הנה במד"ר (במדבר יט) מובא עה"פ "ודוד מכרכר בכל עוז לפני ה' ", מהו בכל עוז בכל כחו מהו מכרכר שהיה מקיש ידיו זו על זו וטופח ואומר כירי רם
וביארו המפרשים שם שפירוש המילים "כירי רם" -אדוני רם. וכן פירש בחזו"ע סוכות (עמ' תסג), וציין לעיין בגמ' בעירובין (נג ע"ב).
וצ"ע דהא בגמרא שם מבואר שפי' המילה כירי (בכ"ף) היינו עבד, וקירי (בקו"ף) פירושו אדון.
איברא שראיתי שכבר נתעוררו לזה בכמה ספרים: ע' דברי שאול (נתנזון סוף פרשת מקץ), ובאסף המזכיר (עמ' רל"ט), ובקובץ בית הלל (גליונות כו כז כח לא), ובספר לקח טוב דיין (תענית כט.) אם יכלו חו"ר אתרא קדישא הדין לברר נושא זה.
וביארו המפרשים שם שפירוש המילים "כירי רם" -אדוני רם. וכן פירש בחזו"ע סוכות (עמ' תסג), וציין לעיין בגמ' בעירובין (נג ע"ב).
וצ"ע דהא בגמרא שם מבואר שפי' המילה כירי (בכ"ף) היינו עבד, וקירי (בקו"ף) פירושו אדון.
איברא שראיתי שכבר נתעוררו לזה בכמה ספרים: ע' דברי שאול (נתנזון סוף פרשת מקץ), ובאסף המזכיר (עמ' רל"ט), ובקובץ בית הלל (גליונות כו כז כח לא), ובספר לקח טוב דיין (תענית כט.) אם יכלו חו"ר אתרא קדישא הדין לברר נושא זה.