לגבי הנפ"מ שיוצאות מהריטב"א לגבי ברכה על נטילת ידיים יש נפ"מ אם אדם קיבל שבת מוקדם והציעו לו עיסקה רצינית יכול לעשות התרת נדרים אצל חכם ואין כאן ברכה לבטלה כיון שיש את הריטב"א.
וליכאורה הרי כתוב במרן שאם ענה ברכו עם הציבור מתפלל ערבית שתים וליכאורה מדוע שיעשה התרה אצל חכם לפי"ז ומה החילוק ואם א"א אז איך יכול לעשות התרה על קבלת שבת.
אשמח לתשובה ויותר אם יש מקורות.
וליכאורה הרי כתוב במרן שאם ענה ברכו עם הציבור מתפלל ערבית שתים וליכאורה מדוע שיעשה התרה אצל חכם לפי"ז ומה החילוק ואם א"א אז איך יכול לעשות התרה על קבלת שבת.
אשמח לתשובה ויותר אם יש מקורות.