מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ויאמר משה אל אהרן קרב אל המזבח (ט ז)
רש"י בזבחים קא. ד"ה משה, כתב שכל עבודת היום של שמיני למילואים היתה מוטלת על אהרן הכהן דוקא, שנאמר "קרב אל המזבח", ולכן גם שעיר ראש חודש שקרב באותו היום הקריב אותו אהרן הכהן שהוא כהן גדול, [ולכן לא נפסל מחמת הקרבה באנינות, שכהן גדול מקריב אונן, עי"ש]. והקשה בשפת אמת שם, דקרא ד"קרב אל המזבח" נאמר דוקא על הקרבנות המיוחדים של יום השמיני למילואים, ומנין לנו שגם שעיר ראש חודש שהוא קדשי דורות קרב דוקא ע"י אהרן הכהן.
ונראה דכמו כן מצינו גם בעבודת יוה"כ, שאף עבודת התמיד ביוה"כ צריכה להיות ע"י כה"ג דוקא, כמ"ש הרמב"ם בהלכות עבודת יוה"כ פ"א ה"ב, והיינו שהוא דין ביום זה שכל עבודתו על ידי כהן גדול, ואע"פ שאין מפורש דין כה"ג אלא בפרשת אחרי מות לענין קרבנות המיוחדים ליוה"כ, מ"מ למדים מזה לקרבנות התמיד ג"כ, דהוי דין בכל קרבנות יום זה, וא"כ י"ל דהוא הדין בשמיני למילואים.
ויאמר משה אל אהרן קרב אל המזבח (ט ז)
רש"י בזבחים קא. ד"ה משה, כתב שכל עבודת היום של שמיני למילואים היתה מוטלת על אהרן הכהן דוקא, שנאמר "קרב אל המזבח", ולכן גם שעיר ראש חודש שקרב באותו היום הקריב אותו אהרן הכהן שהוא כהן גדול, [ולכן לא נפסל מחמת הקרבה באנינות, שכהן גדול מקריב אונן, עי"ש]. והקשה בשפת אמת שם, דקרא ד"קרב אל המזבח" נאמר דוקא על הקרבנות המיוחדים של יום השמיני למילואים, ומנין לנו שגם שעיר ראש חודש שהוא קדשי דורות קרב דוקא ע"י אהרן הכהן.
ונראה דכמו כן מצינו גם בעבודת יוה"כ, שאף עבודת התמיד ביוה"כ צריכה להיות ע"י כה"ג דוקא, כמ"ש הרמב"ם בהלכות עבודת יוה"כ פ"א ה"ב, והיינו שהוא דין ביום זה שכל עבודתו על ידי כהן גדול, ואע"פ שאין מפורש דין כה"ג אלא בפרשת אחרי מות לענין קרבנות המיוחדים ליוה"כ, מ"מ למדים מזה לקרבנות התמיד ג"כ, דהוי דין בכל קרבנות יום זה, וא"כ י"ל דהוא הדין בשמיני למילואים.