• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

אכילת מזונות מחוץ לסוכה

amit26

Well-known member
לעניין ברכת לישב בסוכה, מה הדין בלאכול 180 גרם מאכל מזונות שחצי ממנו מזונות וחצי מילוי(לצורך הדוגמא נניח קסטה,או למשל שניצל למי שס"ל שברכתו מזונות) צריך 162 גרם של המזונות עצמם, או שכל שברכתו הראשונה מזונות, נחשב לעניין זה?
 
נערך לאחרונה:
מה הדין בלאכול 180 גרם מאכל שחצי ממנו מזונות וחצי מילוי(לצורך הדוגמא נניח קסטה,או למשל שניצל למי שס"ל שברכתו מזונות) צריך 162 גרם של המזונות עצמם, או שכל שברכתו הראשונה מזונות, נחשב לעניין זה?
כוונתך ל60 גרם שחצי מזונות וחצי מילוי.
אם זה 180 גרם וחצי זה מזונות, והיינו 90 ג', וודאי שצריך סוכה, כיון שזה יותר מכביצה. (וראה כאן).
 
כוונתך ל60 גרם שחצי מזונות וחצי מילוי.
אם זה 180 גרם וחצי זה מזונות, והיינו 90 ג', וודאי שצריך סוכה, כיון שזה יותר מכביצה. (וראה כאן).
מחילה,השאלה שלי לא מנוסחת טוב,אתקן את הנוסח
התכוונתי לעניין לברך* על מעל 162 גרם מזונות , לישב בסוכה, ב 170 גרם מאכל כאשר חציו מזונות וחציו מילוי (או לחילופין,אם נפשוט את הספק שלא יברך מדין סב"ל,אז נדייק את השאלה יותר - האם מאכל שהוא 60 גרם מזונות וחציו מזונות וחציו מילוי,וברכתו מזונות,חייב בסוכה(ואולי זה תלוי במחלוקת לעניין ברכה אחרונה על מאכל כזה כאשר יש מעל כזית סה"כ,אבל לא רק הדגן שבו))
 
מאכל כמו בורקס שהמילוי אינו מצטרף לשיעור ברכה אחרונה, צריך לאכול ד' ביצים, ולדעת החזו"ע אף מג' ביצים מהמזונות בלבד בכדי לברך לישב בסוכה.
אז יוצא אם כן:
אכל 55 גרם בורקס במילוי גבינה- לא יברך על המחיה
אכל 55 גרם בורקס במילוי גבינה - חייב בסוכה(בלי ברכה)

זה מצד להחמיר בכל בצד? כי אם מסתכלים על זה באופן הפשוט זה תרתי דסתרי,או שהמילוי מצטרף ונחשב מאכל אחד או שלא מצטרף כלל
 
אז יוצא אם כן:
אכל 55 גרם בורקס במילוי גבינה- לא יברך על המחיה
אכל 55 גרם בורקס במילוי גבינה - חייב בסוכה(בלי ברכה)

זה מצד להחמיר בכל בצד? כי אם מסתכלים על זה באופן הפשוט זה תרתי דסתרי,או שהמילוי מצטרף ונחשב מאכל אחד או שלא מצטרף כלל
אם בורקס ששוקל 55 גרם מורכב מ40 גרם בצק ו-15 גרם מילוי, אז רואים אותו כ-40 גרם מזונות פשוט והמילוי אינו נחשב.
ואם כן הוא חייב בברכת על המחיה כיון שאכל יותר משיעור כזית, אבל אינו חייב בסוכה ואין תרתי דסתרי.
 
חזור
חלק עליון