בזה לגביי שום נפק"מ
ולדון על דברים תיאורטים זה לא התחום שלי. יש לי הרבה דברים יותר חשובים ומציאותיים לעשות.
 
לי ג"כ לא מפריע ולא צורם, אלא דוקא זורם.
תמיד זה היה האות פתיחה להגעת מרן זיע"א, וזו הנוסטלגיה.
אולי לצעירים שלא זוכרים זאת כ"כ ממרן זיע"א זה צורם, כי לראש ישיבה שלהם לא שרים זאת בכניסה לשיעור כללי.

עכ"פ אני לא בטוח שהדיון כאן יותר מכובד....

אולי הגיע הזמן להפסיק את הדיון הזה, לא מתאים ולא מכובד!​


זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
אם באמת זה אכפת למישהו, שהמישהו הזה אמור להיות רק מרן בעצמו, אפשר לתקן את זה בצורה פשוטה, מביאים זמר עם אורגן שאיך שהרב יכנס ישיר את השיר "שגם האשנכזים שרים" שבוע שבועיים שלוש והופס אתם בפנים.
בהצלחה. לשיטתכם.
יש לי אורגניסט טוב לזה.

אבל אם זה יקרה יתחילו הדיונים על סגנון השירים, מוזיקה חסידית, כי הציבור כבר יותר ישיביש... או מוזיקה מזרחית, כי ב"ה כבר איננו צריכים לפזול לכיוונם...
וזה רק ההתחלה...
 
מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!
למה אתה צריך להתבייש בזה ששרים למרן שליט"א?
למה צריך לפחד לשיר שיר כזה? מה אתה מפחד שזה לא ישיבשער?
 
חזור
חלק עליון