• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אולי הגיע הזמן להפסיק ביזדים את השיר העממי "יחי אדוננו" וכו' לא מתאים ולא מכובד!

מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!
אומרים "בריא אולם יהי רצון" לא 'הריעו לו'... אולי מי שאומר עכשיו הוא אומר "הריעו לו" טועה בגדול... ואגב אני שמעתי כמה פעמים בעצמי שהייתי בשיעור של מרן זיע"א כמה פעמים שמרן לא התחיל השיעור עד שענה "אמן" על הברכה שיהיה בריא, ופעם שמעתי שאמר "תודה רבה תהיה ברוך"... לכן מה הבעיה לברך את מרן שליט"א ג"כ שיזכה לבריאות, אתה יודע מה זה "אמן" שאומרים הציבור על ברכה שיהיה בריא אולם????
וגם מה אתה רוצה מ"יחי אדוננו" זה משפט שאמרה בת שבע לדוד המלך ע"ה: "ותקד בת־שבע אפים ארץ ותשתחו למלך ותאמר יחי אדני המלך דוד לעלם"...
מה הבעיה בזה, מה הטיפשות בזה, לא מבין אותך בכלל, לא קשור לעמך או לא...
ואגב לענין ברכת שחלק, זה כבודו של מרן שליט"א שכולם מברכים, וזה כבוד ממש!!!
 
אומרים "בריא אולם יהי רצון" לא 'הריעו לו'... אולי מי שאומר עכשיו הוא אומר "הריעו לו" טועה בגדול... ואגב אני שמעתי כמה פעמים בעצמי שהייתי בשיעור של מרן זיע"א כמה פעמים שמרן לא התחיל השיעור עד שענה "אמן" על הברכה שיהיה בריא, ופעם שמעתי שאמר "תודה רבה תהיה ברוך"... לכן מה הבעיה לברך את מרן שליט"א ג"כ שיזכה לבריאות, אתה יודע מה זה "אמן" שאומרים הציבור על ברכה שיהיה בריא אולם????
וגם מה אתה רוצה מ"יחי אדוננו" זה משפט שאמרה בת שבע לדוד המלך ע"ה: "ותקד בת־שבע אפים ארץ ותשתחו למלך ותאמר יחי אדני המלך דוד לעלם"...
מה הבעיה בזה, מה הטיפשות בזה, לא מבין אותך בכלל, לא קשור לעמך או לא...
ואגב לענין ברכת שחלק, זה כבודו של מרן שליט"א שכולם מברכים, וזה כבוד ממש!!!
אתה לא מבין שתקופת הנביאים לא היו מספיק ישיבשרים?!
היום איכשר דרא ויותר ישיבשרים מכל הדורות, מזמן בריאת העולם,...
 
אתה לא מבין שתקופת הנביאים לא היו מספיק ישיבשרים?!
היום איכשר דרא ויותר ישיבשרים מכל הדורות, מזמן בריאת העולם,...
ואם המשיח הק' שיבוא לא יהיה ישיבשער' כמו שאתה רוצה לא תקבל אותו??? אייי ישיבשער שכמותך!!!
דוקא מרן צמח בגלל שהחליט לא ללכת להצעה להיות ר"מ בפונוביז' אם לא לא היה לנו מרן... ולא היה אתר מורשת מרן. היה אולי שיעורי הגר"ע יוסף על יבמות... החכמה לצאת מהקופסא!!!
 
אתה לא מבין שתקופת הנביאים לא היו מספיק ישיבשרים?!
היום איכשר דרא ויותר ישיבשרים מכל הדורות, מזמן בריאת העולם,...
ואם המשיח הק' שיבוא לא יהיה ישיבשער' כמו שאתה רוצה לא תקבל אותו??? אייי ישיבשער שכמותך!!!
דוקא מרן צמח בגלל שהחליט לא ללכת להצעה להיות ר"מ בפונוביז' אם לא לא היה לנו מרן... ולא היה אתר מורשת מרן. היה אולי שיעורי הגר"ע יוסף על יבמות... החכמה לצאת מהקופסא!!!
אני לא חושב שזה הדיון כי לדעתי זה קצת קטנוני להמשך לשפה כזאת.........................
והדיון אמור להיות האם זה מכבד או לא
ואני לא חושב שיש משהוא אחד שהיו מציע לו היום לבחור את השירים היה שיר ככה ואת השירים האלו כי פשוט היום זה לא מתקבל ופחות מכובד
ולכן צודק מי שכתב שהיגיע הזמן לשנות את הדבר הזה
 
מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!

לענ"ד א', השיר הזה אינו רק לבעלי בתים, ואני לא רואה בו שום בעיה להמשיך בו כיום.
ב' בענין מי שצועק בקול את ברכת שחלק, אינני מבין מה אתה רוצה מהם, הלא זה ענין מפורש בהלכה של ברוב עם הדרת מלך, והוא מזכה בכך הרבה מאוד אנשים לענות אמן. וזה קידוש ה' גדול. וחוץ מזה אי"ז מפריע לרב המקדים, זה סה"כ חצי דקה שבין כה וכה יש רעש ושירה.
כך נלענ"ד.

ויתרה מזו, אשאל על כת"ר במ"ש שזה 'צורם' לי באוזן..,, מה כ"כ צורם בשירה יהודית, ואפי' אם לשיטתך זה של בעלי בתים, וכי מה, הרי ודאי שאסור להרגיש שאנו מעליהם! ואולי זה הגיע מתרבות המשתכנזים לעשות חיץ בין בני התורה לבעלי הבתים. כמובן שיש הבדל בין בני תורה לבעלי בתים, אבל לומר עלים שזה צורם, זה כבר נראה לי תרבות משתכנזים. תבדוק עם עצמך בדיוק מהיכן מגיע רגשות אלו של הצרימה באוזנים.

ומה שהכי חשוב לי, שלא ישמע ולא יובן שאני ח"ו בא 'לתקוף' את כותב השורות לעיל. אלא רק אני מביע את דעתי.
בברכת ואהבת לרעך כמוך.
 
אני לא חושב שזה הדיון כי לדעתי זה קצת קטנוני להמשך לשפה כזאת.........................
והדיון אמור להיות האם זה מכבד או לא
ואני לא חושב שיש משהוא אחד שהיו מציע לו היום לבחור את השירים היה שיר ככה ואת השירים האלו כי פשוט היום זה לא מתקבל ופחות מכובד
ולכן צודק מי שכתב שהיגיע הזמן לשנות את הדבר הזה
צדיק. מכבד או לא? את זה תחליט לשומעי השיעור של היזדים, מבחינת שכונת הבוכרים זה הכבוד שלהם, וזה התרבות שלהם לצעוק 'יחי אדונינו', אתה רוצה להפוך אותם לישיביש בכח זה לא יעזור... הם מזרחיים!!!
אולי שמרן יבוא ל'באר התלמוד' ישירו לו רק 'כי אורך ימים', כאן אתה רוצה לשנות תרבות של הספרדים זה לא יעזור... וגם אין לחוש לזה משום 'משיחיות' כי זה נעשה מתוך הערצה בלבד... אף אחד לא עשה את מרן משיח אל תדאג...
ואגב קודם כל שאותם ישיביש' יכבדו את מרן כדבעי, אני לפעמים שומע שאומרים את שמו הפרטי בלי תואר רב או מרן וכדו' זה הביזיון הכי גדול...
בברכה רבה ובתקווה להבנה.
 
לענ"ד א', השיר הזה אינו רק לבעלי בתים, ואני לא רואה בו שום בעיה להמשיך בו כיום.
ב' בענין מי שצועק בקול את ברכת שחלק, אינני מבין מה אתה רוצה מהם, הלא זה ענין מפורש בהלכה של ברוב עם הדרת מלך, והוא מזכה בכך הרבה מאוד אנשים לענות אמן. וזה קידוש ה' גדול. וחוץ מזה אי"ז מפריע לרב המקדים, זה סה"כ חצי דקה שבין כה וכה יש רעש ושירה.
כך נלענ"ד.

