D dvidcohen Well-known member 19 יולי (7) 2024 #1 הבנתי שהספרדים קוראים את הד' בקמץ גדול, כיון שיש תחתיו מעמיד. זה אומר שהשווא בל' הוא נע? כמו"כ אני מבין שהקמץ בי' הוא ג"כ קמץ גדול. תודה
הבנתי שהספרדים קוראים את הד' בקמץ גדול, כיון שיש תחתיו מעמיד. זה אומר שהשווא בל' הוא נע? כמו"כ אני מבין שהקמץ בי' הוא ג"כ קמץ גדול. תודה
מ מרפסן איגרי Well-known member 19 יולי (7) 2024 #2 קריאת תיבת "מדליו" בפרשת בלק - ישיבת כסא רחמים זה שיבוש מה שאמר לכם! יש לקרוא מדליו www.ykr.org.il
D dvidcohen Well-known member 19 יולי (7) 2024 #3 מרפסן איגרי אמר: קריאת תיבת "מדליו" בפרשת בלק - ישיבת כסא רחמים זה שיבוש מה שאמר לכם! יש לקרוא מדליו www.ykr.org.il לחץ כדי להרחיב... תחזור שוב על השאלה שלי, ושוב על התשובה שם, ותראה שאינו עונה שם על שאלתי.
מרפסן איגרי אמר: קריאת תיבת "מדליו" בפרשת בלק - ישיבת כסא רחמים זה שיבוש מה שאמר לכם! יש לקרוא מדליו www.ykr.org.il לחץ כדי להרחיב... תחזור שוב על השאלה שלי, ושוב על התשובה שם, ותראה שאינו עונה שם על שאלתי.
D dvidcohen Well-known member 19 יולי (7) 2024 #4 שמעתי כעת את הקריאה כאן https://tht.co.il/פרשת-בלק/ [אגב - קריאה ממש יפה!] והוא קורא מדליו - ל' בשווא נע, וד' וי' קמץ גדול.
שמעתי כעת את הקריאה כאן https://tht.co.il/פרשת-בלק/ [אגב - קריאה ממש יפה!] והוא קורא מדליו - ל' בשווא נע, וד' וי' קמץ גדול.
ח חי העולם Member 19 יולי (7) 2024 #5 כל אלו דלהלן בדגש (האות הקמוצה שלפני השו"א) (ויש גם אחרים ברפה) ואיך קוראים אותם ? וַיֵּצֵ֤א אִֽישׁ־הַבֵּנַ֙יִם֙ מִמַּחֲנ֣וֹת פְּלִשְׁתִּ֔ים גָּלְיָ֥ת שְׁמ֖וֹ כִּ֣י אִם־יִהְיֶ֞ה כָּנְיָ֤הוּ בֶן־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה חוֹתָ֖ם עַל־יַ֣ד יְמִינִ֑י יִשְׂא֖וּ נְהָר֣וֹת דָּכְיָֽם: וְדָנִיֵּ֣אל דְּנָ֔ה הַצְלַ֖ח בְּמַלְכ֣וּת דָּרְיָ֑וֶשׁ וְאַרְבַּ֤ע חֵיוָן֙ רַבְרְבָ֔ן סָלְקָ֖ן מִן־יַמָּ֑א שָׁנְיָ֖ן דָּ֥א מִן־דָּֽא:
כל אלו דלהלן בדגש (האות הקמוצה שלפני השו"א) (ויש גם אחרים ברפה) ואיך קוראים אותם ? וַיֵּצֵ֤א אִֽישׁ־הַבֵּנַ֙יִם֙ מִמַּחֲנ֣וֹת פְּלִשְׁתִּ֔ים גָּלְיָ֥ת שְׁמ֖וֹ כִּ֣י אִם־יִהְיֶ֞ה כָּנְיָ֤הוּ בֶן־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה חוֹתָ֖ם עַל־יַ֣ד יְמִינִ֑י יִשְׂא֖וּ נְהָר֣וֹת דָּכְיָֽם: וְדָנִיֵּ֣אל דְּנָ֔ה הַצְלַ֖ח בְּמַלְכ֣וּת דָּרְיָ֑וֶשׁ וְאַרְבַּ֤ע חֵיוָן֙ רַבְרְבָ֔ן סָלְקָ֖ן מִן־יַמָּ֑א שָׁנְיָ֖ן דָּ֥א מִן־דָּֽא:
D dvidcohen Well-known member 19 יולי (7) 2024 #6 חי העולם אמר: כל אלו דלהלן בדגש (האות הקמוצה שלפני השו"א) (ויש גם אחרים ברפה) ואיך קוראים אותם ? וַיֵּצֵ֤א אִֽישׁ־הַבֵּנַ֙יִם֙ מִמַּחֲנ֣וֹת פְּלִשְׁתִּ֔ים גָּלְיָ֥ת שְׁמ֖וֹ כִּ֣י אִם־יִהְיֶ֞ה כָּנְיָ֤הוּ בֶן־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה חוֹתָ֖ם עַל־יַ֣ד יְמִינִ֑י יִשְׂא֖וּ נְהָר֣וֹת דָּכְיָֽם: וְדָנִיֵּ֣אל דְּנָ֔ה הַצְלַ֖ח בְּמַלְכ֣וּת דָּרְיָ֑וֶשׁ וְאַרְבַּ֤ע חֵיוָן֙ רַבְרְבָ֔ן סָלְקָ֖ן מִן־יַמָּ֑א שָׁנְיָ֖ן דָּ֥א מִן־דָּֽא: לחץ כדי להרחיב... יש כאן אתר מעולה בו אפשר לדעת האם הקמץ הוא גדול או קטן, לדוגמא המילה כניהו חיפוש בתנ"ך 'מנוע החיפוש בתנ״ך מבית דיקטה מאפשר חיפוש מילים בתנ״ך, חיפוש ביטויים בתנ״ך, חיפוש פסוקים בתנ״ך, חיפוש שמות בתנ״ך ועוד' search.dicta.org.il
