אם רבך דומה למלאך

אד יעלה

Active member
הפסוק בתרי עשר פ''ב פסוק ז' כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ד' צבאות הוא
ובגמרא בחגיגה טו: אם דומה הרב למלאך ד' צבאות יבקשו תורה מפיהו ואם לאו אל יבקשו מפיהו
וצ''ב בדור שלנו וכי אפשר לומר זאת
ובהכרח צ''ל שגם היום לפי ערך דורנו הטובים שבה נחשבים מלאך ד' צבאות
והנפק''מ שיש בזה בספרי דבר נורא בפרשת קרח וכשהוא מכנן אין מכנן אלא במלאכי השרת שנאמר כי שפתי כהן וכו' [ ומתי שיוצא התורה מפיו הרי הוא כמלאך] ובזמן שאינו מלמד תורה הרי הוא כחיה ובהמה שאיננה מכרת את קונה ויש חידוש גדול שכתוב פה שאותו אדם בשעה שמלמד תורה הרי הוא כמלאך ובשעה שלא מלמד הרי הוא כחיה וכו' ומבואר שע''י לימוד התורה התחזק אצלהם ענין האמונה שהרי הוא כמלאך וכשאין התורה יוצאת מפיו הרי הם כחיה ובהמה שאין מכרת את קונה.
 
הפסוק בתרי עשר פ''ב פסוק ז' כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ד' צבאות הוא
ובגמרא בחגיגה טו: אם דומה הרב למלאך ד' צבאות יבקשו תורה מפיהו ואם לאו אל יבקשו מפיהו
וצ''ב בדור שלנו וכי אפשר לומר זאת
ובהכרח צ''ל שגם היום לפי ערך דורנו הטובים שבה נחשבים מלאך ד' צבאות
והנפק''מ שיש בזה בספרי דבר נורא בפרשת קרח וכשהוא מכנן אין מכנן אלא במלאכי השרת שנאמר כי שפתי כהן וכו' [ ומתי שיוצא התורה מפיו הרי הוא כמלאך] ובזמן שאינו מלמד תורה הרי הוא כחיה ובהמה שאיננה מכרת את קונה ויש חידוש גדול שכתוב פה שאותו אדם בשעה שמלמד תורה הרי הוא כמלאך ובשעה שלא מלמד הרי הוא כחיה וכו' ומבואר שע''י לימוד התורה התחזק אצלהם ענין האמונה שהרי הוא כמלאך וכשאין התורה יוצאת מפיו הרי הם כחיה ובהמה שאין מכרת את קונה.
נורא נוראות.
ולכאורה מבואר שבשעה שאינו מלמד לאחרים אלא לומדה לעצמו הרי הוא כחיה ובהמה, וזהו חידוש פלא.
 
חזור
חלק עליון