ויתרה מזו, אשאל על כת"ר במ"ש שזה 'צורם' לי באוזן..,, מה כ"כ צורם בשירה יהודית, ואפי' אם לשיטתך זה של בעלי בתים, וכי מה, הרי ודאי שאסור להרגיש שאנו מעליהם! ואולי זה הגיע מתרבות המשתכנזים לעשות חיץ בין בני התורה לבעלי הבתים. כמובן שיש הבדל בין בני תורה לבעלי בתים, אבל לומר עלים שזה צורם, זה כבר נראה לי תרבות משתכנזים. תבדוק עם עצמך בדיוק מהיכן מגיע רגשות אלו של הצרימה באוזנים.

ומה שהכי חשוב לי, שלא ישמע ולא יובן שאני ח"ו בא 'לתקוף' את כותב השורות לעיל. אלא רק אני מביע את דעתי.
בברכת ואהבת לרעך כמוך.
תעיין בכל התכתבות הקודמת ותבין שזה לא ענין הצרימה זה ענין של כבוד התורה ונכון שזה לא מכבד זה צורם
 
נערך לאחרונה:
צדיק. מכבד או לא? את זה תחליט לשומעי השיעור של היזדים, מבחינת שכונת הבוכרים זה הכבוד שלהם, וזה התרבות שלהם לצעוק 'יחי אדונינו', אתה רוצה להפוך אותם לישיביש בכח זה לא יעזור... הם מזרחיים!!!
אולי שמרן יבוא ל'באר התלמוד' ישירו לו רק 'כי אורך ימים', כאן אתה רוצה לשנות תרבות של הספרדים זה לא יעזור... וגם אין לחוש לזה משום 'משיחיות' כי זה נעשה מתוך הערצה בלבד... אף אחד לא עשה את מרן משיח אל תדאג...
ואגב קודם כל שאותם ישיביש' יכבדו את מרן כדבעי, אני לפעמים שומע שאומרים את שמו הפרטי בלי תואר רב או מרן וכדו' זה הביזיון הכי גדול...
בברכה רבה ובתקווה להבנה.
אם הייתה בשיעור של מרן שליט"א ביזדים אז תראה שזה לא שכונת הבוכרים בשיעור אלא מכל השכונות בסביבה ורובם כיום זה בני תורה רציניים שלהם זה ממש לא מכבד ורובם של משתתפי השיעור לא רוצם בכך וראיה לכך שהם לא שרים את זה,
ומה זה משנה אם מבחנתם זה הכבוד שלהם - כבוד זה ענין של העולם ומתעדכן לפי המן העדין והדור ואם כיום זה לא מכבד אז יש פה בעיה בכבוד התורה ועל זה כל הדיון פה.
ונכון אתה צודק צריך למחות לגנות בכל גינות את אותם ישיבשרים שמבזים או לא מכבדים את מרן שליט"א אבל זה ממש לא נכון שככה עושים הישבשרים בכל אופן אצלנו בישיבה מכבדים מאוד מאוד את מרן וכבר כמה פעמים שהוא היגיע אלינו וכבדו את מרן בכבוד מלכים ממש
 
כמה חבל שפספסנו...
@יעקב יעקב אתה לא צודק בכלל! וגם @בארניק לא הבנתי על מה הלייק....
בעז"ה הולך לצאת מאור ישראל על נשים נזיקין ויהיה את חידושיו של מרן גם על יבמות וגיטין וקידושין. ובזמנו גם בקובץ בית יוסף פורסם שיעור כללי שמסר מרן זיע"א, על סוגיה במסכת יבמות (היה כתוב באדיבות הרב משה יוסף. כך אני זוכר. אולי הרב @מורשת מרן או הרב @בנימין לוריא יוכלו לאתר ולהעלות את הצילום של זה ברשות כמובן של הרב @מורשת מרן )... או שתסתכל במפתחות יביע אומר על סדר הש"ס תראה כמה יש על יבמות. מה השטויות האלה שהפסדנו?! מרן מאור העולם השאיר לנו סולת בלולה ונקייה. ואמר בעצמו שעוסק בהלכה, שידעו האנשים מה לעשות. אם היה יושב לכתוב פלפולים ולומד'ס במערכות ועניינים של שב שמעתתא וכדומה (ואף עליו כתב הערות, ראה יביע אומר חלק יא) לא היה לנו פסקי הלכה, ושוב היינו נמצאים בדור תקוע כמו הדור הקודם של אנשים שהיו מוכרים אבטיחים. רק שמרן היה אכפת לו מהם, ובסוף יש מהם נכדים שמכהנים כיום פאר בעולם הרבנות והדיינות. מהם אני יכול למנות את ידידנו הרב ראובן זכאים הי"ו, תלמיד ותיק למרן שליט"א, שסביו היה מהיושבים ראשונה במלכות אצל מרן זיע"א. וגם הרב דוד שלום נקי, הם קרובי משפחה. והם מאותו שורש... מרן שראה את ספריו של הרב נקי התרגש, כי סביו למד אצל מרן. וגם יש ר"י גדול, שאבא שלו היה מוכר ירקות, אל תשכחו...
 
