• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אם יש הבדל

יוסף דהן

Well-known member
שלום וברכה
האם יש סתירה בין הכתוב במקור א למקור ב:
א. סיכום הלכות פסח כרך א
בחזון עובדיה (עמ' סב-סד) פסק שאם יודע שלא הסיח דעתו מנטילה ראשונה עד עכשיו, יטול בלא ברכה. ואם כשנטל ידיו בראשונה, שכח ובירך על נטילת ידים, טוב שלא ישמור ידיו נקיות, כדי שיוכל לחזור וליטלם לסעודה שנית עם ברכה. ואין ברכתו שבירך בתחילה, ברכה לבטלה.

ב. חזון לימים עמ' רצה
בליל הסדר כאשר נטל ידיו כדת לטיבולו במשקה, ומסופק אם נגע בדבר מטונף אם לאו ולא ברור לו ששימר ידיו היטב, כאשר בא ליטול ידיו לאכילת מצה, יטול בלא ברכה והרוצה ליטול עם ברכה יש לו ע''מ שיסמוך.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון