הנה בפרשת שמיני סדר החיות הטמאות שהתורה מפרטת הוא גמל, שפן, ארנבת, חזיר,
ואילו בפרשת ראה הסדר הוא גמל ארנבת שפן חזיר.
ויש לדון שהטעם שהתורה שינתה את הסדר הוא כדי שלא נאמר שמי שכתוב קודם חמור יותר, ונפק"מ לפיקוח נפש, וכדמצאנו בכמה מקומות עניין זה שהתורה משנה סדר כדי לומר שכולם שקולים.
עוד יש לדון על פי המדרש רבה שגמל כנגד בבל, שפן-מדי, ארנבת-יון, חזיר-אדום,
וממילא הסדר בפרשת שמיני מובן, ובפרשת ראה שונה אולי כמו שמצאנו בכמה מקומות שהרמז ליון הוא קודם מדי,
לפי שיטה אחת במדרש ב"אימה חשכה גדולה נופלת עליו", וכן לגירסתינו במדרש רבה אמרפל מלך שנער-בבל, אריוך מלך אלסר-יון, כדרלעומר מלך עילם-פרס [תדעל מלך גויים-אדום].
ואשמח אם יבארו בזה.
ואילו בפרשת ראה הסדר הוא גמל ארנבת שפן חזיר.
ויש לדון שהטעם שהתורה שינתה את הסדר הוא כדי שלא נאמר שמי שכתוב קודם חמור יותר, ונפק"מ לפיקוח נפש, וכדמצאנו בכמה מקומות עניין זה שהתורה משנה סדר כדי לומר שכולם שקולים.
עוד יש לדון על פי המדרש רבה שגמל כנגד בבל, שפן-מדי, ארנבת-יון, חזיר-אדום,
וממילא הסדר בפרשת שמיני מובן, ובפרשת ראה שונה אולי כמו שמצאנו בכמה מקומות שהרמז ליון הוא קודם מדי,
לפי שיטה אחת במדרש ב"אימה חשכה גדולה נופלת עליו", וכן לגירסתינו במדרש רבה אמרפל מלך שנער-בבל, אריוך מלך אלסר-יון, כדרלעומר מלך עילם-פרס [תדעל מלך גויים-אדום].
ואשמח אם יבארו בזה.