@יעקב יעקב אתה לא צודק בכלל! וגם @בארניק לא הבנתי על מה הלייק....
בעז"ה הולך לצאת מאור ישראל על נשים נזיקין ויהיה את חידושיו של מרן גם על יבמות וגיטין וקידושין. ובזמנו גם בקובץ בית יוסף פורסם שיעור כללי שמסר מרן זיע"א, על סוגיה במסכת יבמות (היה כתוב באדיבות הרב משה יוסף. כך אני זוכר. אולי הרב @מורשת מרן או הרב @בנימין לוריא יוכלו לאתר ולהעלות את הצילום של זה ברשות כמובן של הרב @מורשת מרן )... או שתסתכל במפתחות יביע אומר על סדר הש"ס תראה כמה יש על יבמות. מה השטויות האלה שהפסדנו?! מרן מאור העולם השאיר לנו סולת בלולה ונקייה. ואמר בעצמו שעוסק בהלכה, שידעו האנשים מה לעשות. אם היה יושב לכתוב פלפולים ולומד'ס במערכות ועניינים של שב שמעתתא וכדומה (ואף עליו כתב הערות, ראה יביע אומר חלק יא) לא היה לנו פסקי הלכה, ושוב היינו נמצאים בדור תקוע כמו הדור הקודם של אנשים שהיו מוכרים אבטיחים. רק שמרן היה אכפת לו מהם, ובסוף יש מהם נכדים שמכהנים כיום פאר בעולם הרבנות והדיינות. מהם אני יכול למנות את ידידנו הרב ראובן זכאים הי"ו, תלמיד ותיק למרן שליט"א, שסביו היה מהיושבים ראשונה במלכות אצל מרן זיע"א. וגם הרב דוד שלום נקי, הם קרובי משפחה. והם מאותו שורש... מרן שראה את ספריו של הרב נקי התרגש, כי סביו למד אצל מרן. וגם יש ר"י גדול, שאבא שלו היה מוכר ירקות, אל תשכחו...
הסר כעס מליבך ידידנו היקר... זה לא בריא וגם לא מוצדק.

אף אחד לא אמר שהיה עדיף להתעסק רק ביבמות ולא בהלכה. אלא שחבל שאין לנו גם את זה וגם את זה כל אחד בתכלית השלמות. תאר לעצמך שהרב היה יכול לשבת ולהכין שיעורים בעומק העיון ללא שום טרדות והפרעות... כמה זה היה גדול. ברור שהוא כתב ומסר שיעורים גם בנושאים ישיבתיים אבל זה גם ברור שהדברים האחרים באו על חשבון זה...
 
מה אכפת לך שיהודי מפרגן ליהודי?
לא הבנתי אותי. תחזור ותקרא את מה שכתבתי. יש למרן גם על זה.... לא הפסדנו ולא כלום! אדרבה, אני אומר לשבח! זכינו במאור העולם שלא הניח פינה וזווית! עדיין לא יצא לאור, אבל שיצא כולנו נשמח בעזה"י. חלק קטן מזה אתה יכול לראות שלקחו מחידושיו על קידושין וזה דרוש שלם, לגבי כיבוד הורים. נדפס ביביע אומר חלק יא. לגבי הגמרא עם אומרת השקני מים... זה משם. יכול כת"ר לראות צילום מזה באביר הרועים חלק שני פרק כתוב חזון.
 
