• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

איך אתה נוהג לומר הודו לה' וכו' יאמר נא וכו' כי לעולם חסדו

איך אתה נוהג לומר הודו לה' וכו', יאמר נא וכו', כי לעולם חסדו?

  • א. תוך כדי אמירת ההלל, במרוצה ללא המתנה לשליח הציבור.

    קולות: 4 36.4%
  • ב. שליח הציבור אומר: הודו לה' כי טוב, אני עונה: כי לעולם חסדו.

    קולות: 2 18.2%
  • ג. שליח הציבור אומר: הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו, ואני עונה אחריו: 'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'

    קולות: 3 27.3%
  • ד. הש"צ אומר יאמר נא ישראל וכו' ואני עונה אחריו: 'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו' (כמנהג האשכנזים).

    קולות: 2 18.2%

  • סה"כ בוחרים
    11
מתוך: חודש בציון להגרב"צ מוצפי שליט"א
במקומות שהתפללתי זכור לי שהחזן אומר "יאמר נא ישראל" בקול וכולם אומרים בשקט, ואח"כ כולם אומרים בקול "כי לעולם חסדו", ואז זה נשמע כאילו החזן אומר "יאמר נא ישראל" והקהל עונה "כי לעולם חסדו", אבל כמובן שכולם אומרים את כל הפסוק.
 

א. תוך כדי אמירת ההלל, במרוצה ללא המתנה לשליח הציבור.

למה יש רק אפשרות "במרוצה".
במתינות, ובמנגינה נעימה, ואפילו אחרי שהחזן אמר.
 

א. תוך כדי אמירת ההלל, במרוצה ללא המתנה לשליח הציבור.

למה יש רק אפשרות "במרוצה".
במתינות, ובמנגינה נעימה, ואפילו אחרי שהחזן אמר.
אין הכוונה במהירות, אלא "במרוצה" היינו לאפוקי מלהמתין לחזן אם יש צורך בכך.
 
חזור
חלק עליון