רש"י (כו, לט) מפרש ימקו. לשון המסה כמו ימסו.
ובתחילה חשבתי שאפשר לבאר חילוף זה על פי משנ"כ כאן [ק=ד באתב"ש, ד=ס באלב"ם; ק=ח באלב"ם, ח=ס באתב"ש].
אכן יתכן יותר פשוט שנימוח הוא גם לשון נמס, וא"כ יתכן ש"ימחו" מתחלף [החלפת ח'] באלב"ם לימקו ובאתב"ש לימסו.
[ימקו=ימחו באלב"ם, ימחו=ימסו באתב"ש].
וכזאת יש במקום נוסף, שרש"י (דברים לב, ה) מפרש דור עקש. עקום וכו'.
וחשבתי לבאר ע"פ הנ"ל שעקש = עקב באתב"ש, עקב = עקם באלב"ם.
וכן להיפך, עקש = עקי באלב"ם, עקי = עקם באתב"ש.
אכן י"ל שהרי בהפטרה (בחוקתי) נאמר "עקב הלב", ופי' המפרשים עקום, וא"כ י"ל שעקב = עקש באתב"ש, ועקום באלב"ם.
ובתחילה חשבתי שאפשר לבאר חילוף זה על פי משנ"כ כאן [ק=ד באתב"ש, ד=ס באלב"ם; ק=ח באלב"ם, ח=ס באתב"ש].
אכן יתכן יותר פשוט שנימוח הוא גם לשון נמס, וא"כ יתכן ש"ימחו" מתחלף [החלפת ח'] באלב"ם לימקו ובאתב"ש לימסו.
[ימקו=ימחו באלב"ם, ימחו=ימסו באתב"ש].
וכזאת יש במקום נוסף, שרש"י (דברים לב, ה) מפרש דור עקש. עקום וכו'.
וחשבתי לבאר ע"פ הנ"ל שעקש = עקב באתב"ש, עקב = עקם באלב"ם.
וכן להיפך, עקש = עקי באלב"ם, עקי = עקם באתב"ש.
אכן י"ל שהרי בהפטרה (בחוקתי) נאמר "עקב הלב", ופי' המפרשים עקום, וא"כ י"ל שעקב = עקש באתב"ש, ועקום באלב"ם.