בסוכה דף ט' ע"א [המשנה הראשונה במשניות] שנינו שלדעת ב"ש סוכה ישנה פסולה, ולב"ה כשרה; וביארה המשנה שסוכה ישנה היא סוכה שנעשתה קודם שלושים יום לפני סוכות, וזה אם עשה בסתמא, אבל אם עשאה לשם חג "אפילו מתחילת השנה" כשרה. בפשטות הכוונה מאחרי סוכות של שנה שעברה, וביחס לסוכות זו תחילת השנה, וקצת צ"ב, ומיהו כן פירש המשנ"ב סי' תרל"ו בשעה"צ סק"ט את לשון השו"ע כעין המשנה (לגבי הדין שגם לב"ה צריך לחדש בו דבר מדרבנן). אך בערוגות הבושם ביאר כוונת המשנה מתחילת ניסן, וכתב שזה כר' יהושע שבניסן נברא העולם, (ר"ה י"א ע"א), וכעי"ז שמעתי לפרש שהכוונה היא לניסן שהוא ר"ה למלכי ישראל ולרגלים, וטענו שכן משמע, שאל"כ לא מצוי שיעשה סוכה אחרי סוכות, כי היא תתקלקל בגשם, ואשמח אם יוכלו להוסיף על זה.