ואם המשיח הק' שיבוא לא יהיה ישיבשער' כמו שאתה רוצה לא תקבל אותו??? אייי ישיבשער שכמותך!!!
דוקא מרן צמח בגלל שהחליט לא ללכת להצעה להיות ר"מ בפונוביז' אם לא לא היה לנו מרן... ולא היה אתר מורשת מרן. היה אולי שיעורי הגר"ע יוסף על יבמות... החכמה לצאת מהקופסא!!!
אם לא הובן, אז אכתוב, דבריי נכתבו בציניות.
 
@יעקב יעקב אתה לא צודק בכלל! וגם @בארניק לא הבנתי על מה הלייק....
בעז"ה הולך לצאת מאור ישראל על נשים נזיקין ויהיה את חידושיו של מרן גם על יבמות וגיטין וקידושין. ובזמנו גם בקובץ בית יוסף פורסם שיעור כללי שמסר מרן זיע"א, על סוגיה במסכת יבמות (היה כתוב באדיבות הרב משה יוסף. כך אני זוכר. אולי הרב @מורשת מרן או הרב @בנימין לוריא יוכלו לאתר ולהעלות את הצילום של זה ברשות כמובן של הרב @מורשת מרן )... או שתסתכל במפתחות יביע אומר על סדר הש"ס תראה כמה יש על יבמות. מה השטויות האלה שהפסדנו?! מרן מאור העולם השאיר לנו סולת בלולה ונקייה. ואמר בעצמו שעוסק בהלכה, שידעו האנשים מה לעשות. אם היה יושב לכתוב פלפולים ולומד'ס במערכות ועניינים של שב שמעתתא וכדומה (ואף עליו כתב הערות, ראה יביע אומר חלק יא) לא היה לנו פסקי הלכה, ושוב היינו נמצאים בדור תקוע כמו הדור הקודם של אנשים שהיו מוכרים אבטיחים. רק שמרן היה אכפת לו מהם, ובסוף יש מהם נכדים שמכהנים כיום פאר בעולם הרבנות והדיינות. מהם אני יכול למנות את ידידנו הרב ראובן זכאים הי"ו, תלמיד ותיק למרן שליט"א, שסביו היה מהיושבים ראשונה במלכות אצל מרן זיע"א. וגם הרב דוד שלום נקי, הם קרובי משפחה. והם מאותו שורש... מרן שראה את ספריו של הרב נקי התרגש, כי סביו למד אצל מרן. וגם יש ר"י גדול, שאבא שלו היה מוכר ירקות, אל תשכחו...
כוונתי שתתאר לך שכבר חוץ ממה שיש ביביע אומר ואת מה שהולך לצאת כבר היה יוצא ממן בזמן מרן כמה כייף היה לנו בלמוד הסוגיות וזה כמובן חוץ ממה שמרן עשה ועסק בהלכה שזה מתנה נדירה בשבילנו וההפסד לעולם התורה שאין את תורת מרן על הסוגיות הנלמדות בצורה מסודרת

אגב אחרי שני פוסטים כתבתי בתגובה
צודק מאה אחוז
אבל ב"ה יש את היביע אמור שגם בו יש הרבה עמקות ובקיאות בכל הנשים ונזקין שנלמדים בישיבות
אני מקווה מאוד שהסברתי את עצמי טוב
 
מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!
זה ששוב פעם הכנסת את האשכנאזים כדוגמא זה לא בסדר, לא בכל דבר צריך לפזול לכיוונם ולהגיד האשכנאזים עושים כך או לא כך. אבל לא נתווכח על זה.
אם באמת זה אכפת למישהו, שהמישהו הזה אמור להיות רק מרן בעצמו, אפשר לתקן את זה בצורה פשוטה, מביאים זמר עם אורגן שאיך שהרב יכנס ישיר את השיר "שגם האשנכזים שרים" שבוע שבועיים שלוש והופס אתם בפנים.
בהצלחה. לשיטתכם.
לי ג"כ לא מפריע ולא צורם, אלא דוקא זורם.
תמיד זה היה האות פתיחה להגעת מרן זיע"א, וזו הנוסטלגיה.
אולי לצעירים שלא זוכרים זאת כ"כ ממרן זיע"א זה צורם, כי לראש ישיבה שלהם לא שרים זאת בכניסה לשיעור כללי.