חי העולם אמר: כל אלו דלהלן בדגש (האות הקמוצה שלפני השו"א) (ויש גם אחרים ברפה) ואיך קוראים אותם ? וַיֵּצֵ֤א אִֽישׁ־הַבֵּנַ֙יִם֙ מִמַּחֲנ֣וֹת פְּלִשְׁתִּ֔ים גָּלְיָ֥ת שְׁמ֖וֹ כִּ֣י אִם־יִהְיֶ֞ה כָּנְיָ֤הוּ בֶן־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה חוֹתָ֖ם עַל־יַ֣ד יְמִינִ֑י יִשְׂא֖וּ נְהָר֣וֹת דָּכְיָֽם: וְדָנִיֵּ֣אל דְּנָ֔ה הַצְלַ֖ח בְּמַלְכ֣וּת דָּרְיָ֑וֶשׁ וְאַרְבַּ֤ע חֵיוָן֙ רַבְרְבָ֔ן סָלְקָ֖ן מִן־יַמָּ֑א שָׁנְיָ֖ן דָּ֥א מִן־דָּֽא: לחץ כדי להרחיב... יש כאן אתר מעולה בו אפשר לדעת האם הקמץ הוא גדול או קטן, לדוגמא המילה כניהו חיפוש בתנ"ך 'מנוע החיפוש בתנ״ך מבית דיקטה מאפשר חיפוש מילים בתנ״ך, חיפוש ביטויים בתנ״ך, חיפוש פסוקים בתנ״ך, חיפוש שמות בתנ״ך ועוד' search.dicta.org.il
ח חי העולם Member 19 יולי (7) 2024 #7 dvidcohen אמר: יש כאן אתר מעולה בו אפשר לדעת האם הקמץ הוא גדול או קטן, לדוגמא המילה כניהו חיפוש בתנ"ך 'מנוע החיפוש בתנ״ך מבית דיקטה מאפשר חיפוש מילים בתנ״ך, חיפוש ביטויים בתנ״ך, חיפוש פסוקים בתנ״ך, חיפוש שמות בתנ״ך ועוד' search.dicta.org.il לחץ כדי להרחיב... מה יתן לך ומה יוסיף לך. השאלה מה מסורת הקריאה ולא מה חשב מתחכם פלוני אלמוני. האם בכל אלו הקמץ נקרא כחולם או כפתח והאם השו"א נע או נח (במקור שו"א לפני יו"ד נהגה כמו חירי"ק. (וכגון יזל מים מדליו הוא אותו משמעות כמו "ורעו דליותיו" ועוד ששם הוא כתוב בחיריק). והאם יש חילוק בקריאת השו"א בין מקום שהקמ"ץ שלפניו דגוש (כמו "דריוש") למקום שהוא רפה (כמו "לדריוש"). מי שיודע יגיד
dvidcohen אמר: יש כאן אתר מעולה בו אפשר לדעת האם הקמץ הוא גדול או קטן, לדוגמא המילה כניהו חיפוש בתנ"ך 'מנוע החיפוש בתנ״ך מבית דיקטה מאפשר חיפוש מילים בתנ״ך, חיפוש ביטויים בתנ״ך, חיפוש פסוקים בתנ״ך, חיפוש שמות בתנ״ך ועוד' search.dicta.org.il לחץ כדי להרחיב... מה יתן לך ומה יוסיף לך. השאלה מה מסורת הקריאה ולא מה חשב מתחכם פלוני אלמוני. האם בכל אלו הקמץ נקרא כחולם או כפתח והאם השו"א נע או נח (במקור שו"א לפני יו"ד נהגה כמו חירי"ק. (וכגון יזל מים מדליו הוא אותו משמעות כמו "ורעו דליותיו" ועוד ששם הוא כתוב בחיריק). והאם יש חילוק בקריאת השו"א בין מקום שהקמ"ץ שלפניו דגוש (כמו "דריוש") למקום שהוא רפה (כמו "לדריוש"). מי שיודע יגיד
יצחק משען Well-known member 21 יולי (7) 2024 #8 dvidcohen אמר: הבנתי שהספרדים קוראים את הד' בקמץ גדול, כיון שיש תחתיו מעמיד. זה אומר שהשווא בל' הוא נע? כמו"כ אני מבין שהקמץ בי' הוא ג"כ קמץ גדול. תודה לחץ כדי להרחיב... כך מנהגנו לא פתחתי שום קישור ממה שהובא
dvidcohen אמר: הבנתי שהספרדים קוראים את הד' בקמץ גדול, כיון שיש תחתיו מעמיד. זה אומר שהשווא בל' הוא נע? כמו"כ אני מבין שהקמץ בי' הוא ג"כ קמץ גדול. תודה לחץ כדי להרחיב... כך מנהגנו לא פתחתי שום קישור ממה שהובא