• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אמן על המעביר

יוסף דהן

Well-known member
שלום ומועידם לשמחה
מדוע יש להמנע לענות אמן אחר המעביר חבלי שינה וכו' עפעפי והרי אף העונים על יעלה ויבא טרם סיום הברכה יש על מה לסמוך כמבו' בשות אבי בעזרי כמדו'
 
ב"ה
שלום וברכה,
ראשית מ"ש:
כמבו' בשות אבי בעזרי כמדו'
מקור הדברים בחזו"ע חנוכה בהלכות ר"ח, והוא מכבר בילקו"י הל' ר"ח,

ולעיקר השאלה נראה שאין בעיה הלכתית לענות אמן, רק יש חשש שאם יענו יתקבל כאילו זה2 ברכות ויבואו להפסיק בדיבור באמצע, וזה כבר ודאי איסור הלכתי, ולכן יש להימנע מלענות ע"מ שלא יבואו להחשיב את זה עם הזמן כשתי ברכות ויפסיקו בדיבור באמצע בשעת הצורך.

בברכה רבה,
ומועדים לשמחה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון