מרן רבינו זיע"א פוסק (חזו"ע יו"ט עמ' רמח) שמי שאמר לחבירו "אל תאמר היום וידוי כי היום לג לעומר", שיכול לחזור ולספור בברכה, משום שלא ספר שבועות, ועוד, שלא ספר המספר ממש אלא רק בראשי תיבות. ועוד, שאין כוונתו לספור, אלא רק לומר שביום זה לא אומרים תחנון.
ונשאלת השאלה, באופן שאותו אחד לא חזר וספר, האם בימים הבאים יכול להמשיך לספור בברכה?
מצד אחד מה שאמר "היום לג לעומר", לא נחשב ספירה לפי הטעמים שמרן זיע"א כותב. ומצד שני אפשר לומר ספק ספיקא, ספק שמא הספירה באופן כזה מועילה, ואף אם נגיד שלא, שמא כל יום מצווה בפני עצמה.
מה דעתך החכמים והרבנים דהכא?
ונשאלת השאלה, באופן שאותו אחד לא חזר וספר, האם בימים הבאים יכול להמשיך לספור בברכה?
מצד אחד מה שאמר "היום לג לעומר", לא נחשב ספירה לפי הטעמים שמרן זיע"א כותב. ומצד שני אפשר לומר ספק ספיקא, ספק שמא הספירה באופן כזה מועילה, ואף אם נגיד שלא, שמא כל יום מצווה בפני עצמה.
מה דעתך החכמים והרבנים דהכא?