עכ"פ אני לא בטוח שהדיון כאן יותר מכובד....

אולי הגיע הזמן להפסיק את הדיון הזה, לא מתאים ולא מכובד!​



יש לי אורגניסט טוב לזה.

אבל אם זה יקרה יתחילו הדיונים על סגנון השירים, מוזיקה חסידית, כי הציבור כבר יותר ישיביש... או מוזיקה מזרחית, כי ב"ה כבר איננו צריכים לפזול לכיוונם...
וזה רק ההתחלה...
למה אתה צריך להתבייש בזה ששרים למרן שליט"א?
למה צריך לפחד לשיר שיר כזה? מה אתה מפחד שזה לא ישיבשער?
בלת"ק

ופוק חזי מה שרים להגר"מ מאזוז בכניסתו לבית המדרש שלו.. ספרדים שרים שירי ספרדים ואשכנזים שירי אשכנזים..

אם כבר מאד צורם לי שבשעה שגדולי ישראל הספרדים וראשי הישיבות שלנו נכנסים לכנסים ואירועים שונים ושם משוררים לפניהם כל מיני זמרים ידועי שם בציבור בני הישיבות בנוסח האשכנזים..
כאילו מה לא טוב לשיר יחיד אל דגול לחכם שלום ע"ה כשנכנס וכן לכולם??
זה נראה כזה משחק, ראו גם אנחנו מתקדמים איננו חשוכים כמו שאתם חושבים אותנו..

ואני מבין טוב מאוד שזה מה שמכירים היום הנוער שלנו בני הישיבת הי"ו ושיערב להם.. אך לא נראה לי שצריך לעשות מזה סיפור.. אפי' החסידים מתענגים על השירים הללו כשמרן נכנס.
 
בלת"ק

ופוק חזי מה שרים להגר"מ מאזוז בכניסתו לבית המדרש שלו.. ספרדים שרים שירי ספרדים ואשכנזים שירי אשכנזים..

אם כבר מאד צורם לי שבשעה שגדולי ישראל הספרדים וראשי הישיבות שלנו נכנסים לכנסים ואירועים שונים ושם משוררים לפניהם כל מיני זמרים ידועי שם בציבור בני הישיבות בנוסח האשכנזים..
כאילו מה לא טוב לשיר יחיד אל דגול לחכם שלום ע"ה כשנכנס וכן לכולם??
זה נראה כזה משחק, ראו גם אנחנו מתקדמים איננו חשוכים כמו שאתם חושבים אותנו..

ואני מבין טוב מאוד שזה מה שמכירים היום הנוער שלנו בני הישיבת הי"ו ושיערב להם.. אך לא נראה לי שצריך לעשות מזה סיפור.. אפי' החסידים מתענגים על השירים הללו כשמרן נכנס.
אני ממש לא חושב שאם כיום היה מתחיל השיעור של מרן שליט"א אז היו שרים לו את השירים האלו כי פשוט זה לא מקובל ולכן זה לא מכבד
ונכון אם יחיד אל תדגול היה מקובל על הציבור אז זה היה מכבד וככה היו שרים
אבל הדיון העקרי זה על יחי אדוננו וכו שזה וודאי לא מקובל בציבור זה ודאי דבר שמזלזל בכבוד התורה
ואין מה לעשות כמו שבמאכלים נכנסו גם מאכלים אשכנזים לספרדים גם ככה בשירים וכיום בישיבות זה השירים שהבחורים מחוברים
אגב בני הישיבות מכירים מאוד פיוטים בקשות ומקאמים נכון לא כולם אבל רובם
 
חזור
חלק עליון