יל"ע אם בשביל לקיים החיוב [שלרוב הראשונים הוא דאורייתא] של לאכול בערב יו"כ מספיק כזית או שצריך ככותבת עי' מנחת חינוך. ובכף החיים סי' תר"ד בשם האריז"ל שצריך לאכול שיעור שני ימים.
ולכאורה לפי שיטת התניא רבתי וכ"כ המהרי"ט שטעם מצוות אכילה הוא כי אחרי אכילה מרובה הצום קשה יותר, א"כ לכאורה חייב לאכול יותר ממה שרגיל לאכול כל יום, [ואולי הטעם אינו משנה דיני המצווה].
ולכאורה לפי שיטת התניא רבתי וכ"כ המהרי"ט שטעם מצוות אכילה הוא כי אחרי אכילה מרובה הצום קשה יותר, א"כ לכאורה חייב לאכול יותר ממה שרגיל לאכול כל יום, [ואולי הטעם אינו משנה דיני המצווה].
נערך לאחרונה: