• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אמירה חכמה

החלטתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט שלא להתמודד בבחירות הקרובות הייתה די צפויה, היה ברור שמתישהו לאורך הדרך בנט יפרוש. בהחלטה הערב הוא החליט לחסוך לעצמו את הסבל המסויט של ארבעה חודשים. בקואליציה ובאופוזיציה מיהרו הערב (רביעי) להגיב על פרישת בנט. הראשון להגיב היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' – שבעבר אמנם רץ יחד עם בנט אולם מאז הפכו השניים ליריבים פוליטיים מרים – "ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״בנט, רה״מ הראשון עם כיפה, הונה את מחנה הימין המסורתי והקים ממשלה הכי פוגענית לזהות היהודית ולמוחלשים. ‏מי שדיבר גבוהה על אחדות הוביל מסע פילוג קשה נגד מחצית העם וכינה אותו בכינויים. פרישתו מהחיים הפוליטיים בתום שנה – מסר מהדהד על ״ניסוי״ שנכשל. ‏בקרוב נחזיר את ישראל למסלול הנכון״.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שיבח את בנט: "בשנה האחרונה עבדתי צמוד מאוד לראש הממשלה בנט. בשני גלי קורונה, כל יום, כמה פעמים ביום. חילוקי דעות ופוליטיקה יש, אבל גיליתי אדם חרוץ וענייני שבאמת אכפת לו מהציבור. עמדותיו לא עמדותיי וזה ברור, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. ישראל הרוויחה שנה של ממשלה טובה, הרבה בזכותו. יישר כוח".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מיהר הערב להיפרד מבנט ובירך אותו: "הודיתי היום לראש הממשלה נפתלי בנט על שיתוף הפעולה ההדוק בינינו למען מדינת ישראל ובטחונה ועל שפעל כשטובת הציבור והמדינה לנגד עיניו. עבודתנו המשותפת הייתה באווירה טובה, חברות והערכה הדדית ואני מאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער הגיב גם הוא לפרישת בנט וכתב: "נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי. הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פרישתו של בנט מלמדת שהרמאות לא משתלמת. מי שהונה את הציבור, הפר את כל הבטחות הבחירות שלו, ישב עם עבאס מתומכי הטרור ונתן ליאיר לפיד להקים ממשלה, עוזב היום בבושת פנים את לשכת רה"מ ואת הפוליטיקה הישראלית ומעביר מסר חשוב לפוליטיקאים-יש דין ויש דיין".

ח"כ אופיר אקוניס כתב: "הלך. מי שלא היה צריך לבוא אף פעם. הודעת נפתלי בנט היא בדיוק מה שאמרנו כל השנה האחרונה. הודאה בכישלון של עצמו".

ח״כ מאי גולן מהליכוד הגיבה לפרישת בנט: "האיש שהונה, שיקר, רימה והצליח לשרוד במשך שנה רק בגלל תומכי טרור הולך הביתה. ‏כנראה שסוף סוף הוא הפנים שאחוזי התמיכה בו מסתכמים בבית אחד ברעננה. ממש לא נתגעגע. ברוך שפטרנו".
 
אנחנו כעת מתפללים למלכות משיח. מתפללים שלא תקום שום ממשלה אחרת. רק מלכותו של משיח.
שידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו.
באמת, אבא, דיי, מואסים בפוליטיקאים, רוצים שיתקדש שימך בכל העולם.
 
חזור
חלק עליון