• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בישול אחר אפייה או קלייה - ראיה מהשו"ע

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בעלון בית מרן פרשת בהעלותך תשפ"א נכתב:
1752088961315.png
אולם, בשו"ע דפו"ר (שנת שכ"ה) בסי' מ"ב ס"א כתוב:
1752089551196.png
ואע"פ שבדפוסים שלנו כתוב: "ואפילו ליקח רצועה מהם וליתן בשל יד אסור".
וכאן לא שייך לומר שהכוונה ל"אסר" כפשוטו, כיון שלא דיבר על מישהו מסויים, אלא פתח את הסעיף במילה "אסור".
וא"כ לכאו' אין ראיה מכך שהשו"ע כותב "אסר" במקום "אסור" כיון שנראה שהכוונה היא ל"אסור".

[אמנם לא על הגהה זו עיקר הדין עומד, אלא זה רק הובא כראיה, ועכ"פ נראה שאין כ"כ הכרח בראיה זו].
 
בעלון בית מרן פרשת בהעלותך תשפ"א נכתב:
הצג קובץ מצורף 34962
אולם, בשו"ע דפו"ר (שנת שכ"ה) בסי' מ"ב ס"א כתוב:
הצג קובץ מצורף 34963
ואע"פ שבדפוסים שלנו כתוב: "ואפילו ליקח רצועה מהם וליתן בשל יד אסור".
וכאן לא שייך לומר שהכוונה ל"אסר" כפשוטו, כיון שלא דיבר על מישהו מסויים, אלא פתח את הסעיף במילה "אסור".
וא"כ לכאו' אין ראיה מכך שהשו"ע כותב "אסר" במקום "אסור" כיון שנראה שהכוונה היא ל"אסור".

[אמנם לא על הגהה זו עיקר הדין עומד, אלא זה רק הובא כראיה, ועכ"פ נראה שאין כ"כ הכרח בראיה זו].
בסימן מב זה טעות סופר שהרי לא הזכיר שיטה האוסרת ובהכרח שצ’’ל אסור וכמו שתיקנו לנכון א

אבל כאן אין סיבה לומר שזה ט’’ס
 
חזור
חלק עליון