avraham2580
New member
שלום וברכה
אם אפשר בירור לגבי הדין הנ"ל ביחוה דעת ח"ז פסק שלא לברך בכה"ג ובחזו"ע ובילקוט יוסף פסקו לברך. ולכאורה סתירה אא"כ נאמר שהתשובה ביחוה דעת ישנה ומשנה אחרונה עיקר...ועוד בדין זה גופא שפסק לברך בחזו"ע עפ"י שלושה ספיקות ודיוק ממהרש"ל ..ולכאורה לא מחייבים בברכה אף בשתי ספיקות ויותר כידוע...אא"כ נאמר שהדיון פה הוא בברכה שאינה צריכה כמו שכתב בב"י וברכה שאינה צריכה יותר קל מברכה לבטלה וכ"כ בברכת יוסף ידיד שציין אליו הרב בסוף הביאורים.
אשמח לדעתכם
אם אפשר בירור לגבי הדין הנ"ל ביחוה דעת ח"ז פסק שלא לברך בכה"ג ובחזו"ע ובילקוט יוסף פסקו לברך. ולכאורה סתירה אא"כ נאמר שהתשובה ביחוה דעת ישנה ומשנה אחרונה עיקר...ועוד בדין זה גופא שפסק לברך בחזו"ע עפ"י שלושה ספיקות ודיוק ממהרש"ל ..ולכאורה לא מחייבים בברכה אף בשתי ספיקות ויותר כידוע...אא"כ נאמר שהדיון פה הוא בברכה שאינה צריכה כמו שכתב בב"י וברכה שאינה צריכה יותר קל מברכה לבטלה וכ"כ בברכת יוסף ידיד שציין אליו הרב בסוף הביאורים.
אשמח לדעתכם


