• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אכסנאי שאינו יודע שמדליקים עליו בביתו אם מדליק בברכה

avraham2580

New member
שלום וברכה
אם אפשר בירור לגבי הדין הנ"ל ביחוה דעת ח"ז פסק שלא לברך בכה"ג ובחזו"ע ובילקוט יוסף פסקו לברך. ולכאורה סתירה אא"כ נאמר שהתשובה ביחוה דעת ישנה ומשנה אחרונה עיקר...ועוד בדין זה גופא שפסק לברך בחזו"ע עפ"י שלושה ספיקות ודיוק ממהרש"ל ..ולכאורה לא מחייבים בברכה אף בשתי ספיקות ויותר כידוע...אא"כ נאמר שהדיון פה הוא בברכה שאינה צריכה כמו שכתב בב"י וברכה שאינה צריכה יותר קל מברכה לבטלה וכ"כ בברכת יוסף ידיד שציין אליו הרב בסוף הביאורים.

אשמח לדעתכם
 
אכסנאי שאינו יודע *אם מדליקים עליו בביתו אם מדליק בברכה

שלום וברכה
אם אפשר בירור לגבי הדין הנ"ל ביחוה דעת ח"ז פסק שלא לברך בכה"ג ובחזו"ע ובילקוט יוסף פסקו לברך. ולכאורה סתירה אא"כ נאמר שהתשובה ביחוה דעת ישנה ומשנה אחרונה עיקר...ועוד בדין זה גופא שפסק לברך בחזו"ע עפ"י שלושה ספיקות ודיוק ממהרש"ל ..ולכאורה לא מחייבים בברכה אף בשתי ספיקות ויותר כידוע...אא"כ נאמר שהדיון פה הוא בברכה שאינה צריכה כמו שכתב בב"י וברכה שאינה צריכה יותר קל מברכה לבטלה וכ"כ בברכת יוסף ידיד שציין אליו הרב בסוף הביאורים.

אשמח לדעתכם
1764770418984.png

1764770460148.png
 
נאמר שהתשובה ביחוה דעת ישנה ומשנה אחרונה עיקר.
וודאי, וכמו שכתבו בקיצור חזו"ע.
ועוד בדין זה גופא שפסק לברך בחזו"ע עפ"י שלושה ספיקות ודיוק ממהרש"ל ..ולכאורה לא מחייבים בברכה אף בשתי ספיקות ויותר כידוע...אא"כ נאמר שהדיון פה הוא בברכה שאינה צריכה כמו שכתב בב"י וברכה שאינה צריכה יותר קל מברכה לבטלה וכ"כ בברכת יוסף ידיד שציין אליו הרב בסוף הביאורים.
לענ"ד יש עמדי תשובה ארוכה בנושא שלא אומרים ס"ס היכא שיש פוסקים שאומרים באותו נידון לא לברך.

אבל הכא ששום פוסק מהאחרונים לא דיבר בנושא זה, אפשר להורות לברך ע"פ ס"ס.
 
חזור
חלק עליון