• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אינטרנט לא מוגן

עוז.ש

Member
האם מותר להשתמש במחשב עם אינטרנט לא מסונן לצורך נקודתי [לכתוב שאלה לרב בפורום הזה או לראות תשובות שנכתבו פה או לחפש תשובה להלכה מסויימת], או שהדבר אסור כל עוד אין סינון באינטרנט?

אם אסור, האם מותר להשתמש במחשב רק כדי לכתוב חידושי תורה בלי להכנס לאינטרנט או שאסור להשתמש במחשב בכלל מכיוון שסוף סוף יש גישה?
 
ב"ה
שלום וברכה,
איני מוצא שום אפשרות להתיר להשתמש במחשב פתוח לאינטרנט שאינו מסונן, ואפילו שאינו נכנס כלל לאינטרנט, רק כותב חידושי תורה, מאחר סוף סוף יש גישה.
וכ"ש שאיני מוצא היתר כלל להיכנס לאינטרנט שאינו מסונן חלילה וחס כלל וכלל, ואפילו לצורך נקודתי, ואפילו לכתוב שאלה הלכתית או לחפש תשובה הלכתית בפורום הזה, כל עוד אין סינון טוב באינטרנט.

בברכה רבה
 
ב"ה
שלום וברכה,
דברי ידידינו הרה"ג אושרי אזולאי שליט"א נכוחים למבין, לפי שיש ב' סוגי שאלות,

א. האם מותר כזה דבר, התשובה היא אין כזה היתר, שהוא תהום רבתי ואחריתו מי ישורנה וכבר העובדות רבות וידועות.

ב. האם אפשר להעלים עין לגבי מישהו מסויים שיש לו צורך מיוחד, או שהמניעה עבורו יכולה להוביל להשלכות שונות שאינן רצויות, מכל סיבה שלא תהיה,
ובזה התשובה שיש להתייעץ עם רב שמלווה אותו, עו שיעמוד על הנידון ועל נפש השואל מקרוב.

בברכה רבה
 
ידידי הגאון הרב ללוש
שלום וישע רב!
ברוך שזכיתי לכוין לדעתו. משום שיש בדורינו הרבה מורכבויות לא פשוטות ופעמים ויש חששות שראינו בעיננו לכן על כל אחד לשאול באופן פרטני את רבו כי יש שאלות שלא ניתן לענות עליהם בהודעה ללא חקירת שתי וערב בשואל ומצבו וכו' וכו'.

ובתמצות כתבתי: כל אחד יפנ לרבו שיתחקרו ויעמוד על כמה נקודות עד שיבדוק.

ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום
 
ובכלל, יש בדברים אלו דיני נפשות לכאן ולכאן ובדורינו כל רב שעונה על שאלות כמעין אלו חייב להבין המציאות והמורכבות וכו' וכו'. אני מייחל ליום שיקום גוף אמיתי שמכיר את כל הנידונים בזה וינתק עצמו מכמה מנותקים אשר אין להם שיח ושיג בענייני הכלל ומדברים מהשרוול, ויגיע למסקנה האמיתית מה דורינו צריך באמת ואיך מתגברים על קשיים עצומים ונוראים.

ואין כמוך הרב ללוש שיודע ומבין את המורכבות הרבה שיש בזה. ושאלה כמעין זו למעלה היא שאלה רבתית גדולה לעצם כל עניייני הטכנולגיה הקיימים היום. ובודאי שאין במתן תשובתי לגיטימציה לכלום, רק באתי לומר שעל כגון דא וכל כיוצ"ב נאמר, עשה לך רב שמכיר את הרקע וכו' והסתלק מן הספק.
 
ב"ה
חשוב לי לחדד לשואל מה כן ברור,

אם השאלה היא האם "אני" יכול להקל "שיהיה לי מחשב" כזה וכזה בשביל צרכים כאלו וכאלו, זו ודאי שאלה שהיא לגופו של ענין, ויש להיוועץ בחכם שיכיר לנבכי השואל והשאלה וההשלכות התלויים בה,

אבל אם יבא אדם אפילו שאני לא מכיר, וישאל, כבוד הרב, יש לשכן שלי/לאבא שלי/לתלמיד שלי מחשב עם אנטרנט לא מסונן, ואני יכול לבקש ממנו מידי פעם להיכנס לביתו, או לקחת את המחשב לביתי, או לשבת באיזו פינה, ע"מ לכתוב בו חידושי תורה שהתחדשו לי, והוא בודאי יסכים לי, האם מותר?
או אם ישאל יש לשכן שלי וכו', ואני יכול לבקש ממנו מידי פעם וכו', למשהו נקודתי כגון לחפש תשובה הלכתית או לכתוב שאלה בפורום, בזה התשובה תהיה חדה וברורה ואינה משתמעת לשני פנים, אל תקרב אל פתח ביתה! ולזה כאמור איני מוצא מקום היתר.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון